Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Jaký je produktový design zítřka? Jaký je produktový design zítřka?

Zpráva z online světa

Jaký je produktový design zítřka? Co stojí v dopise mladému designérovi? A víte, proč 9 z 10 start-upů končí? Inspirativní momenty a myšlenky z letošního WebExpa si stojí za to připomenout kdykoliv. Třeba právě teď.

Produktový design budoucnosti

Nejvíce přednášek věnujících se produktovému designu probíhalo v sobotu v kině Lucerna. UX designér Avi Itzkovitch představil budoucnost produktů bez displejů a jejich možné využití. Navázal na něj nezávislý designér Cennydd Bowles, který se věnoval tématu Product design for tomorrow. Pro všechny, kdo chtějí dostat od Cennydda Bowlese pár konkrétních rad, doporučuji Dopis mladému designérovi, kde shrnuje své zkušenosti a ukazuje, co podle něj znamená být designér. Jeho rady možná zní překvapivě:

  • Zpomalte
  • Kroťte svůj zápal pro věc 
  • Vše znovu a znovu promýšlejte

Ale podle Cennydda je to způsob, jak být za pár let daleko lepší, než je on sám teď.

Přednáška Cennydda Bowlese z letošního WebExpa, je mimochodem, stejně jako množství dalších dostupná v plném znění online. Ideální pro pochmurné podzimní večery. 

Na letošním WebExpu vystoupilo 101 přednášejících, zdroj: WebExpoNa letošním WebExpu vystoupilo 101 přednášejících, zdroj: WebExpo

Další přednášky se věnovaly tématům jako vyprávění příběhů v online světě, navrhování hudebních nástrojů nebo digitální animaci. Jiřímu JeřábkoviMichalu Pastierovi se povedlo publikum pobavit i nadchnout tématy prototypování pro BBCporušování pravidel v komunikaci

Jiří Jeřábek mluvil o tom, jakým způsobem navrhoval aplikaci BBC pro doručování velmi precizně vybraného obsahu uživatelům. Víte, proč 9 z 10 start-upů končí? Protože nedokážou vymyslet způsob, jak přimět uživatele používat jejich aplikace. Jak na to, píše Jiří Jeřábek na webu BBC krok za krokem.

Experience Map, zdroj: bbc.co.ukExperience Map, zdroj: bbc.co.uk

Experience Map, zdroj: bbc.co.ukExperience Map, zdroj: bbc.co.uk

Smysluplný digitální obsah

Noz Urbina se věnoval tématu obsahu a způsobu, jakým jde strategicky s obsahem nakládat. Více o přizpůsobování obsahu a konkrétních strategiích personalizace obsahu, který je v online prostředí zcela zásadní. Každý dnes chce a očekává, že bude dostávat jen relevantní a správný obsah, který se přizpůsobuje jeho zájmům, znalostem, pocitům a náladám. O jednotlivých bodech se můžete v krátkých bodech dozvědět na jeho webu.

Každý dnes chce a očekává, že bude dostávat jen relevantní a správný obsah, zdroj: urbinaconsulting.comKaždý dnes chce a očekává, že bude dostávat jen relevantní a správný obsah, zdroj: urbinaconsulting.com

Výběr přednášek online

Celkově konference představila na 70 přednášek hostů z celého světa. Někteří z nich se věnovali spíše obecným tématům, jiní naopak ukázali postupy a konkrétní rady, jak digitálně fungovat. Přednášky těch nejznámějších hostů, kterými byla například Dominika Blackappl, bezpochyby naše světově nejproslulejší designérka nebo Jeremy Keith a mnohých dalších, můžete vidět v archivu České televize nebo na webu konference.

V různých sálech paláce Lucerna a kina Světozor se sešlo na 1600 webových designérů, developerů a dalších expertů a onlline nadšenců, zdroj: WebExpoV různých sálech paláce Lucerna a kina Světozor se sešlo na 1600 webových designérů, developerů a dalších expertů a onlline nadšenců, zdroj: WebExpo

Jak to bude dál?

Ve zpětném hodnocení sami posluchači a účastníci konference na twitteru nejčastěji odkazovali na skvělou organizaci. Organizace byla bezpochyby precizní a promyšlená, stejně jako domluvená spolupráce, after party a celkové možnosti networkingu. Organizátoři vymysleli výborný „Speaker´s corner“ – místo před sálem, kde jste se mohli zeptat každého přednášejícího na to, co vás zaujalo nebo otevřít téma, které vám v přednášce chybělo.

Pro toho, kdo se chce s online světem seznámit, představuje Webexpo skvělou možnost zjistit, kam toto odvětví směřuje a co dnes znamená. Tento ročník podle mého názoru otevřel otázku specializace a toho, jestli nebude do budoucna nutné rozdělit konferenci na část odbornou a obecnou - otevřenou široké veřejnosti, která se s tématem seznamuje. Struktura programu umožňuje značný vhled do online dění a přímo ukazuje cestu, jak lze proniknout do digitálního světa a témat s ním spojených. Vedle toho ale pro ty, kdo se v online světě pohybují, už nepřináší, jak ukázaly komentáře účastníků na twitteru, zas tak mnoho nového. To, jakým způsobem se konference ubírá, můžete zjistit zase příští rok. Save the date 23. – 24. 9. 2016.