Firma RATHGEBER má v popisu práce dotahovat svěřené produkty k dokonalosti. Už téměř 70 let produkuje reklamní a technická značení, štítky, etikety, emblémy, které svou kvalitou provedení důstojně reprezentují známé značky. V portfoliu firmy je možno najít například Adidas, Möet, Škoda, Bosch, Siemens, SAPELI nebo TATRA.
Technologie a metody tisku
Svou pozici na trhu společnost umocňuje širokou škálou možností tisku, díky kterým je schopna vyhovět prakticky jakémukoliv přání a výsledek je nejen esteticky uspokojivý, ale především odolný vůči mnoha vlivům a namáhání.
Udělali jsme pro vás výběr těch nejzajímavějších:
CHROMOTION
Tato technologie boří mýty o tom, že štítek nemůže být ztělesnění luxusu a exkluzivity. Jak už název napovídá, jedná se o chromový efekt, který lze kombinovat jak s barvami, tak dalšími materiály. Ačkoliv jde o vrstvený plast, ne jeden by si mohl myslet, že se právě dívá na kov, který může být dokonce lesklý nebo matný.
Štítek vyroben technologií Chromotion, zdroj: RATHGEBER
ROYALPLAST
Spojení funkce a estetiky. Není to přesně to gró, o které každému designérovi jde? Lepící štítek s 3D efektem, vytvořeným speciální polyuretanovou vrstvou, která původní tenkou samolepku obepíná a tím ji nejen chrání, ale také vytváří půdu pro kreativní experimentování. Je do ní totiž možné zatavit cokoliv dalšího a fantazii se zde meze nekladou.
Štítek vyroben technologií Royalplast, zdroj: RATHGEBER
FLEXXLINE
Ideální řešení pro všechny typy textilu. Aplikace z polyuretanu, která může mít jakoukoliv barvu, tvar nebo povrch. Kromě praní v pračce zvládne výsledný emblém například takovou zátěžovou zkoušku, jako je 180 °C po dobu 5 minut bez toho, aniž by se vznítil, roztavil nebo oddělil od tkaniny.
Štítek vyroben technologií Flexxline, zdroj: RATHGEBER
Mezi další technologie patří například tzv. Parciální embosování, které vytváří reliéfy pomocí vytlačování vzoru, obrazce nebo textu. Lentikulární metoda, která štítku dodává iluzi hloubky či pohybu, nebo horká ražba, kdy je motiv přenášen na potiskový materiál přitlačením nahřátého tiskového štočku.
Všechny tyto speciální metody je možné kombinovat se základními, jako je digitální tisk a sítotisk se zpracováním za pomoci laseru a plotru. Více informací na http://www.jaknastitky.cz.
Štítky pro společnost Tatra, zdroj: RATHGEBER
Ideová soutěž
Spolu s CZECHDESIGNem připravil RATHGEBER otevřenou, jednokolovou soutěž pro designéry s názvem „Dokaž, že šítek není jenom značka“. Soutěž je zaměřená na možnosti využití výše zmíněných technologií. Zaslané návrhy by měly reprezentovat nové způsoby jejich využití a zbořit zaběhlé stereotypy, které praví, jak má produktový štítek v dnešní době vypadat.
Zúčastnit se může každý designér, student designu či designové studio působící v České republice.