Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Zbořit zaběhlé stereotypy. Firma RATHGEBER hledá nová řešení produktového značení

RATHGEBER patří mezi přední evropské výrobce produktových štítků. Krok s dobou a konkurencí drží především díky nepřetržitému inovátorství v oblasti technologií. Letos se navíc rozhodla otevřít brány designérům, pro které, spolu s CZECHDESIGN, připravuje ideovou soutěž.

Firma RATHGEBER má v popisu práce dotahovat svěřené produkty k dokonalosti. Už téměř 70 let produkuje reklamní a technická značení, štítky, etikety, emblémy, které svou kvalitou provedení důstojně reprezentují známé značky. V portfoliu firmy je možno najít například Adidas, Möet, Škoda, Bosch, Siemens, SAPELI nebo TATRA. 

Technologie a metody tisku

Svou pozici na trhu společnost umocňuje širokou škálou možností tisku, díky kterým je schopna vyhovět prakticky jakémukoliv přání a výsledek je nejen esteticky uspokojivý, ale především odolný vůči mnoha vlivům a namáhání.

Udělali jsme pro vás výběr těch nejzajímavějších:

CHROMOTION
Tato technologie boří mýty o tom, že štítek nemůže být ztělesnění luxusu a exkluzivity. Jak už název napovídá, jedná se o chromový efekt, který lze kombinovat jak s barvami, tak dalšími materiály. Ačkoliv jde o vrstvený plast, ne jeden by si mohl myslet, že se právě dívá na kov, který může být dokonce lesklý nebo matný.

Štítek vyroben technologií Chromotion, zdroj: RATHGEBERŠtítek vyroben technologií Chromotion, zdroj: RATHGEBER

ROYALPLAST
Spojení funkce a estetiky. Není to přesně to gró, o které každému designérovi jde? Lepící štítek s 3D efektem, vytvořeným speciální polyuretanovou vrstvou, která původní tenkou samolepku obepíná a tím ji nejen chrání, ale také vytváří půdu pro kreativní experimentování. Je do ní totiž možné zatavit cokoliv dalšího a fantazii se zde meze nekladou.

Štítek vyroben technologií Royalplast, zdroj: RATHGEBERŠtítek vyroben technologií Royalplast, zdroj: RATHGEBER

FLEXXLINE
Ideální řešení pro všechny typy textilu. Aplikace z polyuretanu, která může mít jakoukoliv barvu, tvar nebo povrch. Kromě praní v pračce zvládne výsledný emblém například takovou zátěžovou zkoušku, jako je 180 °C po dobu 5 minut bez toho, aniž by se vznítil, roztavil nebo oddělil od tkaniny.

Štítek vyroben technologií Flexxline, zdroj: RATHGEBERŠtítek vyroben technologií Flexxline, zdroj: RATHGEBER

Mezi další technologie patří například tzv. Parciální embosování, které vytváří reliéfy pomocí vytlačování vzoru, obrazce nebo textu. Lentikulární metoda, která štítku dodává iluzi hloubky či pohybu, nebo horká ražba, kdy je motiv přenášen na potiskový materiál přitlačením nahřátého tiskového štočku.

Všechny tyto speciální metody je možné kombinovat se základními, jako je digitální tisksítotisk se zpracováním za pomoci laseruplotruVíce informací na http://www.jaknastitky.cz.

Štítky pro společnost Tatra, zdroj: RATHGEBERŠtítky pro společnost Tatra, zdroj: RATHGEBER

Ideová soutěž

Spolu s CZECHDESIGNem připravil RATHGEBER otevřenou, jednokolovou soutěž pro designéry s názvem „Dokaž, že šítek není jenom značka“. Soutěž je zaměřená na možnosti využití výše zmíněných technologií. Zaslané návrhy by měly reprezentovat nové způsoby jejich využitízbořit zaběhlé stereotypy, které praví, jak má produktový štítek v dnešní době vypadat. 

Zúčastnit se může každý designér, student designu či designové studio působící v České republice. 

Další články