Zbavit města vizuálního smogu. Když se spojí malý lokální obchod a šikovný designér, ulicím se uleví, dokazuje soutěž Výloha roku

Výloha Budoáru vás povede svými barevnými kroky. | Zdroj: archiv Natálie&Natálie Výloha Budoáru vás povede svými barevnými kroky. | Zdroj: archiv Natálie&Natálie

Teprve loni založený kulturní projekt Výloha roku si okamžitě získal pozornost laické veřejnosti i odborníků angažovaných na poli designu. I přes náročnou covidovou situaci se podařilo letošní ročník uskutečnit a byli vybráni špičkoví designéři, kteří vytvořili atraktivní výlohy pro brněnské lokální obchodníky a jejich zboží. Tyto výlohy při procházce městem rozhodně nepřehlédnete.

Jedná se o projekt probíhající výhradně ve městě Brně a dává si za cíl propojovat lokální a rodinné podniky se špičkovými kreativci a designéry. Jde o oboustranně výhodné spojenectví, kdy designér musí být schopen komunikovat s obchodníkem a dbát na jeho marketingovou strategii, zároveň získá prostor pro seberealizaci, která je podrobena okamžité zpětné vazbě kolemjdoucích. Stejně tak obchodník je nucen vést debatu s kreativcem, který má svou vizi o tom, jak z výlohy vytvořit přitažlivé okno do obchodníkova světa a získá touto spoluprací kvalitní a vizuálně lákavou instalaci pro své zboží.

Na úvodní komentované prohlídce designéři přibližovali proces tvorby výlohy široké veřejnosti i porotě. | Foto: Karolína KadlčákováNa úvodní komentované prohlídce designéři přibližovali proces tvorby výlohy široké veřejnosti i porotě. | Foto: Karolína Kadlčáková

10 lokálních podniků, 10 týmů kreativců, 10 tisíc budget

Oproti loňskému ročníku, kdy bylo zpracováno osm výloh brněnských podniků, se letos dostáváme na počet deseti spoluprací. Soutěž byla letos poprvé uspořádána formou Open callu, což obnášelo užší výběr designérů z většího počtu zaslaných přihlášek. Vyvolení byli pak na základě prací v portfoliu kurátorsky přiřazeni k podnikům jako je například knihkupectví, lékárna nebo klenotnictví. Za rozřazovacím procesem i za celým projektem stojí velmi energická grafička Veronika Rút Fullerová a architektka Alexandra Georgescu, které mají chuť vytvářet atraktivní tvář centra Brna a vzdělávat veřejnost v tom, jak je důležité dbát na veřejný prostor. Na celý proces od první skici až po realizaci dostal každý tým designérů rozpočet deset tisíc korun, se kterým musel správně naložit. Jak se jim to podařilo a jak to celé dopadlo rozkryli designéři veřejnosti při komentované prohlídce výloh v pátek 18. září.

Komentované vycházky se účastnili majitelé lokálních podniků i designéři výloh. | Foto: Karolína KadlčákováKomentované vycházky se účastnili majitelé lokálních podniků i designéři výloh. | Foto: Karolína Kadlčáková

Hlasujte i vy, kdo získá cenu veřejnosti

Soutěž o výlohu roku je rozdělena do dvou kategorií, kdy bude udělena Cena odborné poroty, ale taky Cena veřejnosti. O tom, kdo ji získá, můžete rozhodnout i vy v hlasování, které probíhá až do 16. října!

Hlasovat o výlohu roku můžete do 16. října. | Zdroj vyloharoku.czHlasovat o výlohu roku můžete do 16. října. | Zdroj vyloharoku.cz

„Věříme, že kreativní a funkční prezentace obchodů není věc luxusních čtvrtí velkoměst, ale patří do každé horní dolní. Centrum plné zajímavých podniků totiž táhne návštěvníky a živé centrum je podhoubí pro setkávání lidí různých společenských vrstev. A to je pro nás základ demokracie a zároveň skvělá zábava,“ říkají organizátorky soutěže Veronika a Alexandra.

Optikou prvního ročníku

Cenu odborné poroty v loňském roce získala instalace od studia NAHAKU. Optika Richter, pro kterou výlohu vytvořili, má v Brně tradici již od roku 1991 a nabízí špičkové vyšetření zraku a modely brýlí vyrobí zákazníkovi i na míru. Studio NAHAKU zvolilo instalaci, ve které využili čočky ze starých vzorníků dílny, která optice patří. Tím, že dali výlohu do pohybu a přidali i světelné efekty, si vysloužili právě Cenu odborné poroty.

Výherce Ceny odborné poroty v roce 2019 | Zdroj: vyloharoku.czVýherce Ceny odborné poroty v roce 2019 | Zdroj: vyloharoku.cz

1. Klenoty Karat x Lexová & Smetana

Adresa: Masarykova 398/2, Brno

„Lidské ruce, které si prohlíží a zkouší šperky, vrhají na prodejní pult tmavé stíny. Tyto stíny se staly naší hlavní inspirací. Přenášíme je do výlohy pomocí videoprojekce a vytváříme iluzi stínohry rukou, které se ve snové krajině po šperku žádostivě natahují. Ruce jsou pro nás prostředkem komunikace, poznání i tvorby. Právě ruční práce umožňuje vytváření tradičních šperků Karat.“

Realizace výlohy pro klenotnictví Karat od dvojice Terezie Lexová a Štěpán Smetana | Foto: David KorsaRealizace výlohy pro klenotnictví Karat od dvojice Terezie Lexová a Štěpán Smetana | Foto: David Korsa

Prodejnu Karat vlastní družstvo, které letos oslaví již 75 let od svého vzniku. Najdete v ní zlaté a stříbrné šperky jedinečné vlastní výroby. Mezi sortiment produktů se řadí tvorba šperků na zakázku, ale taky třeba zlacení, stříbření a rhodiování hudebních nástrojů a drobných technických součástek.

Designéři Lexová a Smetana komentují, jak probíhala spolupráce s majiteli Karatu. | Foto: Karolína KadlčákováDesignéři Lexová a Smetana komentují, jak probíhala spolupráce s majiteli Karatu. | Foto: Karolína Kadlčáková

Za novou výlohou stojí dvojice designérů Terezie Lexová a Štěpán Smetana, kteří nejsou ve tvorbě výloh žádní nováčci. V jejich portfoliu můžeme vidět výsledky dlouhodobé spolupráce se salonem krásy Silk Ferries. Jejich práce se vždy vyznačuje hravostí a vizuální přitažlivostí. Pro výlohu klenotnictví Karat využili videoprojekci, ve které sledujeme siluety rukou, které se po špercích ve výloze natahují, touží po nich. Výstavní panely pro šperky jsou flokovány a vytváří tak něžný podklad pro jedinečné šperky.

Ve výloze pro klenotnictví Karát se po špercích toužebně natahují siluety rukou. | Zdroj: archiv Lexová a Smetana

2. Budoár x Natálie & Natálie

Adresa: Květinářská 3, Brno

„V hravé scénografii naší výlohy pracujeme s reliéfy dámských nohou oblečených do silonek rozličných odstínů. Siluety nohou jsou různě rozpohybované, což dodává celému návrhu větší dynamiku a poukazuje na tanec, eleganci a pohyb. Naším heslem pro navrhování bylo VÉST SE BAREVNÝMI KROKY, což celý návrh odráží. Tuto kompozici nožek doplňujeme o další produkt oázy se ženskou krásou prodejny Budoár, tedy hedvábné šátky. Ty se budou skrze výlohu ladně vinout a podtrhovat dominantní siluety barevných nožek.“

Výloha Budoáru vás povede svými barevnými kroky. | Zdroj: archiv Natálie&NatálieVýloha Budoáru vás povede svými barevnými kroky. | Zdroj: archiv Natálie&Natálie

Již 20 let se prodejna Budoár soustřeďuje na ženskou krásu, podporuje ji a rozvíjí. Díky velkorysému prostoru zde najdete velmi široký sortiment punčocháčů, pásků, hedvábných šátků, spodního prádla a zkrátka všeho, co může ještě obohatit ženskou krásu.

Dvojice Natálie a Natálie prezentují svůj návrh výlohy v punčoškách přímo z Budoáru. | Foto: Karolína KadlčákováDvojice Natálie a Natálie prezentují svůj návrh výlohy v punčoškách přímo z Budoáru. | Foto: Karolína Kadlčáková

Hravá a zároveň elegantní výloha, která v rámci soutěže vznikla, je z rukou designérek Natálie Costantinové a Natálie Navrátilové. Obě jsou studentkami produktového designu na pražské UMPRUM a spojuje je cit pro detail a jemné estetické formy. V práci Natálie C. to můžeme sledovat například na interiérových difuzérech pro italskou firmu Gessi, u Natálie N. potom třeba na projektu Piedestal – němém sluhovi pro šperky, šátky a doplňky.

Sortiment Budoáru podporuje ženskou krásu. | Zdroj: archiv Natálie&NatálieSortiment Budoáru podporuje ženskou krásu. | Zdroj: archiv Natálie&Natálie

3. MR FOX x ZKRAT

Adresa: Novobranská 532/20, Brno

„Bez pozorovatele výloha ztrácí smysl. Naše minibajky ožívají s každým, kdo se nebojí přistoupit blíž a stát se jejich součástí.“

Výloha designérů skupiny ZKRAT svou interaktivitou láká kolemjdoucí k nahlédnutí. | Foto: David KorsaVýloha designérů skupiny ZKRAT svou interaktivitou láká kolemjdoucí k nahlédnutí. | Foto: David Korsa

MR FOX je na brněnské scéně sice poměrně nováčkem, patří však mezi zakládající barber shopy celé brněnské barber shopové scény. Majitel si potrpí na kvalitu a tradici pánských pečujících rituálů o vlasy a vousy. Pánskou kosmetiku a parfémy přiváží z Anglie a MR FOX je jedním z mála míst, kde je k dostání značka parfémů Penhaligon's, stará 150 let, která má oprávnění udělené přímo od anglické královny.

Autoři výlohy komentují interaktivitu svého návrhu výlohy. | Foto: Karolína KadlčákováAutoři výlohy komentují interaktivitu svého návrhu výlohy. | Foto: Karolína Kadlčáková

ZKRAT – čtyřčlenná skupina studentů ateliéru grafického designu a multimédií na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity se ve své tvorbě soustředí na předání zážitku pozorovateli. Společným jmenovatelem skupiny je láska k moderním technologiím a touha vtáhnout pozorovatele přímo do díla a vytvořit tak pro něj ojedinělý zážitek. Přesně to můžeme zažít při interakci s jejich výlohami pro brněnský barber shop.

Po doteku senzoru můžeme otvory ve výloze sledovat malou mechanickou podívanou. | Foto: David KorsaPo doteku senzoru můžeme otvory ve výloze sledovat malou mechanickou podívanou. | Foto: David Korsa

4. Chytrá lékárna x Porigami

Adresa: Kobližná 2, Brno

„Hydratace je jednou ze základních a nejdůležitějších péčí o pleť. Dermocentrum lékárny na Kobližné nabízí zejména přípravky francouzských značek Vichy a La Roche-Posay vyrobených z minerálních vod. Obě vitríny Dermocentra zobrazují hydrataci, tedy životadárnou vodu ve dvou různých podobách. Jedna výloha ukazuje neklidné vlny, druhá pak klidnou vodní hladinu. Tak jako se klid i neklid v životě doplňují, tak i jedna výloha doplňuje druhou. Klidná voda je vyrobená z inverzních tvarů neklidných vln.“

Ve výloze pro Chytrou lékárnu pracuje autorka s papírovými výstřižky představujícími vodu. | Foto: David KorsaVe výloze pro Chytrou lékárnu pracuje autorka s papírovými výstřižky představujícími vodu. | Foto: David Korsa

Původní brněnská firma Chytrá lékárna si zakládá na neobyčejně vstřícném a přátelském kontaktu se zákazníkem. Dbají na to, aby jejich prodejna vytvářela příjemnou atmosféru, kde se bude zákazník cítí dobře, protože i příjemné prostředí je klíčem k uzdravení.

Papírové kulisy jsou inspirovány japonským origami. | Foto: David KorsaPapírové kulisy jsou inspirovány japonským origami. | Foto: David Korsa

Vzhled výlohy pro Chytrou lékárnu dostala do svých rukou architektka Tereza Hradilková, která staví svou architekturu a scénografii z papíru pod jménem Porigami. Tento přístup začala rozvíjet po návštěvě Japonska a od té doby ho Tereza nabízí svým klientům v Česku. Často za použití pouhé čtvrtky papíru, jejím prořezáváním, skládáním a lepením, vytváří výpravné motivy své architektury s narativním rázem.

Pozitivní výstřižky představují vodu divokou, negativní tvary pak vodu klidnou. | Foto: David KorsaPozitivní výstřižky představují vodu divokou, negativní tvary pak vodu klidnou. | Foto: David Korsa

5. Pralinky Koruna x ATEPE & Valentýna Filípková

Adresa: Rašínova 5, Brno

„Tři artefakty, tři stádia vývoje – od elementární částice po dokonalou pralinku. Přes den decentní výloha navazující na interiérové prvky se surrealistickým nádechem. Po setmění znázornění touhy: Neváhejte a dopřejte si. Konstrukce zrcadlí tradiční vzor patrování pralinek. Využité materiály pochází ze sortimentu obchodu a po skončení instalace je lze znovu využít nebo kompostovat.“

Ve výloze pralinkárny sledujeme celý proces výroby lahodné pralinky. | Foto: David KorsaVe výloze pralinkárny sledujeme celý proces výroby lahodné pralinky. | Foto: David Korsa

Prodejna Koruna se specializuje na prodej kvalitní belgické čokolády, pralinek a figurek. Zákazník si může vytvořit dárkové balení nebo koš pro své blízké, protože podle slov pralinkárny „Čokoláda jako dárek nikdy nezklame.“.

V noci se ve výloze vytvoří tajuplná lákavá atmosféra. | Foto: David KorsaV noci se ve výloze vytvoří tajuplná lákavá atmosféra. | Foto: David Korsa

Ve výloze od studia ATEPEValentýny Filípkové sledujeme proces, jakým taková chutná lákavá pralinka vzniká. Interiérové a produktové studio ATEPE se ve své práci soustřeďuje na principy výroby produktů a využívá nejrůznější principy spojování a fixace objektů pomocí vlastní síly a svazování. To můžeme sledovat i v lehce mystickém návrhu výlohy, kde pracují s balancem a spojením jednotlivých prvků. Valentýna je studentkou produktového designu na FAVU a v její tvorbě je patrný zájem o udržitelnost a materiály, což lze spatřit ve využití nalezeného materiálu přímo z prostor pralinkárny.

Výloha láká kolemjdoucí. | Foto: Karolína KadlčákováVýloha láká kolemjdoucí. | Foto: Karolína Kadlčáková

6. Knihkupectví Cesta x Pavla Štefanová

Adresa: Rašínova 126, Brno

„Tato výloha útulného knihkupectví je tak trošku cestou představivosti a má vyvolat otázky k jejímu smyslu. Hlavním záměrem s přáním klienta v tomto případě nebylo vystavit co nejvíce knih, ale nějakým způsobem upoutat zrak kolemjdoucích. Ústředním bodem výlohy je reklama nedávno vydané knihy Selfíčka od autora Marka Váchy umístěná před zrcadlem. Černá konstrukce, tvořící jednotné pozadí, může do budoucna sloužit k zavěšení a vystavení více knih. Velká část použitých materiálů v této instalaci je také z recyklovaných zdrojů a využívá RGB LED světla, u kterých se dá změnit barva.“

Útulné rodinné knihkupectví Cesta |  Zdroj: vyloharoku.czÚtulné rodinné knihkupectví Cesta | Zdroj: vyloharoku.cz

Rodinné knihkupectví Cesta je na brněnské scéně už přibližně 30 let. Zakládá si na pečlivě vytříbeném výběru knih a pro zákazníka díky svým znalostem vybírají knihy na míru. Jejich posláním je šířit vědomosti a poznání světa, a tak k výběru knih i k zákazníkovi přistupují velice poctivě a individuálně.

Autorka představuje svůj proces tvorby výlohy. | Foto: Karolína KadlčákováAutorka představuje svůj proces tvorby výlohy. | Foto: Karolína Kadlčáková

Pavla Štefanová je nezávislá interiérová designérka, se zájmem o užitý design a malbu. Tuto směs zájmů můžeme ve výlohách pro Cestu pozorovat jak v přístupu k volbě materiálů, jako jsou plechovky od barvy, tak ve využití artefaktů jako zrcadlo, které vtipně odráží vybranou „knihu měsíce“ s názvem Selfíčka.

Vzhled výlohy se odvíjí od knihy Selfíčka Marka Váchy i od názvu knihkupectví. | Foto: David KorsaVzhled výlohy se odvíjí od knihy Selfíčka Marka Váchy i od názvu knihkupectví. | Foto: David Korsa

7. Kopi Luwak x Huy Pham & Filip Krampla

Adresa: Rašínova 10, Brno

„Ve výběrové pražírně Kopi Luwak nás nadchl velký výběr kávy, široký sortiment výrobků, a hlavně všudypřítomné nadšení do kávy. Majitel nám prozradil, že před mnoha lety zde sídlil showroom automobilů Laurin a Klement. Spojení historických vozů a různorodých strojků na přípravu kávy nás inspirovalo k vytvoření technologického a zároveň poetického odvyprávění jeho příběhu. Čtyři pohyblivé instalace poháněné malým motůrkem tak sledují cestu kávového zrnka od výběru až do servírování.“

Kopi Luwak překvapí obrovskou nabídkou druhů kávy. | Foto: David KorsaKopi Luwak překvapí obrovskou nabídkou druhů kávy. | Foto: David Korsa

Majitel pražírny, ve které najdeme až 80 druhů kávy, si velmi zakládá na kvalitě a prémiovosti. Svým zákazníkům chce zprostředkovat opravdový zážitek z pití kávy a v jeho sortimentu tak nalezneme kromě kávy i nejrůznější stroje a nástroje, které ke kávovému rituálu patří.

Ve čtyřech výlohách sledujeme proces, kterým káva projde, než si ji můžeme vychutnat. | Foto: David KorsaVe čtyřech výlohách sledujeme proces, kterým káva projde, než si ji můžeme vychutnat. | Foto: David Korsa

Huy PhamFilip Krampla, dvojice přátel, designérů, které spojuje vytříbený cit pro estetiku a ve své práci se soustřeďují především na funkčnost. Podobné vnímání estetiky se promítlo do tváře výlohy pro Kopi Luwak, kde si designéři pohrávají s jednoduchými mechanismy a přibližují zákazníkovi právě prožitek z přípravy kávy.

Každá instalace je kinetická a funguje díky malému motorku. | Foto: David KorsaKaždá instalace je kinetická a funguje díky malému motorku. | Foto: David Korsa

8. AEL x Final_final

Adresa:  Panská 6 & Pekařská 29, Brno

„Po poznání příběhu paní Michaely jsme se rozhodli oprostit od ambice designování výlohy a aktivně jí pomoct z rozcestí, na kterém se ocitla. Tlak okolností vyústil v nutnost blízkého stěhování obchodních prostor ze samotného centra v Panské ulici na ulici Pekařská. Za pomoci myšlenkové smyčky pracujeme formou video instalace s oběma výlohami současně. Na Panské ulici je přehráván záznam z brigády věnované fyzickému čištění nového prostoru ulice Pekařská, čímž stávající zákaznice připravujeme na přesun butiku, a skrze video zároveň promujeme outfity sestavené paní Michaelou a produkty, které prodává. Naopak v nově zprovozněné výloze na Pekařské ulici představujeme sortiment a filosofii původního butiku z ulice Panská, jež paní Michaela hodlá poskytnout v novém sousedství.“

Původní stav nové výlohy butiku a podoba, do jaké ji zkulturnila skupina Final_final | Zdroj: vyloharoku.czPůvodní stav nové výlohy butiku a podoba, do jaké ji zkulturnila skupina Final_final | Zdroj: vyloharoku.cz

Butik, zabývající se velkoobjemovým šitím, prodejem kabelek, šátků a jiných doplňků, čeká nelehké stěhování na novou adresu. S tím se rozhodla skupina architektů majitelce vypomoci a propojit starou a novou adresu butiku a připravit tak zákazníky na změnu.

Ve výlohách sledujeme videa z kultivace nové výlohy. | Foto: Karolína KadlčákováVe výlohách sledujeme videa z kultivace nové výlohy. | Foto: Karolína Kadlčáková

Skupina architektů z VUT v Brně vystupující pod názvem Final_final vytvořila videa, ve kterých jsou aktéři oděni do outfitů z butiku AEL. Ve výlohách tak sledujeme záznam procesu kultivace nového obchodu, jeho výloh a celkového zkulturnění veřejného prostoru.

Aktéři videa, zároveň autoři výloh, jsou oblečeni do zboží z butiku AEL. | Zdroj: vyloharoku.cz

9. Hůlkárna x Nikola Logosová

Adresa: Panská 9, Brno

„Diorama oslavující hůlky a hůlkařství. Turisté – hráči karet – opalující se slečny... a vždy hraje důležitou roli vycházková hůlka. Pro někoho módní doplněk a životní styl, pro jiné praktická pomůcka. Mikrosvět plný naivních příběhů a scének. Velký důraz je kladen na přírodu a krásu jejích materiálů. K zadání jsem přistoupila po svém a nesnažila se o čistotu a strohost, které mi nejsou vlastní. Více tíhnu k neotesaným lidským projevům, které nutí člověka se na chvíli zastavit a pozorovat detaily. Probudí v něm lidskost a touhu popadnout hůlku a vyrazit do přírody.“

Instalace ve výlohách od Nikoly Logosové nabízí pohled dovnitř prodejny. | Foto: David KorsaInstalace ve výlohách od Nikoly Logosové nabízí pohled dovnitř prodejny. | Foto: David Korsa

Hůlkárně najdete jedinečné skvosty jako nikde jinde. Energická kreativní majitelka má v nabídce vycházkové hole, ale taky hole s kompasem, čepelí, hracími kostkami nebo hůlky kouzelnické. Ojedinělý obchůdek, ve kterém se vám dostane péče a vyhoví každému přání.

Za skly výloh sledujeme mikrosvěty figurek oslavujících hůlkařství. | Foto: David KorsaZa skly výloh sledujeme mikrosvěty figurek oslavujících hůlkařství. | Foto: David Korsa

Za podobou výlohy stojí Nikola Logosová, držitelka ceny Czech Grand Design za ilustraci z roku 2019. Její výtvarnický a ilustrační přístup se promítá do celého námětu výlohy, kde vytváří hru miniaturních postaviček, využívajících hole a hůlky všemi možnými způsoby a vtahuje tak kolemjdoucí do poutavých a roztomilých příběhů za výlohou.

Ilustrativní přístup Nikoly se projevuje zejména na figurkách, účinkujících za výlohami. | Zdroj: vyloharoku.czIlustrativní přístup Nikoly se projevuje zejména na figurkách, účinkujících za výlohami. | Zdroj: vyloharoku.cz

10. Nadace Veronica x HRANA studio

Adresa: Pekařská 36, Brno

„Pro Nadaci Veronica jsme navrhli jednotný a dlouhodobě udržitelný systém prezentace věcí k prodeji. Věci, které nadace prodává, nejsou nikdy totožné. Proto jsme ve výloze vytvořili několik trubkových stojanů o různých velikostech, které svou rozmanitostí připomínají větve stromů. To samozřejmě není náhoda. Nadace Veronica má totiž k přírodě velmi blízko, a proto nevytváříme dekorace, ale účelný systém prezentace s nádechem přírody.“

Nová tvář nadace výrazně prospěla kultivaci veřejného prostoru. | Zdroj: vyloharoku.czNová tvář nadace výrazně prospěla kultivaci veřejného prostoru. | Zdroj: vyloharoku.cz

Nadaci Veronica můžete darovat věci, které už sami nepoužíváte, nebo můžete naopak nakoupit. Část výdělku z koupě pak putuje na realizaci projektů, které pomáhají klimatu a přírodě na Moravě. V obchodě se ale vyskytuje tak široké spektrum prodávaných věcí, že nebylo vůbec snadné vytvořit pro ně adekvátní výlohu, která by přitahovala zraky.

Částí výdělku Nadace Veronica podporuje ekologické projekty. | Foto: Karolína KadlčákováČástí výdělku Nadace Veronica podporuje ekologické projekty. | Foto: Karolína Kadlčáková

Studio HRANA, které vzalo projekt do svých rukou, vytvořilo během krátkého času neuvěřitelnou přeměnu. Obchod, který působil jako prapodivná směsice nevkusu dnes září elegancí a citem. Univerzální výstavní systém připomínající větvoví stromů nabízí platformu pro naprosto libovolné zboží, souzní s posláním nadace a kultivuje centrum města.

Multifunkční výstavní systém od studia HRANA | Foto: David KorsaMultifunkční výstavní systém od studia HRANA | Foto: David Korsa

Pro svou oblíbenou výlohu roku hlasujte až do 16. října!

Související

Fenomén Brno. Moravská metropole se stala nejstylovějším městem republiky, co jí k tomu pomohlo?
Ostatní

Fenomén Brno. Moravská metropole se stala nejstylovějším městem republiky, co jí k tomu pomohlo?

Kateřina Tobišková - 2. 9. 2020 - 8 min.

Vzkvétající Brno. Našli jsme místa v moravské metropoli, která sází na design a kvalitu
Móda a šperk

Vzkvétající Brno. Našli jsme místa v moravské metropoli, která sází na design a kvalitu

Tamara Pavlechová - 30. 6. 2020 - 5 min.

Rozzářené pražské výlohy. Kteří designéři dokáží rozehrát ve výkladních skříních designové divadlo?
Interiér a architektura

Rozzářené pražské výlohy. Kteří designéři dokáží rozehrát ve výkladních skříních designové divadlo?

Nela Kuhnová - 9. 7. 2020 - 9 min.

Může design pomoci lokálním podnikům? Festival designu v brněnském paláci se snažil najít odpověď
Produktový design

Může design pomoci lokálním podnikům? Festival designu v brněnském paláci se snažil najít odpověď

Michaela Dlapová - 5. 11. 2019 - 5 min.

MYP 2024
Design do uší
pop up 2024
Štěpí soutěž