Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Štěpánka Koutná a její design plechovky Nescafé Azera (ve spolupráci s Tomášem Krčmářem) Štěpánka Koutná a její design plechovky Nescafé Azera (ve spolupráci s Tomášem Krčmářem)

Zajímalo mě, zda obstojím mezi mladými kreativci nezatíženými prací v korporátu. Štěpánka Koutná a její zkušenost se soutěží Nescafé Azera

Po úspěchu předešlého ročníku uspořádala společnost Nestlé společně s organizací CZECHDESIGN další soutěž, ve které hledala nový potisk plechovky kávy Nescafé Azera.  Oproti minulému roku se ale rozšířila i za hranice do Skandinávie. Pod tématem Taste of the City se snažilo více než 300 autorů vizuálně ztvárnit spojení městského života a pití kávy. Porota nakonec vybrala 18 vítězů, ze kterých se nejlépe umístila Štěpánka Koutná.

Štěpánka Koutná je česká designérka, která po studiu obalového a grafického designu pracovala v několika packagingových agenturách v Praze. V současnosti je kreativní ředitelkou a partnerkou v designovém studiu Yellow Shapes. Jako jediná dokázala ve svém návrhu začlenit logo firmy do celkového designu, čímž zaujala porotu.

Limitovaná edice Kofila je inspirovaná uměleckými styly 20. století (ilustrace a spolupráce na designu Jana Wrightová), zdroj: Štěpánka KoutnáLimitovaná edice Kofila je inspirovaná uměleckými styly 20. století (ilustrace a spolupráce na designu Jana Wrightová), zdroj: Štěpánka Koutná

Co vás vedlo k přihlášení do soutěže a čeho si na ní nejvíc ceníte?

Zaujala mě především otevřenost soutěže a mezinárodní rozměr. I přestože se jedná o velkou nadnárodní firmu, tak zadání nebylo upjaté, naopak bylo volnější a nabízelo větší prostor pro kreativitu. Také se mi líbí, že i začínající designéři a studenti mají možnost pracovat pro tak velkou značku.

Co vás inspirovalo k vašemu návrhu a jaké techniky jste k výrobě použila?

Inspiroval mě již název Taste of the City. Nechtěla jsem pracovat pouze s patternem na pozadí plechovky, nýbrž s designem, aby fungoval jako živý celek, a to do posledních detailů – od značky, názvů ulic až do marketingových a legal textů. Za zpracováním digitálních ilustrací stojí Tomáš Krčmář.

Vizuální identita 175 let výročí pro značku Pilsner Urquell, zdroj: Štěpánka KoutnáVizuální identita 175 let výročí pro značku Pilsner Urquell, zdroj: Štěpánka Koutná

Co je na vašem návrhu nejzajímavější a jaký za ním stojí příběh?

Na návrhu vždy najdete něco zajímavého, nějaký zajímavý prvek. Malé detaily dotažené k úplnosti. Kompozice zrníček kávy a hrnků, postavičky lidí při činnostech spojené s městem atd. spousta podrobností. Můžete objevovat další a další. Obrázek se neokouká.

Co vám účast v soutěži přinesla? Zúčastnila byste se znovu?

Zkušenost s volným zadáním ve smyslu, zda jsem schopná v kreativní soutěži obstát v konkurenci mladých kreativců, kteří většinou nejsou zatížený zkušeností v práci v korporátu. Ano, zúčastnila bych se znovu, podobný typ soutěže mám ráda.

Více o soutěži, která vznikla ve spolupráci s Czechdesign, se dočtete v tomto článku.

Limitovaná edice Kofila (ilustrace a spolupráce na designu Jana Wrightová), zdroj: Štěpánka KoutnáLimitovaná edice Kofila (ilustrace a spolupráce na designu Jana Wrightová), zdroj: Štěpánka Koutná

Další články