Zajímalo mě, zda obstojím mezi mladými kreativci nezatíženými prací v korporátu. Štěpánka Koutná a její zkušenost se soutěží Nescafé Azera

Štěpánka Koutná a její design plechovky Nescafé Azera (ve spolupráci s Tomášem Krčmářem) Štěpánka Koutná a její design plechovky Nescafé Azera (ve spolupráci s Tomášem Krčmářem)

Po úspěchu předešlého ročníku uspořádala společnost Nestlé společně s organizací CZECHDESIGN další soutěž, ve které hledala nový potisk plechovky kávy Nescafé Azera.  Oproti minulému roku se ale rozšířila i za hranice do Skandinávie. Pod tématem Taste of the City se snažilo více než 300 autorů vizuálně ztvárnit spojení městského života a pití kávy. Porota nakonec vybrala 18 vítězů, ze kterých se nejlépe umístila Štěpánka Koutná.

Štěpánka Koutná je česká designérka, která po studiu obalového a grafického designu pracovala v několika packagingových agenturách v Praze. V současnosti je kreativní ředitelkou a partnerkou v designovém studiu Yellow Shapes. Jako jediná dokázala ve svém návrhu začlenit logo firmy do celkového designu, čímž zaujala porotu.

Limitovaná edice Kofila je inspirovaná uměleckými styly 20. století (ilustrace a spolupráce na designu Jana Wrightová), zdroj: Štěpánka KoutnáLimitovaná edice Kofila je inspirovaná uměleckými styly 20. století (ilustrace a spolupráce na designu Jana Wrightová), zdroj: Štěpánka Koutná

Co vás vedlo k přihlášení do soutěže a čeho si na ní nejvíc ceníte?

Zaujala mě především otevřenost soutěže a mezinárodní rozměr. I přestože se jedná o velkou nadnárodní firmu, tak zadání nebylo upjaté, naopak bylo volnější a nabízelo větší prostor pro kreativitu. Také se mi líbí, že i začínající designéři a studenti mají možnost pracovat pro tak velkou značku.

Co vás inspirovalo k vašemu návrhu a jaké techniky jste k výrobě použila?

Inspiroval mě již název Taste of the City. Nechtěla jsem pracovat pouze s patternem na pozadí plechovky, nýbrž s designem, aby fungoval jako živý celek, a to do posledních detailů – od značky, názvů ulic až do marketingových a legal textů. Za zpracováním digitálních ilustrací stojí Tomáš Krčmář.

Vizuální identita 175 let výročí pro značku Pilsner Urquell, zdroj: Štěpánka KoutnáVizuální identita 175 let výročí pro značku Pilsner Urquell, zdroj: Štěpánka Koutná

Co je na vašem návrhu nejzajímavější a jaký za ním stojí příběh?

Na návrhu vždy najdete něco zajímavého, nějaký zajímavý prvek. Malé detaily dotažené k úplnosti. Kompozice zrníček kávy a hrnků, postavičky lidí při činnostech spojené s městem atd. spousta podrobností. Můžete objevovat další a další. Obrázek se neokouká.

Co vám účast v soutěži přinesla? Zúčastnila byste se znovu?

Zkušenost s volným zadáním ve smyslu, zda jsem schopná v kreativní soutěži obstát v konkurenci mladých kreativců, kteří většinou nejsou zatížený zkušeností v práci v korporátu. Ano, zúčastnila bych se znovu, podobný typ soutěže mám ráda.

Více o soutěži, která vznikla ve spolupráci s Czechdesign, se dočtete v tomto článku.

Limitovaná edice Kofila (ilustrace a spolupráce na designu Jana Wrightová), zdroj: Štěpánka KoutnáLimitovaná edice Kofila (ilustrace a spolupráce na designu Jana Wrightová), zdroj: Štěpánka Koutná

Související

Mezinárodnímu ročníku soutěže NESCAFÉ AZERA 2018 vévodí ženy. Představujeme pět nejlepších vítězek
Grafický design

Mezinárodnímu ročníku soutěže NESCAFÉ AZERA 2018 vévodí ženy. Představujeme pět nejlepších vítězek

Magdaléna Rosůlková - 27. 11. 2018 - 4 min.

Winners of NESCAFÉ AZERA 2018: Taste of the City Design Competition
Grafický design

Winners of NESCAFÉ AZERA 2018: Taste of the City Design Competition

Michaela Holubec Birtusová - 30. 5. 2018 - 11 min.

Designéři z UTB a UMPRUM uspěli v soutěži Nescafé Azera
Ilustrace

Designéři z UTB a UMPRUM uspěli v soutěži Nescafé Azera

Michaela Holubec Birtusová - 24. 3. 2017 - 4 min.

Prvně v Británii, teď v Čechách - Nescafé hledá unikátní přebal kávy Azera
Grafický design

Prvně v Británii, teď v Čechách - Nescafé hledá unikátní přebal kávy Azera

Tomáš Čech - 25. 2. 2017 - 3 min.

jelínek
SHOP BANNER UNOR 2024