Po úspěchu předešlého ročníku uspořádala společnost Nestlé společně s organizací CZECHDESIGN další soutěž, ve které hledala nový potisk plechovky kávy Nescafé Azera. Oproti minulému roku se ale rozšířila i za hranice do Skandinávie. Pod tématem Taste of the City se snažilo více než 300 autorů vizuálně ztvárnit spojení městského života a pití kávy. Porota nakonec vybrala 18 vítězů, ze kterých se nejlépe umístila Štěpánka Koutná.
Štěpánka Koutná je česká designérka, která po studiu obalového a grafického designu pracovala v několika packagingových agenturách v Praze. V současnosti je kreativní ředitelkou a partnerkou v designovém studiu Yellow Shapes. Jako jediná dokázala ve svém návrhu začlenit logo firmy do celkového designu, čímž zaujala porotu.
Co vás vedlo k přihlášení do soutěže a čeho si na ní nejvíc ceníte?
Zaujala mě především otevřenost soutěže a mezinárodní rozměr. I přestože se jedná o velkou nadnárodní firmu, tak zadání nebylo upjaté, naopak bylo volnější a nabízelo větší prostor pro kreativitu. Také se mi líbí, že i začínající designéři a studenti mají možnost pracovat pro tak velkou značku.
Co vás inspirovalo k vašemu návrhu a jaké techniky jste k výrobě použila?
Inspiroval mě již název Taste of the City. Nechtěla jsem pracovat pouze s patternem na pozadí plechovky, nýbrž s designem, aby fungoval jako živý celek, a to do posledních detailů – od značky, názvů ulic až do marketingových a legal textů. Za zpracováním digitálních ilustrací stojí Tomáš Krčmář.
Vizuální identita 175 let výročí pro značku Pilsner Urquell, zdroj: Štěpánka Koutná
Co je na vašem návrhu nejzajímavější a jaký za ním stojí příběh?
Na návrhu vždy najdete něco zajímavého, nějaký zajímavý prvek. Malé detaily dotažené k úplnosti. Kompozice zrníček kávy a hrnků, postavičky lidí při činnostech spojené s městem atd. spousta podrobností. Můžete objevovat další a další. Obrázek se neokouká.
Co vám účast v soutěži přinesla? Zúčastnila byste se znovu?
Zkušenost s volným zadáním ve smyslu, zda jsem schopná v kreativní soutěži obstát v konkurenci mladých kreativců, kteří většinou nejsou zatížený zkušeností v práci v korporátu. Ano, zúčastnila bych se znovu, podobný typ soutěže mám ráda.
Více o soutěži, která vznikla ve spolupráci s Czechdesign, se dočtete v tomto článku.
Limitovaná edice Kofila (ilustrace a spolupráce na designu Jana Wrightová), zdroj: Štěpánka Koutná