Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Interiér obchodu Object concept store | Zdroj: Object concept store Interiér obchodu Object concept store | Zdroj: Object concept store

Vzkvétající Brno. Našli jsme místa v moravské metropoli, která sází na design a kvalitu

Brněnská komunitní kultura a kvalitní design se potkávají v místních obchodech s autorskými produkty. Najdete je rozeseté v postranních uličkách v centru města a jeho blízkém okolí. Jejich sortiment se liší, ale nadšení je spojuje. Vybrali jsme proto místa s designem, která tu už jsou nějakou chvíli, a zeptali se majitelů, jak to v Brně vidí po letech na scéně.

Object concept store

Tento obchod se soustřeďuje se na vyhledávání značek, které spojuje unikátní koncept a kvalitní zpracování. Na adrese Údolní 25 najdete přírodní kosmetiku, autorské šperky a designové doplňky, které umí být současně krásné a ekologicky udržitelné. Majitelka Jana Longaverová nám napsala, jak se jí pracuje s designem z centra Brna.

Interiér obchodu | Zdroj: Object concept storeInteriér obchodu | Zdroj: Object concept store

Jaké výhody vnímáte z působení v Brně, a s čím zde naopak „bojujete“?

JANA: Výhody designového obchodu se sídlem v Brně jsou především v menší konkurenci, tudíž větším hladu po designových produktech! A také to, že se tady v kreativní komunitě vesměs všichni známe, takže máme blízké vztahy. Možná také levnější nájem nebytových prostor? Asi záleží jak kde, ale dovedu si představit, že třeba na Letné, kam by se Object hodil, by výše nájmu byla jinde. Nevýhody jasně pramení z menšího počtu obyvatel a faktu, že Brno a jeho centrum patří vesměs studentům, kterým se sice sortiment líbí, ale ještě nevydělávají, takže si větší nákup mohou dovolit jen na určité příležitosti. Ráda bych například měla otevřeno i o víkendu. Oproti Praze je Brno ale více vylidněné, klidnější, ale i to patří k rázu města.

Večerní pohled do obchodu přes výlohu | Zdroj: Object concept storeVečerní pohled do obchodu přes výlohu | Zdroj: Object concept store

Fungujete spíše přes e-shop, nebo lidé raději chodí do kamenného obchodu?

JANA: Doteď jsme fungovali převážně přes kamenný obchod, ale v průběhu karantény se hezky rozjel i e-shop. Uvidíme, co nám doba přinese dál a jak se zákazníci zachovají. Na to jsem hodně zvědavá. Zároveň je to výzva pro neustálé zlepšování, bdělost a sledování, kam trh směřuje. Vím však, že pouze v kamenném obchodě by to nešlo. E-shop nám totiž slouží i jako takový katalog. Lidé se z domu podívají a pročtou si o produktech, a potom v reálu přijdou a ovoní či vyzkoušejí vše, co se jim líbí. U nás je to propojené.

Výloha obchodu | Zdroj: Object concept storeVýloha obchodu | Zdroj: Object concept store

Co stálo za změnou adresy Object concept storu?

JANA: Větší prostory, větší výloha, lepší adresa. Rozrůstáme se.

Youngprimitive

Navrhují, šijí a spojují se v showroomu na Ječné 26. Youngprimitive je česká oděvní značka a komunita žijící módními trendy, grafickým designem a přeměnou nápadů v realitu. Jejich vizí jsou věci kvalitní, nadčasové a v omezeném množství. S Filipem Urbanem, spolumajitelem značky, jsme mluvili o budování Youngprimitive.

Interiér showroomu youngprimitive | Zdroj: youngprimitiveInteriér showroomu youngprimitive | Zdroj: youngprimitive

Jaké výhody vnímáte z působení v Brně a s čím zde naopak „bojujete“?

FILIP: Výhody nebo nevýhody být v Brně jsme moc neřešili, prostě tu jsme a snažíme se tu fungovat. Tím, že z 90 % fungujeme přes e-shop, je asi jedno, odkud bychom náš byznys dělali. Brno se nám líbí, a tak jsme zakotvili tady. Jedinou nevýhodou je cesta po D1 na prodejní akce do Prahy dvakrát do roka.

Showroom značky youngprimitive v Brně | Zdroj: youngprimitiveShowroom značky youngprimitive v Brně | Zdroj: youngprimitive

Fungujete spíše přes e-shop. Proč myslíte, že tomu tak je?

FILIP: Fungujeme hlavně přes e-shop. Máme showroom v Brně a v Praze, ale vznikli jsme od prvopočátku jako e-shop a lidé se naučili u nás nakupovat online. V dnešní turbulentní době to bylo správné rozhodnutí. V Brně pár značek funguje skrze své obchody, takže kupní síla tu určitě je. Jen je to dost o budování značky a klientely. Samozřejmě, ve srovnání s Prahou je to ještě pořád slabší, ale lidé už řeší, co na sobě nosí, čím se obklopují a proč to stojí, co to stojí.

Když půjdete Brnem, nezapomeňte navštívit další místa, která mají rozhodně co nabídnout. Mezi nimi například Wolfgang store, kde seženete sofistikovanou unisex módu a vybírané doplňky. Světem vůní vás provedou v parfumerii Vavavoom, všechen jejich sortiment najdete v designových flakonech a prosvětlený interiér je už jen třešničkou na dortu.

Interiér Wolfgang store | Zdroj: svoboda&williamsInteriér Wolfgang store | Zdroj: svoboda&williams

Doplňky, které nabízí Wolfgang store | Zdroj: Wolfgang FbDoplňky, které nabízí Wolfgang store | Zdroj: Wolfgang Fb

V momentálním módu znovuotevírání obchodů se vydejte na návštěvu a prohlédněte si vše na vlastní oči. V brněnských design shopech vás určitě rádi uvítají a provedou sortimentem. Nastal totiž ideální čas na podporu lokálů bez použití internetu!

Prodejna parfumerie Vavavoom | Zdroj: Vavavoom FbProdejna parfumerie Vavavoom | Zdroj: Vavavoom Fb

Prodejna parfumerie Vavavoom | Zdroj: Vavavoom FbProdejna parfumerie Vavavoom | Zdroj: Vavavoom Fb

Další články