Výběr nábytku na 700 m². Designový nábytek otevřel první showroom v Praze, jeho zakladatel slibuje bleskové dodání

Kamenná prodejna portálu Designovynabytek.cz | Zdroj: Designovynabytek.cz Kamenná prodejna portálu Designovynabytek.cz | Zdroj: Designovynabytek.cz

Designovky prémiové španělské značky Kave Home, kousky od holandské značky Zuiver nebo nově zařazené produkty od noo.ma. Internetový e-shop Designovynabytek.cz, jehož zakladatelem je Petr Mudra, zastupuje několik tisíc pečlivě vybraných produktů od novinek až po TOP bestsellery zahraničních značek a nově má také kamennou prodejnu v Praze.

„Moje“ doma

Petře, kdo rozhoduje o výběru nábytku ve vašem domově? Předpokládám, že prochází neustálou proměnou, když máte na dosah tak široké portfolio nábytku a dekorací ze svého e-shopu.

PETR: Nebudu zastírat, že vzhled mého domova a jeho atmosféra jsou pro mne opravdu důležité. Nepotrpím si ale na žádné výrazné experimenty, trendové výstřelky ani časté obměny vybavení. Jsem poměrně konzervativní, a to i přesto, že jsem takříkajíc přímo „u zdroje“ a dennodenně jsem obklopený designem různorodých stylů a trendů. Jednoduše řečeno – vím, co mám rád, a toho se držím.

Pokud bych měl moje doma čtenářům více přiblížit – snažím se držet jednoduchosti, nadčasové elegance a také nenáročného útulna. Osobně se velice dobře cítím ve společnosti světlé přírodní palety barev a masivního dřeva. Příliš dekorací či výrazných bytových doplňků u mne nenajdete. Mám velké štěstí, že jsme s partnerkou na jedné vlně. Máme podobný vkus, a tak mezi námi nevznikají žádné zásadní třecí plochy. Což si myslím, že je spíše vzácnost.

Ale nebudu lhát, i já mám jednu designovou slabost, u které si čas od času změnu neodpustím. Jsou to jídelní židle, které mě jako objekt strašně baví. Proč? Protože na židli, a hlavně pak na té jídelní, přesně poznáte úroveň designu a jeho propracovanost. Na židle obecně klademe oproti jinému nábytku poměrně vysoké a komplexní nároky. A tak se dá přirozeně ledasco pokazit. Na druhou stranu díky tomu velice snadno poznáte dobrou židli od špatné. Krásná židle, na které se nedá sedět? Pohodlná židle, na kterou se ale nedá dívat? Ani jedno nechcete. Opravdu skvělá židle prostě nemůže být jen vizuálně estetická, jen pohodlná nebo jen kvalitní. Pokud je některý z atributů zanedbaný, tak celek prostě nefunguje. I proto si v rámci e-shopu dáváme záležet na bohatém výběru židlí. Například za mne umí opravdu skvělé židle dánská značka DanForm. Právě jejich model s názvem Vetro je poslední designovou změnou v našem domově.

Vlevo: Zakladatel internetového e-shopu Petr Mudra se snaží držet jednoduchosti, nadčasové elegance a nenáročného útulna. / vpravo: Interiér showroomu Designového nábytku | Zdroj: Designovynabytek.czVlevo: Zakladatel internetového e-shopu Petr Mudra se snaží držet jednoduchosti, nadčasové elegance a nenáročného útulna. / vpravo: Interiér showroomu Designového nábytku | Zdroj: Designovynabytek.cz

Kdy jste se o interiérový design začal zajímat? 

PETR: Nevím, jestli bych tvrdil, že je mojí parketou interiérový design a zařizování domovů. Samozřejmě mě to zajímá a baví, ale osobně se určitě nepovažuji za žádného velkého specialistu. Snažím se orientovat v trendech a čerpat inspiraci ze zahraničí. Ale i tak se řídím, jak jsem už zmiňoval, hlavně vlastním vkusem. Ostatně asi jako každý. Mnohem bližší vztah mám k nábytku jako takovému. Cestu jsem si k němu našel díky rodinné firmě ARBYD. Nábytek – od návrhu designu až po výrobu – se mi díky ARBYD dostal pořádně pod kůži a už poměrně brzy jsem věděl, že s nábytkem bych rád pracoval i já. Chtěl jsem (a také jsem potřeboval) ovšem najít nějakou vlastní cestu. Okolo roku 2010 vstupovaly velké řetězce do onlinu, a jelikož mě svět online prodeje a jeho možnosti zajímal, chtěl jsem být součástí. Chtěl jsem to zkusit s velkým nábytkem, a to především takovým, který dle mého názoru na českém trhu chyběl. A takhle se vlastně zrodila myšlenka na založení Designovynabytek.cz.

Platforma Designovynabytek chce přinášet zajímavé designovky a ukazovat, jaké trendy a styly hýbou světem interiérového designu. | Zdroj: Designovynabytek.czPlatforma Designovynabytek chce přinášet zajímavé designovky a ukazovat, jaké trendy a styly hýbou světem interiérového designu. | Zdroj: Designovynabytek.cz

Proč by měl zákazník vsadit na vaše portfolio Designovynabytek.cz?

PETR: Na Designovynabytek.cz se pečlivě věnujeme výběru značek i jednotlivých designovek, které na webu zveřejníme. Snažíme se tvořit různorodou a barvitou nabídku nábytku, osvětlení a doplňků. Naším cílem je dynamické a stylově nevyhraněné portfolio designovek, které zákazník jinde nenajde. A není to jen prázdná fráze. Výběr u nás nedělá jediný člověk, ale tým několika lidí s nadšením pro design i vzděláním v oboru. Výborně se to doplňuje – každý má nejen trochu jiný vkus, ale samozřejmě jsou tam i osobnostní a temperamentové rozdíly, takže se nám opravdu daří vybírat a uvádět na trh nábytek a doplňky z celého stylového spektra. Máme jak elegantní, nadčasové a střídmější designovky, tak i trendové výstřelky a kousky, které patří mezi odvážnější, extravagantnější, a i když neosloví masy, svého zákazníka mají.

Nerad bych ale, aby to vyznělo tak, že při výběru hledíme pouze na vzhled. Zákazník e-shopu Designovynabytek.cz je náročný a očekává určitou úroveň kvality. Dobrý design u nás vnímáme jako vyvážené spojení estetiky, kvality (jak materiálů, tak i provedení) a funkčnosti. Na tom při výběru nových produktů či zařazení nových značek do nabídky vždy trváme. Díky tomu si za designovkami na Designovynabytek.cz stoprocentně stojíme. Chceme být e-shopem pro všechny milovníky designu a skutečně kvalitního nábytku.

Designový nábytek se snaží tvořit různorodou a barvitou nabídku nábytku, osvětlení a doplňků. | Zdroj: Designovynabytek.czDesignový nábytek se snaží tvořit různorodou a barvitou nabídku nábytku, osvětlení a doplňků. | Zdroj: Designovynabytek.cz

Design vyvolává různorodé emoce

Co nového jste se za 8 let působení na českém trhu o světě designového nábytku dozvěděl?

PETR: Myslím si, že jako firma jsme opravdu hodně vyrostli a náš cit pro potřeby zákazníka se také vybrousil. Na počátku bylo naším cílem jen přinášet na český trh nábytek, který tu dle mého určitě chyběl. Chtěl jsem nabídnout zahraniční trendy ze zemí, jako je Holandsko, Dánsko apod., které přistupují k bydlení a interiérovému designu trochu jinak – často s větší nápaditostí a více osobitěji. Z velké míry je to jistě dáno tím, že tamní zákazníci jsou náročnější a slovo design a designový je pro ně víc, než jen jak daný kousek vypadá. Postupem času se naše nabídka rozrostla na více než 100 designových značek ze zemí napříč Evropou, které nám pomáhají v naší současné misi – seznamovat zákazníky s interiérovým designem, se všemi jeho současnými podobami i s tím, jaké nároky mít na nábytek a zejména pak ten designový. Narazili jsme totiž na to, že pod slovem „design“ a „designový“ si každý představí něco trochu jiného a že design vyvolává vcelku různorodé emoce. Pro někoho je design jen falešné pozlátko, kvůli kterému „obyčejná“ věc stojí víc. Pro dalšího symbolizuje design promyšlenost tvaru, funkčnosti, propracovanost detailů a jistou záruku kvality. Jiný chápe design jen jako čistě vzhledový atribut a slovem designový označuje jednoduše to, co zapadá do jeho vkusu a prostě se mu líbí. Musím ale přiznat, že i když nám tahle mnohoznačnost v jistou chvíli pomohla v rozvoji, nyní s tím trochu bojujeme. Tím, že se k designu obecně vážou různé asociace, se nám například s názvem našeho e-shopu nepracuje zrovna lehce a hodně s tím teď bojujeme.

Pokud bych to měl shrnout, asi největším poznatkem a poznáním byl právě vztah a vnímání Čechů, co vlastně design pro ně/nás znamená. S tím se snažíme nyní ještě více pracovat. Stále se budeme snažit přinášet nové a zajímavé zahraniční značky, ale také bychom rádi představili časem vlastní designovky vycházející z našich zkušeností s nároky, přáními a vkusem českých zákazníků nakupujících na Designovynabytek.cz.

A co zkušenost z podnikání dala vám osobně?

PETR: Podnikání vám odhalí o sobě samém a lidech obecně dost věcí. Největší osobní přínos vnímám v uvědomění si, že podnikání je o lidech víc, než se na první pohled může zdát. Nejde jen o to jít do toho s lidmi, kteří dobře odvedou zadanou práci, ale výhra je budovat firmu s lidmi s nadšením pro věc, sortiment a myšlenku.

Další důležitá věc je, že podnikání se neobejde bez jistého vizionářství. A tím nemám na mysli pouze to mít v hlavě různé scénáře možného vývoje trhu, ekonomiky, chování zákazníků apod. v řádu nejbližších měsíců či výhledu pár let. Snažím se aktivně pracovat i s tím, co je Designovynabytek.cz pro zákazníky dnes a čím by pro ně měl či mohl být třeba za dalších 10 let. Jedním z velmi důležitých kroků, před kterým právě stojíme a trochu jsem jej naznačil v předchozí otázce, je změna názvu. V následujícím roce bychom chtěli Designovému nábytku dát konečně jméno – pojmenovat náš svět designu a místo, kde se plní sny o krásném bydlení. Takže vrátím-li se na začátek, zpětně bych určitě nad názvem více přemýšlel už na začátku a ušetřil si pár vrásek.

Nabídka zahraničních trendů ze zemí, jako je Holandsko, Dánsko apod., které přistupují k bydlení a interiérovému designu trochu jinak – často s větší nápaditostí a více osobitěji. | Zdroj: Designovynabytek.czNabídka zahraničních trendů ze zemí, jako je Holandsko, Dánsko apod., které přistupují k bydlení a interiérovému designu trochu jinak – často s větší nápaditostí a více osobitěji. | Zdroj: Designovynabytek.cz

Český výrobce

Váš e-shop čítá přes 100 značek z celé Evropy, kromě toho jste se ale vydali i cestou vlastní produkce ve spolupráci s českým výrobcem nábytku ARBYD. Proč k takovému kroku došlo a jak spolupráce probíhá?

PETR: Jak jsem popisoval výše, tak k firmě ARBYD máme opravdu blízké vazby nejen segmentem podnikání a naše spolupráce byla více přirozenou než vyloženě taktickou záležitostí. Síly jsme spojili nad sérií produktů, v nichž se spojuje špičková úroveň výroby firmy ARBYD a naše zkušenosti s koncovým zákazníkem – jeho vkusem, potřebami, současnými trendy apod. Jednoduše vidíme, o jaké designovky je zájem a co na trhu aktuálně chybí. Nicméně jsme si stanovili jasná pravidla – za žádnou cenu nechceme kopírovat nejprodávanější produkty. Inspirace je přirozená a naprosto v pořádku, nicméně je důležité zachování té hranice mezi inspirací a kopírováním. My chceme jít vlastní cestou, na které budeme fér k našim dodavatelům a budeme respektovat jejich autenticitu. Občas mám pocit, že na to konkurence u kolekcí vlastních výrobků zcela zapomíná.

Designovynabytek.cz a jeho nový showroom v Praze. | Zdroj: Designovynabytek.czDesignovynabytek.cz a jeho nový showroom v Praze. | Zdroj: Designovynabytek.cz

Čím jsou výrobky ARBYD specifické?

PETR: V případě značky Marco Barotti, ale i dalších společných projektů, které třeba v současnosti existují zatím jen na papíře, byla myšlenka následující – spojit design inspirovaný současnými italskými trendy a dostupné ceny. Za produkty a značkou Marco Barotti stojí můj otec Petr Mudra starší. Produkty jsou jeho vlastní designy, v nichž zúročuje své zkušenosti z více než 30leté praxe s nábytkem. Především pak komody Diamond s nadčasovým, ale zároveň trochu odvážnějším designem svým vzhledem dokonale splňují dle mého názoru představu o designovém nábytku. Mají v sobě nejen výše zmíněné atributy, ale nechybí jim ani stylová flexibilita a použití materiálů špičkové kvality. To vše zajišťuje ARBYD svou precizní výrobou společně se zkušenostmi a nápady mého otce.

A neplánujete kolaboraci i s českými designéry?

PETR: Popravdě řečeno už tato spolupráce v jisté míře probíhá. Jsme ve spojení s plzeňskou Fakultou umění a designu Ladislava Sutnara, kde se studenty ateliéru Design nábytku a interiéru a jejich skvělou vedoucí, designérkou Janou Potiron, pracujeme na vývoji nových produktů.

V centru pozornosti je stále každý, kdo chce bydlet stylově a pro koho je kvalita stejně důležitá jako samotný vzhled produktu. | Zdroj: Designovynabytek.czV centru pozornosti je stále každý, kdo chce bydlet stylově a pro koho je kvalita stejně důležitá jako samotný vzhled produktu. | Zdroj: Designovynabytek.cz

Pestrost, extravagance a estetické cítění

Kromě vaší produkce se celkový sortiment vyznačuje i stylovou různorodostí a pestrostí, někdy i extravagancí. Na koho takovými produkty cílíte?

PETR: V centru naší pozornosti je stále každý, kdo chce bydlet stylově a pro koho je kvalita stejně důležitá jako samotný vzhled produktu. Zároveň je to také každý, koho neuspokojuje průměrná a běžná nabídka e-shopů a kamenných obchodů s nábytkem. Designovynabytek.cz je tu pro všechny s nadšením pro interiérový design a krásné, originální bydlení, do kterého je opravdu otisknutá osobnost jeho obyvatel. Nicméně je pravda, že kromě „amatérských“ nadšenců do designu a milovníků krásných interiérů si hledáme cestu (nebo možná oni k nám?) k profesionálům. Stále více zákazníků máme i z řad architektů a designérů, z čehož mám velkou radost. Přivedou je k nám nejen náročnější požadavky klientů při zařizování významných exluzivních rezidencí, ale i třeba velké projekty pro developery vyžadující specifické vlastnosti nábytku a dalšího vybavení. V našem portfoliu pracujeme i se značkami nabízejícími certifikovaný nábytek vhodný pro náročnější podmínky a vyšší zátěž v interiéru i exteriéru. Jsme tedy schopni nabídnout vhodné vybavení pro prostory hotelů, restaurací i kaváren, nebo také kanceláří.    

Jak při výběru nábytku ideálně postupovat? Mohl byste konkrétně přiblížit některé ze značek, které zastupujete?

PETR: Na to se asi těžko takhle zeširoka odpovídá. Nábytek patří do segmentu, který většina z nás nakupuje na základě nějaké potřeby, již současné vybavení domova nepokrývá nebo již neuspokojuje. Snažíme se proto budovat komplexní portfolio, na které se budete moci spolehnout nejen v případě, že chcete originalitu a kvalitu, ale řešíte i nějaký problém. Před časem jsme se například pustili do většího rozvoje kategorie dětského nábytku a doplňků. Zároveň vidíme, že zákazníci u nás hledají stále více dekorace, bytové doplňky a také různé praktické vybavení do kuchyně, koupelny apod. Zákazníkům ale vycházíme vstříc na více úrovních. Neustále pracujeme na tom, abychom výběr nábytku a vybavení co nejvíce usnadnili a zjednodušili, například pomocí filtrace produktů a také rozšířením doplňkových služeb. Nedávno jsme třeba spustili službu navrhování interiérů, o kterou je stále větší zájem.

Komplexní portfolio návbytku nabízí originalitu a kvalitu. | Zdroj: Designovynabytek.czKomplexní portfolio návbytku nabízí originalitu a kvalitu. | Zdroj: Designovynabytek.cz

Pokud bych měl přiblížit některé ze zastoupených značek, tak mezi mé oblíbené dlouhodobě patří španělská značka Kave Home. V našem portfoliu patří spíše k těm střídmějším a jsou zástupci stylu, který by se dal popsat jako divoký minimalismus. Výborně pracuje s přírodní paletou barev, masivním dřevem, kamenem, betonem. Designy produktů jsou tak atraktivním propojením nadčasovosti a zároveň i aktuálních trendů. Je to taková esence moderního bydlení a čisté estetiky, která je mi velmi blízká, a těší mě, že baví i naše zákazníky. U této značky patří k jejich velkým favoritům třeba kolekce Licia, nabízející ucelenou řadu úložných prostorů a stolků z masivu, a pak také série jídelních židlí Konna.

Mezi značky, které určitě stojí za zmínku, patří i značka Zuiver. Designovky tohoto holandského brandu nabízíme už mnoho let. Právě Zuiver byl na začátku jednou ze značek, o kterých jsem si myslel, že by si českého zákazníka mohly získat. Což se nakonec opravdu podařilo a na webu řadíme Zuiver k TOP značkám. Pokud bych měl značku více přiblížit, jistě má co nabídnout těm, kteří u nábytku ocení nápadité detaily a jejichž komfortem je něco mezi minimalismem a útulným skandinávským stylem.

Kromě těchto značek bych rád zmínil třeba ještě značku noo.ma. Tu jsme zařadili do nabídky poměrně nedávno, ale ohromně baví nás i zákazníky. Silnou parketou značky je spíše menší nábytek a doplňky, které zaujmou netradičními tvary a výraznými trendy barvami. Prostě čistá modernita a živelná energie!

Pečlivý výběr značek i jednotlivých designovek | Zdroj: Designovynabytek.czPečlivý výběr značek i jednotlivých designovek | Zdroj: Designovynabytek.cz

Myslíte si, že budujete v Češích díky vašemu e-shopu i jisté estetické cítění?

PETR: To si vůbec netroufám tvrdit. Cílem Designovynabytek.cz určitě není být nějakým garantem jediného správného vkusu nebo zákazníka edukovat v tom, zda to či ono je nebo není designové a estetické. Chceme být pro lidi parťákem, pokud nechtějí dělat kompromisy mezi vzhledem a kvalitou. Chceme přinášet zajímavé designovky a ukazovat, jaké trendy a styly hýbou světem interiérového designu. Ale zase je to nějaký náš výběr, rozhodně nepřidáváme všechno. A zcela otevřeně – některé produkty neprojdou přes nikoho z nás. Pokud bychom v českém zákazníkovi povzbuzovali chuť objevovat svět interiérového designu a tvořit domovy svých snů, tak bych to považoval za úspěch.

Offline prostředí

Vaší silnou stránkou je mimo jiné i skladová dostupnost. Obsáhnete neuvěřitelných 1800 produktů, které může mít zákazník do pár dní u sebe doma. Naopak jste pouze v online prostředí, máte vidinu i kamenné prodejny?

PETR: U zákazníků vidíme velkou poptávku po dodání v co nejkratším možném termínu. Naším cílem je v tomto ohledu jít co nejdál a nabídnout možnost kompletního vybavení domova, a většího nábytku především, do druhého dne. A síla poptávky nás hodně motivuje k tomu udělat pro to maximum. Velmi brzy nás čeká velký první krok, kdy se celá firma včetně skladu přesouvá do nové budovy. Nejen že budeme v nových kancelářích, které jsou připravené i na další růst firmy a příchod nových kolegů, ale také budeme mít k dispozici mnohem větší skladovou kapacitu. Takže počet našich skladovek hodně naroste.

Na e-shopu se snažíme o co nejlepší prezentaci produktů, tak abychom ideálně nahradili zákazníkovi osobní kontakt s designovkou a zbourali největší bariéry a ostych z nákupu online. Samozřejmostí jsou kvalitní fotografie a co nejpodrobnější parametry. Mimo to ale také zasíláme vzorky látek čalounění zdarma nebo možnost vzorkování produktu na našich showroomech v Praze a Plzni. Nicméně je pravda, že stále jsou zákazníci, kteří upřednostňují možnost si před nákupem prohlédnout a vyzkoušet daný kousek naživo. I tomu se snažíme vyjít vstříc, a to hned na několika frontách. Na konci února po rekonstrukci jsme znovu otevřeli plzeňský showroom, který sdílíme s firmou ARBYD. Ovšem největším dosavadním projektem je otevření monobrand prodejny a showroomu KAVE HOME. Ten jsme otevřeli na začátku dubna v Karlíně na adrese Rohanské nábřeží 19.

Největším dosavadním projektem je otevření monobrand prodejny a showroomu KAVE HOME. | Zdroj: Designovynabytek.czNejvětším dosavadním projektem je otevření monobrand prodejny a showroomu KAVE HOME. | Zdroj: Designovynabytek.cz

Proč jste cítili potřebu udělat krok do offline světa a proč po tolika letech?

PETR: Dlouho jsem uvažoval nad tím, jak se zákazníkovi ještě více přiblížit, a došel jsem k závěru, že bez kamenné prodejny se neobejdeme. I když si to spousta majitelů e-shopů nechce připustit, vlastní kamenná prodejna je skutečně další stupeň vývoje byznysu. Pro obchodníky začínající na prodejně je to naopak zase vstup do online světa. A proč jsme se do toho rozhodli jít až teď? Asi jsem čekal na správnou příležitost. To znamená souhru několika faktorů – stát na pevných základech, mít k dispozici ten správný prostor, mít jasno o konceptu, nedělat kompromisy a nejít do toho za každou cenu. Pevně věřím, že ten okamžik je právě teď.

Přemýšlíte nad sítí výdejen, nebo bude vzniklý showroom jediným místem, kde bude možné Designový nábytek vidět na vlastní oči?

PETR: Prodejna na Rohanském nábřeží je na první prodejnu skutečně velkorysý prostor (má přes 700 m²), ze kterého se budeme snažit vytěžit maximum. Prodejna bude, minimálně zpočátku, věnovaná kompletně značce Kave Home. Zákazníci si zde budou moci v klidu prohlédnout, vyzkoušet a nakoupit oblíbené designovky, ale i nábytek a doplňky z nejnovějších kolekcí značky. Mimo to chceme ovšem prodejnu využít také jako výdejní místo pro objednávky z e-shopu a také jako showroom pro schůzky s architekty, designéry a developery. Jsme zde připravení vyvzorkovat produkty od značky Kave Home, ale i od dalších značek, které na e-shopu nabízíme. Mimo to jsou zde také připravené vzorníky látek a materiálů pro výběr vlastní konfigurace vzhledu designovek. Prodejnou a showroomem chceme otevřít svět designu všem, kdo milují krásné interiéry stejně jako my.

Prodejnou a showroomem chceme otevřít svět designu všem, kdo milují krásné interiéry stejně jako my. | Zdroj: Designovynabytek.czProdejnou a showroomem chceme otevřít svět designu všem, kdo milují krásné interiéry stejně jako my. | Zdroj: Designovynabytek.cz

Podle jakého klíče jste vybírali nábytek, který v showroomu prezentujete? Celý sortiment v showroomu je asi nemožné lidem zprostředkovat.

PETR: Tím, že je prodejna aktuálně kompletně věnovaná značce Kave Home, byl výběr poměrně jasný. Z velké části nám pomáhala přímo značka Kave Home, která má v tomto ohledu bohaté zkušenosti z jiných svých showroomů a prodejen a ví, jak sestavit instalace, které značku představí v její opravdovosti a budou pro zákazníka lákavé. Nicméně na prodejnu jsme se kromě nové kolekce snažili dostat i dlouhodobě oblíbené designovky, které patří k bestsellerům, a také kousky, na které se zákazníci často ptají a přáli by si je vidět naživo. Na prodejně a showroomu jsou k vidění různorodé sestavy jídelen, obývacích pokojů, ložnice, dětský nábytek a díky tomu, že máme k dispozici i venkovní terasu, také zahradní nábytek. Estetika je pro nás velmi důležitá a nechtěli jsme vytvořit nábytkem a doplňky přehlcený prostor. Ale vzhledem k tomu, že je prostor opravdu vzdušný, budeme si moci dovolit přidat ještě další expozice. Chceme prodejnu udržet živou a pro zákazníky stále atraktivní tak, aby každá návštěva byla novým přívalem inspirace. Nábytek, doplňky i celé sestavy se tedy budou pravidelně obměňovat.

Máte pocit, že je u nás trh s nábytkem už saturovaný nabídkou, nebo je ještě prostor pro konkurenci?

PETR: Období covidu v lidech obecně podpořilo chuť podnikat a zkoušet rozjet vlastní projekty. I v našem oboru jsme pozorovali nové tváře. Nicméně ustát ekonomickou proměnu po covidové pandemii, kdy opadla masivní vlna online nákupů a lidé začali citelně více šetřit, se podařilo v konkurenci silnějších a známějších brandů málokomu. Tak se trh opět pročistil. Na druhou stranu si ale nemyslím, že je nabídka nějak saturovaná a už se není kam posouvat. Spíš mám dojem, že na českém trhu s nábytkem už je prostě mnohem těžší prorazit, než tomu bylo před těmi téměř devíti lety, kdy začínal Designovynabytek.cz. Ale prostor pro novou konkurenci je vždycky. Myslím, že teprve až v posledních letech si začal český zákazník uvědomovat, že od bydlení a vybavení domácnosti lze chtít víc. Hlavně generace dnešních třicátníků staví laťku nároků mnohem výš. Je to generace, která hodně cestuje a objevuje, baví ji design i zkoušení a hledání nových věcí a také chce dát víc najevo vlastní individualitu. Většinou také jasně ví, co se jim líbí a co ne. Chtějí inspiraci, ale nechtějí bydlet v interiéru, který vidí na fotce. To je za mě určitě skvělé a otevírá to nový prostor nejen pro sortiment, ale také nabídku a kvalitu služeb, která je pro nákup nábytku online poměrně zásadní.

Spolupráce pro architekty 

Jaké možnosti spolupráce nabízíte architektům a designérům?

PETR: Pro architekty a designéry se snažíme být v první řadě opravdu spolehlivými partnery, kteří vnímají jejich potřeby a chtějí být maximálně nápomocni. Jsme si vědomi, že bohatý a různorodý výběr produktů je jen první krok a je třeba jít ve službách profesionálům ještě dál. Proto pracujeme na tom, aby u našich produktů byly vždy k dispozici 3D modely. Profesionálům z řad designérů a architektů nabízíme speciální ceny v rámci našeho B2B programu. Dále máme bohatý sborník vzorků látek a čalounění našich produktů. Vzorky látek poskytujeme jak profesionálům, tak i běžným zákazníkům zdarma. Díky úzké spolupráci s firmou ARBYD jsme kromě typového nábytku schopni do menších i větších projektů zajistit i ten atypický, a to včetně montáže. I když jsou sortiment a služby Designového nábytku koncipované hlavně pro běžného zákazníka, neznamená to, že myslíme pouze na soukromé interiéry. V naší nabídce jsou i značky specializující se ryze na kancelářský nábytek nebo ten vhodný pro komerční prostory typu kavárny, restaurace a hotely. Nebojíme se tedy myslet ve velkém a myslím, že jsme připravení i na opravdu velké zakázky, jako jsou třeba developerské projekty bytových domů.

Související

Bydlet jako designér. Můj sen je vycestovat s prázdnou dodávkou a silným chlapem, říká tvář ODIVI, která skupuje vintage nábytek ze všech koutů světa
Interiér a architektura

Bydlet jako designér. Můj sen je vycestovat s prázdnou dodávkou a silným chlapem, říká tvář ODIVI, která skupuje vintage nábytek ze všech koutů světa

Tereza Bíbová - 30. 1. 2024 - 5 min.

Před 20 lety bylo pro lidi důležité, aby vypadali dobře navenek. V čem žili, jim bylo jedno. To se teď změnilo, říká šéf české Vitry
Interiér a architektura

Před 20 lety bylo pro lidi důležité, aby vypadali dobře navenek. V čem žili, jim bylo jedno. To se teď změnilo, říká šéf české Vitry

Nikol Galé - 22. 8. 2023 - 12 min.

České domovy vzkvétají. Příběhy tří značek dokazují, že zájem o nadčasový a kvalitní design stále roste
Interiér a architektura

České domovy vzkvétají. Příběhy tří značek dokazují, že zájem o nadčasový a kvalitní design stále roste

Tereza Bíbová - 4. 8. 2023 - 10 min.

jelínek
Kavelky MYP 2024