Elon Musk kupuje Twitter a budoucnost svobody slova je ze dne na den tématem globální diskuse. Válka na Ukrajině ukázala důležitost i potenciál aplikace kybernetické bezpečnosti. Tyto palčivé fenomény dnešní doby vidíme všude kolem a v rostoucí míře zasahují do našich byznysů i profesních životů. Jak s nimi efektivně pracovat?
Ex-hackerka dnes učí Fortune 500 společnosti, jak zajistit bezpečnou komunikaci
Vývojáři, designéři, marketéři, manažeři, startupisté – těm všem je určený nabitý lineup čtrnáctého WebExpa s technologickými génii světové třídy, jako je bývalá hackerka Runa Sandvik. Ta svou neobvyklou kariéru odstartovala v 15 letech. „Hacking mě dostal. Je to nekonečná skládačka: co počítač umí, neumí a co původně dělat vůbec neměl, ale díky mé intervenci teď dokáže,“ prozrazuje Runa. Posledních 10 let pomáhá gigantům jako The New York Times stavět takové technologie, které novinářům zaručí svobodu slova a zároveň bezpečí. Na prknech WebExpa pak vystoupí se zkušenostmi ze své poslední štace v Rádiu Svobodná Evropa, kde řeší aktuální výzvy válečné žurnalistiky. Její poznatky a postupy jsou aplikovatelné pro firmy a jejich veškerou online komunikaci.
Na prknech WebExpa se můžete těšit na zajímavé hosty. | Zdroj: WebExpo
Jak designovat produkty v éře křehké online identity, digitálního soukromí a globální konkurence?
U neviditelných hybatelů dnešní doby zůstane i Philip Bonhard z britské Lloyds banky se svým tématem podvodná identita, kterou popularizovaly filmy jako Tinder Swindler nebo Inventing Anna. S Lutzem Schmittem pak prozkoumáme, jak designovat a přitom brát v potaz koncept digitálního soukromí. Smyslový designér Alastair Somerville si připravil hodně poučnou přednášku o postupech, jak designovat online prostředí, aby se v něm uživatel lehce zorientoval pomocí pěti smyslů. Přesně tak je totiž člověk po tisíciletí zvyklý skenovat fyzický prostor. Od spoluzakladatele jednoho z nejpopulárnějších nástrojů pro designéry Adobe XD Tomáše Krchy se dozvíme, jak z hlediska product developmentu buduje „Zoom budoucnosti“ – Around, a k manažerům promluví psycholožka Martina Mitz (PayPal, Emirates). Její téma? Jak bezpečně odhalit UX šarlatány a mít šťastnější ruku při hiringu.
První dva dny představí WebExpo na třech stagích pražské Lucerny celkem 70 spíkrů. | Zdroj: WebExpo
Jak na next level UX research ze všech úhlů a koutů světa
S pomocí Běly Beránkové pak tým WebExpo připravil praktickou sérii přednášek na téma výzkum – z Austrálie přiletí Megan Dell a pomůže expandujícím firmám zodpovědět palčivou otázku, jak na globální research. Yuija Cao a Šimon Koudelka zhodnotí continuous research z pohledu výzkumníka versus produkťáka a UXačka Zsuzsa Kovács (Prezi), známá organizací Amuse UX konference v Budapešti, nám pomůže identifikovat stereotypy, které brání postupovat při výzkumu objektivně. V neposlední řadě se podíváme na etiku a udržitelnost designování v přednášce a následném hands-on workshopu z dílny brněnského Pábení.
Bližší informace k akci
Největší technologická konference ve střední Evropě se uskuteční mezi 10. a 12. červnem. První dva dny představí WebExpo na třech stagích pražské Lucerny celkem 70 spíkrů. Po oba dny budou probíhat mentors hours, připraveny jsou také diskuse u kulatého stolu a WebExpo Pitching Competition. Třetí den konference čekají účastníky praktické premium workshopy. Platinovým partnerem akce je už počtvrté za sebou česká technologická společnost Livesport. Vstupenky jsou v předprodeji na www.webexpo.net.
Článek vznikl v rámci mediální spolupráce.