Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
BrandCloud je aplikace pro správu a sdílení firemního obsahu. Podporuje spolupráci marketingu, obchodu a poboček. | Foto: Maria Furletova, zdroj: BrandCloud BrandCloud je aplikace pro správu a sdílení firemního obsahu. Podporuje spolupráci marketingu, obchodu a poboček. | Foto: Maria Furletova, zdroj: BrandCloud

Uplatnil se u Českých drah nebo Národní galerie. BrandCloud je nástroj pro ty, kteří chtějí používat svůj vizuální styl správně, jednotně a efektivně

Multifunkční platforma, která umožňuje přenos a uložení dat, poslouží však také jako účinný marketingový nástroj pro grafické výstupy s ohledem na jejich manuál. To vše je BrandCloud. Česká služba, která vznikla na míru designérům. A jak říká marketingová specialistka Alice Brádková, její nepřeberné možnosti funkcí a integrace v celé své šíři pochopí jen osvícený uživatel. A tak se pokusíme odhalit, v čem potenciál BrandCloudu spočívá.

Budoucnost je v integracích 

„Často vizuální identita selhává v momentě, kdy se má implementovat, protože do procesu vstupuje nejen lidská omylnost, ale i fakt, že s ní pracují neznalci grafických programů, nebo dokonce i samotného manuálu. Výsledkem je degradace původní myšlenky návrhu,“ uvádí mě do problematiky Alice Brádková a dodává, že BrandCloud je vhodný pro ty, kteří chtějí používat svůj vizuální styl správně, jednotně a efektivně. Jeho služeb využívají namátkou hlavní město Praha, České dráhy, Národní galerie Praha, CzechTrade nebo Generali Česká pojišťovna, a na straně partnerů, neboli spolutvůrců, studia jako Dynamo design, Studio Najbrt, Toman Design a další.

BrandCloud nahrazuje cloudová úložiště a různé úschovny. Kromě uložení všech prvků vizuálního stylu zvládá i interní objednávky, schvalování a také zpětnou vazbu. | Foto: Maria FurletovaBrandCloud nahrazuje cloudová úložiště a různé úschovny. Kromě uložení všech prvků vizuálního stylu zvládá i interní objednávky, schvalování a také zpětnou vazbu. | Foto: Maria Furletova

Jak ale usnadní cloudové úložiště práci s implementací vizuální identity mezi běžné uživatele? Vývojáři posunuli službu ještě o kus dál a spojili síly s australskou aplikací Canva, která je mezi uživateli známá jako jednoduchá náhrada Adobe grafických programů, díky níž lze vyprodukovat podklady pro online i offline výstupy. „Spolupráce s Canvou vznikla překvapivě na popud České spořitelny. Přáli si nástroj pro pobočky, který by usnadnil export podkladů do předem definovaných šablon, vytvořené na míru dle své vizuální identity.“ Když se Alice ptám na ohlasy grafických designérů, přiznává, že spolupráci s Canvou zpočátku někteří brali jako útok na svou profesi. „Progresivní designéři v tom vidí ale geniální propojení, které naopak jejich návrhy chrání před špatným použitím a navíc šetří čas.“ 

BrandCloud používají desítky firem napříč obory, zejména pak jejich oddělení marketingu a obchodu. | Zdroj: BrandCloudBrandCloud používají desítky firem napříč obory, zejména pak jejich oddělení marketingu a obchodu. | Zdroj: BrandCloud

Vizuální styl BrandCloud, jejímž autorem je studio Vkontextu | Zdroj: BrandCloudVizuální styl BrandCloud, jejímž autorem je studio Vkontextu | Zdroj: BrandCloud

Toho je také důkazem řada klientů, jako například hotel Pupp. „BrandCloud nám představilo Studio Najbrt. Již nyní vidíme, jak nám aplikace pomáhá v marketingu a distribuci všech našich materiálů. Konečně máme intuitivní nástroj, který nám pomůže zpřehlednit a zjednodušit komunikaci na klik přesně tak, jak potřebujeme,“ říká Markéta Fáberová, marketingová manažerka hotelu.

Úložiště materiálu hotelu Pupp. | Zdroj: BrandCloudÚložiště materiálu hotelu Pupp. | Zdroj: BrandCloud

Hra začíná ukládáním 

Správou vizuální identity to ale celé teprve začíná. Pomocí BrandCloudu můžete sdílet veškeré své podklady, ať už pro interní, nebo externí účely. Kromě  vizuální identity či marketingových materiálů pro kampaně ji mohou využívat například architekti pro sdílení nákresů, návrhů, od technických výkresů  řeší i koordinaci výroby po zápisy ze setkání s klienty. Do určité míry dokáže nahradit jednoduché projektové řízení, a to díky možnosti vkládání komentářů, čímž můžete zasahovat do procesu navrhování. BrandCloud tedy nemusí být určen pouze pro finální verzi, která slouží koncovému zákazníkovi, neboť je otevřenou komunikací mezi designérem / agenturou a klientem, případně pak pobočkami či dalšími dodavateli klienta. Proces připomínkování probíhá sofistikovaně skrze zvoleného komentátora či schvalovatele, kterému přijde notifikace. Dotyčná osoba má možnost „úkol“ označit za vyřešený tím, že jej schválí, a proto máte vždy jistotu, že pracuje na poslední a jediné schválené verzi.

BrandCloud umožňuje bezproblémové předávání interiérových návrhů a vizualizací. | Zdroj: BrandCloud Vila nad potokem, Tomáš Rousek, XTEND DESIGNBrandCloud umožňuje bezproblémové předávání interiérových návrhů a vizualizací. | Zdroj: BrandCloud Vila nad potokem, Tomáš Rousek, XTEND DESIGN

Přístup v rámci architektonických studií využije jak architekt či projektant, tak investor. | Zdroj: BrandCloud Vila nad potokem, Tomáš Rousek, XTEND DESIGNPřístup v rámci architektonických studií využije jak architekt či projektant, tak investor. | Zdroj: BrandCloud Vila nad potokem, Tomáš Rousek, XTEND DESIGN

Pokud jste instituce, firma či město, můžete si představit, že na BrandCloudu vedete evidenci veškerých fotodokumentací, listin, dokumentů a tabulek. Pomocí funkce Vnoření můžeme vložit obsah zvenčí, nejčastěji to jsou aplikace z Google nebo například i videa z YouTube. Pomocí funkce dropzóny pak můžete zpřístupnit prostor na potřebnou dobu i veřejně a díky tomu dostanete podklady od kohokoliv zvenku na jednom místě. Stejně tak lze zpřístupnit třeba celý brandmanuál, s vybranými tiskovými zprávami a fotogalerií, komukoliv volně ke stažení. Tím předejdete zbytečnému mailování a zatěžování PR nebo marketingového oddělení. Příkladem je hlavní město PrahaMasarykova univerzita v Brně nebo platforma Grafika pro všechnykterá vznikla pro potřeby sdílení mandatorních grafických podkladů v počátku pandemie a kde můžete vložit nebo stáhnout grafiku spojenou právě s COVID19. 

Sdílené úložiště je dostupné všem, kteří potřebují jakékoliv grafické podklady ve formě infografiky, letáků, vývěsek, samolepek, plakátů apod. Zároveń je otevřené pro všechny zájemce, kteří chtějí grafické podklady poskytnout široké veřejnosti. | Zdroj: Grafika pro všechnySdílené úložiště je dostupné všem, kteří potřebují jakékoliv grafické podklady ve formě infografiky, letáků, vývěsek, samolepek, plakátů apod. Zároveń je otevřené pro všechny zájemce, kteří chtějí grafické podklady poskytnout široké veřejnosti. | Zdroj: Grafika pro všechny

BrandCloud Masarykovy univerzity | Zdroj: muni.brandcloud.proBrandCloud Masarykovy univerzity | Zdroj: muni.brandcloud.pro

Platforma navíc zůstává stále otevřená a schopná reagovat na požadavky klientů, proto přijímá nápady a postřehy ke zlepšení, která pak dle potřeb klientů a partnerů ze strany grafických studií reálně zařazuje do vývoje. 

Poslední novinkou vývoje je zcela nová verze BrandCloudu – principy zůstanou stejné, bude však obohacena o řadu nových nástrojů, přívětivější prostředí, zvýšenou bezpečnost a další. S touhle službou nikdy nezůstanete pozadu. Smysluplně, bez chyb a zdlouhavých procesů aplikujete jakoukoliv vizuální identitu a uložíte nepřeberné množství různorodých digitálních materiálů. Pro ještě lepší seznámení doporučujeme demo verzi.

BrandCloud jako uložiště vizuální identity využíváme i my v organizaci Czechdesign. | Foto: Maria FurletovaBrandCloud jako uložiště vizuální identity využíváme i my v organizaci Czechdesign. | Foto: Maria Furletova

Článek vznikl v rámci mediální spolupráce.

Další články