Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Jan Korabečný se studenty ateliéru Produktový design II., zdroj: fdu.zcu.cz Jan Korabečný se studenty ateliéru Produktový design II., zdroj: fdu.zcu.cz

Studovat design, ilustraci a animovanou tvorbu v Plzni. Sutnarka otevírá nové ateliéry, vedené předními osobnostmi z oboru

Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni minulý rok otevřela tři nové ateliéry – Animovaná a interaktivní tvorba II., Produktový design II. a Mediální a didaktická ilustrace II – do kterých již v září nastoupili noví studenti. Na příští akademický rok je možné podat přihlášku ještě teď, a to konkrétně do 30. listopadu. Nepromeškejte tak jedinečnou příležitost studovat pod skvělými pedagogy, kteří tyto nově vzniklé ateliéry vedou.

Tyto nově vzniklé ateliéry se vyčlenily již z existujících ateliérů: Mediální a didaktická ilustrace, jenž v současné době vede Renáta Fučíková, ateliéru Animované a interaktivní tvorby pod vedením věhlasného profesora Jiřího Barty a v neposlední řadě z ateliéru Produktového designu, jenž vede doc. Zdeněk Veverka.

Zájemci o studium mají čas ještě do 30. listopadu, kdy je deadline pro podání přihlášek. Podmínkou je mimo jiné také dodání domácích prací, jejichž specifika se liší dle jednotlivých ateliérů. O případném postupu se zájemci dozví již do čtrnácti dnů!

Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara ZČU v Plzni, zdroj: archivFakulta designu a umění Ladislava Sutnara ZČU v Plzni, zdroj: archiv

Mediální a didaktická ilustrace II.

Ateliér Mediální a didaktické ilustrace II. vede oceňovaný ilustrátor a autor komiksů Václav Šlajch, za jehož nejčerstvější úspěch můžeme například považovat Plaketu Mezinárodního zlatého pera Bělehradu za ilustrace ke knize „Kletba prince Fabrise“, jež byla tento rok oceněna na srbském bienále ilustrace. 

Výuka v jeho ateliéru probíhá nejčastěji „konzultačním způsobem – ilustrátoři jsou obecně tichý živočišný druh a raději pracují v klidu ve svém koutku. Konzultace prokládám neformálními přednáškami o dané problematice, případně lekcemi pozvaných hostů. Výuka je vedena tak, aby se student na cílených zadáních naučil pracovat s ilustrovanou látkou a předávat informace pomocí obrazu,“ popisuje svůj přístup k výuce Václav Šlajch.

Adam Kaňovský: ilustrace k projektu „20 tisíc mil pod mořem", zdroj: archivAdam Kaňovský: ilustrace k projektu „20 tisíc mil pod mořem", zdroj: archiv

Jako absolventi tohoto ateliéru budete mít dovednosti z oblasti klasicky chápaného výtvarného umění. Rovněž si ale během studia vypěstujete i dobrý základ v softwarové gramotnosti. Naučíte se 3D modelování, základy animace, motion capture nebo sound design. Absolvent je tak schopen v rámci týmu vytvářet nezávislé herní a jiné interaktivní projekty. Díky tomuto progresivnímu zaměření nacházejí absolventi ateliéru dobré uplatnění nejen v České republice, ale i v zahraničí.

Na rozdíl od Ateliéru Mediální a didaktické ilustrace I. se zde „se studenty zaměřujeme více na ‚nová média', počítačové hry, obecně character design, komiks. Preferuji uchazeče, kteří mají schopnost fabulace, touhu vytvářet vlastní příběhy a světy a realizovat svoje vlastní autorské projekty. Smysl pro humor je samozřejmě žádoucí. Ateliérům zkráceně říkáme ‚Mediální ilustrace' a ‚Didaktická ilustrace'. My jsme ta Mediální. Myslím, že tohle dělení velmi dobře charakterizuje onen největší rozdíl,“ vysvětluje vedoucí tohoto ateliéru.

Václav Šlajch: ilustrace ke knize „Kronika mojí velké války“, zdroj: archivVáclav Šlajch: ilustrace ke knize „Kronika mojí velké války“, zdroj: archiv

Více informací o ateliéru najdete zde.

Produktový design II.

Ateliér Produktového designu II. vede průmyslový designér s bohatými zkušenostmi z evropských automobilek Jan Korabečný, který již v minulosti vedl na této fakultě kurzy modelovaní. Studenti bakalářského stupně se během studia seznámí s mnoha nástroji, které designerům pomáhají představit své ideje a nápady širokému publiku. Osvojí si ale samozřejmě i klasické výtvarné disciplíny, fyzické i počítačové modelování a projdou si všechny potřebné techniky. 

Studenti ateliéru Produktový design II., zdroj: fdu.zcu.czStudenti ateliéru Produktový design II., zdroj: fdu.zcu.cz

„Snažím se, aby studenti zpracovávali témata, která jsou jim blízká, ke kterým mají osobní vztah a která je těší. A pak si přeji, aby vytvářeli fyzické modely, případně prototypy. Nejsem zrovna fanoušek vytváření kompletně virtuálních návrhů. Chtěl bych design pojímat více sochařsky, tak abychom se většinou pohybovali v reálném světě materiálů, proporcí a technologií. Nejen na papíře nebo v počítači,“ odpověděl Jan Korabečný v rozhovoru na otázku, jakým způsobem přistupuje k výuce a v čem je jeho přístup specifický.

Student ateliéru Design Karel Polomis, diplomová práce: Interiér dopravního prostředku, zdroj: archivStudent ateliéru Design Karel Polomis, diplomová práce: Interiér dopravního prostředku, zdroj: archiv

Více informací o ateliéru a požadavky k přijímacím zkouškám naleznete zde.

Animovaná a interaktivní tvorba II.

Vedoucí tohoto ateliéru je Lukáš Fišárek, zakladatel pražského studia Oficina, které se zaměřuje na vizuální identitu televizních stanic a motion design. V minulosti získalo řadu ocěnění včetně prestižního Czech Grand Design.

Lukáš Fišárek, zdroj: archivLukáš Fišárek, zdroj: archiv

Studium v tomto ateliéru je ideální pro ty, kteří chtějí rozšířit svůj kreativní potenciál a které baví posunovat hranice při budování vizuálních identit. Studenti se v ateliéru zaměřují na různé dynamické podoby interaktivního designu od motion designu přes web až po mobilní aplikace nebo herní design.

Více informací o ateliéru najdete zde.

Další články