Po neúspěšném pokusu s otevřenou soutěží, kterou Národní galerie v Praze před 2 lety vypsala a nešťastně zrušila bez udání důvodu, se tentokrát rozhodla zapojit do celého procesu CZECHDESIGN, který se věnuje organizaci designérských soutěží profesionálně, aby celá soutěž proběhla regulérně, férově a s dobrým výsledkem.
Nová vizuální identita
Cílem nové vizuální identity je zpřístupnit Národní galerii v Praze atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací a zvýšit tak povědomí a tomto předním českém muzeu umění, podpořit zájem návštěvníků, resp. zvýšit návštěvnost jejích sbírkových expozic a krátkodobých výstav jakož i doprovodných veřejných programů.
Základem identity nové značky je: „Národní galerie v Praze jako živá a otevřená instituce, přátelská a příjemná k návštěvníkům“, tedy posun od velké nepřístupné instituce, kterou symbolizuje dnešní logo se znakem lva.
Nové logo/logotyp galerie bude založen na novém názvu a zkratkách: Národní galerie Praha / NG Praha / NGP.
Charakter a průběh soutěže
Soutěž je vyhlášená jako uzavřená a dvoukolová. Do soutěže je vyzváno 10 účastníků. Do druhého kola postoupí 3 účastníci, kteří budou své výsledné návrhy porotě prezentovat osobně.
Účastníci soutěže
Do uzavřené soutěže Národní galerie v Praze vyzývá následující grafické designéry a studia (řazeno abecedně):
1. 2017 Designers
2. BREISKY, s. r. o.
3. Dynamo Design, s. r. o.
4. Heyduk, Musil & Strnad s.r.o.
5. Laboratoř Petra Babáka
6. Markéta Steinert
7. Side2, s. r. o.
8. STUDIO NAJBRT, s. r. o.
9. Studio Petrohrad, s. r. o.
10. Symbiont, s. r. o.
Porota a hodnocení soutěže
Porota hodnotí tato kritéria (bez pořadí důležitosti):
- originální (kreativní) a rozpoznatelné řešení, které odlišuje od české i světové konkurence,
- potenciál vizuální identity fungovat v online i offline prostředí,
- sebevědomá visibilita značky Národní galerie v Praze na jednotlivých materiálech,
- reflektuje základ identity nové značky „NGP jako živá a otevřená instituce, přátelská a příjemná k návštěvníkům“.
Členové poroty s hlasovacím právem:
Alan Záruba, grafický designér, pedagog, art director skupiny Nova
Kristýna Fišerová, grafická designérka, FDU Ladislava Sutnara ZČU Plzeň
Tomáš Brousil, typograf, grafický designér, pedagog UMPRUM
Jana Vinšová, historička a teoretička designu, manažerka CZECHDESIGN
Jiří Fajt, historik umění, generální ředitel NGP
Veronika Wolf, ředitelka Sekce prezentace, marketingu a komunikace NGP
Tereza Ježková, vedoucí Odboru marketingu a PR NGP
Členové poroty s hlasem poradním:
Otto M. Urban, pedagog, historik umění, kurátor NGP
Marius Winzeler, historik, ředitel Sbírky starého umění NGP
Termíny
1. kolo deadline: 8. 3. 2018 v 15:00
Hodnocení 1. kola v termínu od 12. do 16. 3. 2018
2. kolo deadline: 20. 4. 2018 v 15:00
Hodnocení 2. kola v termínu od 23. do 27. 4. 2018
Oznámení výsledků soutěže: 3. 5. 2018
Odměny
1. místo: následná zakázka a licence na novou
vizuální identitu NGP za 1.300.000 Kč
2. místo: odměna 60.000 Kč
3. místo: odměna 50.000 Kč
Skicovné pro 7 nepostoupivších účastníků: 30.000 Kč
Kompletní pravidla soutěže včetně všech příloh jsou ke stažení níže.