Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
První tištěný vydání magazínu SOFFA vyšlo 16. února, další čekejte za dva měsíce. Foto: Lina Németh První tištěný vydání magazínu SOFFA vyšlo 16. února, další čekejte za dva měsíce. Foto: Lina Németh

SOFFAMAG: konečně smyslnej lifestyle

Nutno předestřít, že jsem bibliofil. Proto jsem zastřihala ušima u informace „první tištěné vydání“. Sleduju SOFFA na Twitteru a fotka vypadala nadějně. Nic okázalýho, tlumený tóny, potěcha pro estéta. Pak jsem vzala SOFFAMAG do rukou a zaradovala se. Ilustrace. Grafika. Fotky. „Adélo, to je nádhera!“

Čim si mě SOFFAMAG získal

Tak za prvý název. „Sofa“ neni „gauč“. Sofa je noblesní, lehce distingovaný, ale pořád pohodlný. To se dá říct i o magazínu: noblesní úpravou, distingovanej, protože nepsanej vyhopsanym „cool“ jazykem, a pohodlnej, páč čitelnej a srozumitelnej. V tom nejlepšim slova smyslu. Pak papír. Samo voňavej ofset, na kterym fotka vypadá jako obraz a se kterym se prsty přímo mazlej. No a téma prvního tištěnýho čísla: ART. Fakt takhle verzálkama. První tři mrknutí a maj mě na lopatkách.

SOFFAMAG je psanej anglicky. To proto, že o českym lifestylu (téma samo o sobě...) se chtějí něco dozvědět taky cizinci, expati, zahraniční studenti... A možná taky proto, že Češi by měli angličtinu víc trénovat. Všechny texty napsala šéfredaktorka Adéla Kudrnová. Jsou srozumitelný, vstřícný a neni z nich cejtit ale ani trošku povýšenosti. To mi příde vzácný. Žádný hogo fogo výklady; prostá sdělení o tom, co redakci baví.

K listování voňavym magazínem se hodí nějakej drink. A ten rozbryndanej bude určitě fotogenickej! Foto: Lina NémethK listování voňavym magazínem se hodí nějakej drink. A ten rozbryndanej bude určitě fotogenickej! Foto: Lina Németh

Stylový starý i nový

A ten tón! Nakloněnost čtenáři nejvíc dokládaj stránky, na nichž se členové redakce svěřujou se svou inspirací. No kdo tohle udělá. Navíc s vtipem, obzvlášť tim vizuálnim. Sympatický je taky takový jako „staromilství“: magazín neplněj stránky s brand new kolekcema, s tvářema „mladých nadějných“ designérů a futuristickou architekturou. Redakce se naopak snaží představit (současný) umění v celý jeho šíři. Takže brněnskej retro interiér a současnej street art. Hračky Libuše Niklový z minulýho století a WOO toys ze studia Vrtiška. Molekulární kuchyně a zátiší ze starýho Jáchymova. Funguje to skvěle.

Časopis vydává relativně malá skupina lidí, který si evidentně sednou. Grafika ladí s fotkama, ty laděj s textem a ten zase neprzněj řvavý reklamy. PR výběr produktů je vkusnej, všechny prezentovaný věci jsou opravdu hezký. Formát časopisu/knihy je áčtyřkovej, 160 stran z něj dělá skutečnej artefakt. Obsah je poctivě zpracovanej: když cestování, tak žádný halabala dojmy z vejletu, ale rovnou plnohodnotnej průvodce včetně informací, kde bydlet, kam jít a kde jíst.

Důraz na vypiplanou vizualitu prostupuje úplně celým magazínem. Foto: Lina NémethDůraz na vypiplanou vizualitu prostupuje úplně celým magazínem. Foto: Lina Németh

Poctivá práce se slovy i obrazem

Jenom to jídlo teda... Slyšela jsem, že černý jídlo je zdravý (třeba olivy, řasy, mák a tak). Ale jídlo na černym pozadí prostě méně chutná. A avizovaný „fotogenický“ koláče na černym pozadí připomínaj spíš oschlou hostinu.

To je ovšem podružnost. Celkovej dojem je „jé!“. SOFFAMAG je lifestyle, kterej s chutí pozřou i úzkoprsí estéti. Výtky se hledají stěží. Otázkou možná zůstává jen pro koho je magazín určenej. On totiž hezkej papír a hezkej tisk neni lacinej. Celá paráda přijde na 285 korun, což sice neni moc, ale řikejte to studentovi umění. Zbývá doufat, že si časopis najde skutečný fandy. Který třeba budou už teď napnutý, co všechno se budou moct za dva měsíce dozvědět o smyslech a vůních, tématu dalšího vydání.

Galerie

Další články