„Brand CocoKarl je založen na reinkarnaci chovatelství. Dnešní svět je sešněrován korporátními imperativy a povinnostmi konzumní společnosti. CocoKarl se smysluplně navrací k vlastním kořenům, k sobě samotným,“ tvrdí o produktu autorka Tereza Janečková.
Ta není pouze designérkou produktu, ale také vášnivou ekologickou zemědělkyní, která se od dětství zabývá chovatelstvím a kvalitou vajic. Už jako dítě pomáhala s hospodářstvím své babičce, chovatelce slepic – první kurník postavila Tereza v roce 1987 na napravě přívěsu, dokonce se s ním dalo popojíždět po louce, aby tráva vždy dorostla. Tato vlastnost dominuje i novějším variantám slepičího obydlí.
Podle autorky by měl být produkt především funkční. Designový kurník zakoupíte v podobě skládanky, kompaktní stavebnicový systém však umožňuje rychlé intuitivní složení. Kurník je vzdušný a lehce přemístitelný. Sestavit kurník je velmi jednoduché, do sady lze dokoupit také králíkárnu.
Kurník je zákazníkovi doručen ve formě intuitivní skládanky. | Zdroj: Tereza Janečková, CocoKarl
„Výhod mobilního kurníku je nespočet. Pokud se nebavíme pouze o primární, etické rovině, kdy vlastní kurník umožňuje odklon od velkochovu, starost o slepice učí děti lásce k přírodě, úctě ke zvířatům, ale také rozvíjí jejich kreativitu. Chov slepic je přirozeným krokem k ekologičtější domácnosti – zvířata se ráda postarají o zbytky z rodinného stolu,“ popisuje výhody kurníku autorka.
První mobilní kurník v rustikálním designu vlastní ekolog Petr Kukla, druhý mobilní kurník městského typu sběratel designu Gregory Pierre Grzegorowski, který kurník věnoval Komunitní zahradě Pastvina z.s. pod podmínkou, že spolek následně zainvestuje do navrženého modulu králíkárny, který je možné do kurníku zasunout.
Janečková má s mobilními kurníky velké plány. Třetí generace čeká na možnost transportu pro muzeum UPM. „S vedením UPM jsme měli realizovat instalaci třetí generace mobilního kurníku o Velikonocích 2020. Z důvodu pandemie je tato aktivita prozatím odložena, ve čtvrté generaci ale již řešíme sériovou výrobu. Kvůli současné situaci jsme přepracovali koncept. Nové králíkárny budou z dostupných materiálů výhradně od českých výrobců.“ První desítky majitelů by se měly vlastního kurníku dočkat již v roce 2020.