S mým příchodem do Rücklu vedení rádo zariskovalo, říká Kateřina Handlová, která sbírala zkušenosti i v Dubaji

Hostem 38. dílu Czechdesign podcastu byla Kateřina Handlová. | Foto: Michal Hančovský Hostem 38. dílu Czechdesign podcastu byla Kateřina Handlová. | Foto: Michal Hančovský

Místo kreativní ředitelky značky Rückl obsadila ve složité době, kdy sklárny čelí extrémnímu navyšování energií, jež bylo pro mnohé likvidační. Nejen o tomto tématu, které je v Rücklu stále aktuální, jsme si povídali s Kateřinou Handlovou, absolventkou UMPRUM a jednou z hlavních designérek české sklárny Bomma, jež dříve pracovala i pro značky Lasvit nebo Swarovski.

Během mého působení v Lasvitu – tou dobou jsem žila v Dubaji – tu téma udržitelnosti ve společnosti tolik nerezonovalo. Na Blízkém vychodě edukace a povědomí o tomto tématu nebyly určitě tak daleko, jako například v Evropě. Ačkoliv se udržitelnost nebo recyklace řešily na úrovni různých vládních projektů, mezi běžnými lidmi nebyly tolik zakořeněny nebo akcentovány,“ popisuje Kateřina Handlová ve 38. díle Czechdesign podcastu morální dilema, které při práci v této lokalitě vnímala. Jaké pocity měla při přebírání místa art directora po Ronym Pleslovi, s jakými předsudky se setkávala ve sklárnách nebo co ji celkově na sklářském průmyslu mrzí?Nejen tento díl podcastu najdete na jednom místě nové podstránky Design do uší. Přejeme příjemný poslech!

Veronika Pařízková tentokrát vyzpovídala kreativní ředitelku sklárny Rückl Kateřinu Handlovou. | Foto: Michal HančovskýVeronika Pařízková tentokrát vyzpovídala kreativní ředitelku sklárny Rückl Kateřinu Handlovou. | Foto: Michal Hančovský

Kateřina Handlová

Kateřina Handlová, kreativní ředitelka sklárny Rückl | Foto: Michal HančovskýKateřina Handlová, kreativní ředitelka sklárny Rückl | Foto: Michal Hančovský

Kateřina Handlová pochází z rodiny sklářů, lásku k tomuto řemeslu tak vnímá odmalička. Své vědomosti v oboru prohlubovala po dokončení vysoké školy i za hranicemi naší republiky. Vztah k řemeslu brousila především v Dubaji, kde tři roky pracovala jako hlavní designérka pro společnost Lasvit, nebo také v Nizozemsku ve studiu Thier & VanDaale. Pro její tvorbu je specifické propojování skla s různými dalšími materiály, jako je kov či kůže, a nalézání krásy tam, kde to není patrné na první pohled. V září nahradila Ronyho Plesla na pozici kreativního ředitele sklárny Rückl.

Natáčení podcastu s Kateřinou Handlovou | Foto: Michal HančovskýNatáčení podcastu s Kateřinou Handlovou | Foto: Michal Hančovský

O hudbu k našemu podcastu se postaral hudební skladatel, klavírista a producent David Solař, který složil muziku například k oceňovanému filmu Fair Play či Budiž světlo. Za technickým zpracováním stojí Kryštof Čížek.

Související

Obaly jsou stále stejné, říká designér Jan Činčera. Soutěž Model Young Package řadu novinek ale chystá, slibuje v podcastu Radim Nový
Produktový design

Obaly jsou stále stejné, říká designér Jan Činčera. Soutěž Model Young Package řadu novinek ale chystá, slibuje v podcastu Radim Nový

Tereza Bíbová - 16. 12. 2022 - 3 min.

Grafici jsou jako kuchaři a písmaři jako farmáři, přibližují metaforou tvorbu písma zakladatelé studia Displaay, kteří byli hosty Czechdesign podcastu
Grafický design

Grafici jsou jako kuchaři a písmaři jako farmáři, přibližují metaforou tvorbu písma zakladatelé studia Displaay, kteří byli hosty Czechdesign podcastu

Tereza Urban - 14. 6. 2022 - 2 min.

Nová značka, nové projekty a nové zkušenosti. Hostem druhého podcastu CZECHEDESIGNu byl Jakub Pollág
Ostatní

Nová značka, nové projekty a nové zkušenosti. Hostem druhého podcastu CZECHEDESIGNu byl Jakub Pollág

Tereza Urban - 21. 7. 2020 - 1 min.

jelínek
Kavelky MYP 2024