Růžový svět Barbie v novém filmu zaplní i české vázy. Lukáš Klimčák a jeho značka Klimchi si užívá mimořádný světový úspěch

Ručně foukané džbány z české sklárny se objeví ve filmu Barbie s Margot Robbie a Ryanem Goslingem. | Zdroj: Barbie movie Ručně foukané džbány z české sklárny se objeví ve filmu Barbie s Margot Robbie a Ryanem Goslingem. | Zdroj: Barbie movie

České ručně foukané vázy Klimchi budou již brzy k vidění na filmových plátnech. V růžovém provedení se objeví v novém snímku Barbie, který měl premiéru 20. července. Co taková příležitost znamená pro zakladatele značky Lukáše Klimčáka a jak nový film z dílny Warner Bros. hodnotí?

Jen růžová to může být 

Vaše vázy se objevily v novém filmu Barbie. Jak k tomu došlo?

LUKÁŠ: Bylo to pro nás obrovské překvapení. Před rokem na konci května nás ze studia Warner Bros. kontaktovali, že se jim líbí naše sklo a potřebují vybavit bar v Barbie domě. Společně jsme se shodli, že naše ručně foukané Rosaline Hobnail džbány budou ideální volbou. Bohužel se nám ale zásilka zpozdila na celnici a museli jsme improvizovat, protože produkční tým tlačil čas a potřebovali džbány na natáčení co nejdříve. Naštěstí máme ve Velké Británii rozsáhlou síť obchodních partnerů, kam stejné džbány i jiné modely dodáváme. Produkty se tak do ateliérů díky tomu dostaly včas. 

Nejoblíbenější produkt zákazníků české sklářské značky Klimchi se objeví v novém filmu Barbie. | Zdroj: KlimchiNejoblíbenější produkt zákazníků české sklářské značky Klimchi se objeví v novém filmu Barbie. | Zdroj: Klimchi

Měli jste možnost film vidět předtím, než jste vázy do filmu dodali?

LUKÁŠ: Ne, bohužel. Produkce džbány od nás objednala na poslední chvíli přímo na natáčení. Věděli jsme, že se jedná o Barbie film, ale konkrétnější detaily projektu drželi producenti v tajnosti. Film uvidíme poprvé v kině.

Kolik celkem jich bylo? A kdo je vybíral?

LUKÁŠ: Objednáno bylo celkem 16 džbánů. Vybrala si je přímo produkce Barbie po konzultaci s námi.

Co pro vás podobná příležitost znamená? Chcete ji dál využít?

LUKÁŠ: Už teď vidíme, že nám vzrostla návštěvnost webu a sledujících na sítích. Přichází i spousta „růžových“ objednávek! Máme radost, že tato novinka vyvolala takový zájem. Jsme zvědaví, co přinese premiéra. Připravili jsme si i tematické focení. Myslím, že je důležité, že je české sklo vidět. To je od začátku náš cíl – renesance českého skla. Rádi bychom byli v budoucnu značkou světového formátu a tyto spolupráce k tomu přispívají. Otevírá nám to dveře k dalším podobným projektům a příležitostem. 

Očekávaný nový film Grety Gerwig Barbie s Margot Robbie v hlavní roli a Ryanem Goslingem jako Kenem je už teď podle reakcí na sítích hitem letošního léta. | Zdroj: Barbie movieOčekávaný nový film Grety Gerwig Barbie s Margot Robbie v hlavní roli a Ryanem Goslingem jako Kenem je už teď podle reakcí na sítích hitem letošního léta. | Zdroj: Barbie movie

České sklo se nedávno objevilo i ve filmu Na nože, máte pocit, že o něj ve světě opět roste zájem? Víte i o jiném filmu, kde se české sklo objevilo?

LUKÁŠ: Pan Pačínek má svou sklárnu kousek od nás v Kunraticích u Cvikova. Moc mu to přejeme. A to, co se mu povedlo, je i neuvěřitelný úspěch a reklama na sklo z Křišťálového údolí. Jezdíme po zahraničních veletrzích a lidé si Českou republiku mimo jiné spojují s kvalitním sklem, takže si myslím, že povědomí už tu je. Vnímáme, že lidem čím dál více záleží na původu výrobku a oceňují jeho ruční výrobu.

České sklo v hollywoodském podání

Jak se vám film líbil, pokud jste ho viděl? 

LUKÁŠ: Film jsem viděl. Set design byl perfektní, skleněné plastiky musely stát mnoho práce. Víme, jak je to náročné. Sklo je specifický materiál, a proto je potřeba nechat více volného prostoru skláři, který propůjčuje výrobku kus své umělecké duše. Je potřeba i ocenit profesionalitu filmového týmu, který měl pouze jeden pokus při rozbíjení plastik. Záběry to byly nádherné.

Kreativní ředitel značky Klimchi František Jungvirt spolu se zakladatelem Lukášem Klimčákem. | Zdroj: KlimchiKreativní ředitel značky Klimchi František Jungvirt spolu se zakladatelem Lukášem Klimčákem. | Zdroj: Klimchi

Kdyby se vaše sklo mohlo objevit v jakémkoliv jiném filmu, kde byste ho rád viděl?

LUKÁŠ: Nevím, jestli se plánuje další díl Shreka. Myslím, že po úspěchu růžové Barbie bychom mohli dodat i naše zelené džbány (smích). Ale teď vážně. Rádi bychom navrhli skleněné výrobky přímo na míru, pokud by se taková příležitost naskytla. Nás kreativní ředitel František Jungvirt dokáže se sklem neuvěřitelné věci a myslím si, že by si zasloužil mít svoji tvorbu ve filmu. Máme také spoustu nových kolekcí, které mají predispozice k tomu získat roli. Já osobně miluju filmy od Quentina Tarantina, takže pokud by se naše sklo objevilo tam, byl by to splněný sen.

Nejprodávanější Klimchi výrobky Rosaline Hobnail Džbán a Vysoký Rosaline Hobnail Džbán vznikly pod rukama sklářů v severočeském Křišťálovém údolí. | Zdroj: KlimchiNejprodávanější Klimchi výrobky Rosaline Hobnail Džbán a Vysoký Rosaline Hobnail Džbán vznikly pod rukama sklářů v severočeském Křišťálovém údolí. | Zdroj: Klimchi

Vázy z filmu Barbie lze nyní koupit?

LUKÁŠ: Určitě. Ručně foukané džbány vyráběné v naší rodinné sklárně jsou dostupné na českém webu. Je to Rosaline Hobnail Džbán a Vysoký Rosaline Hobnail Džbán. Jsou to naše nejprodávanější výrobky a zákazníci je používají jak na nápoje, tak na květiny jako vázy.

Související

Smutný konec bot KAVE? Ze dne na den skončila ve Zlíně výroba oblíbených bot, podobné stroje už v ČR nejsou
Móda a šperk

Smutný konec bot KAVE? Ze dne na den skončila ve Zlíně výroba oblíbených bot, podobné stroje už v ČR nejsou

Veronika Pařízková - 16. 5. 2023

Zlomový moment v mé kariéře nastal, když jsem oslovil Moser, říká sklář František Jungvirt, který se ve 24 letech stal kreativním ředitelem Klimchi
Produktový design

Zlomový moment v mé kariéře nastal, když jsem oslovil Moser, říká sklář František Jungvirt, který se ve 24 letech stal kreativním ředitelem Klimchi

Tereza Urban - 30. 9. 2022

Mladý Čech chce prorazit s barevným sklem ve Velké Británii. Značka Klimchi sází na kombinaci tradičních regionálních technik a moderních nápadů
Produktový design

Mladý Čech chce prorazit s barevným sklem ve Velké Británii. Značka Klimchi sází na kombinaci tradičních regionálních technik a moderních nápadů

Aneta Pospíšilová - 14. 9. 2021

SHOP Snoubení
kruh 2024
zuz banner
ujep 2024