Roztančená Chrudim. Město představuje nové logo a vizuální identitu od Markéty Steinert

Vizuální identita města Chrudim od Markéty Steinert | Zdroj: Markéta Steinert Vizuální identita města Chrudim od Markéty Steinert | Zdroj: Markéta Steinert

Historicky první ucelenou vizuální identitu představuje město Chrudim. Vítězkou designérské soutěže, kterou pořádala odborná organizace Czechdesign, je grafická designérka Markéta Steinert. Autorka do návrhu promítla chrudimská specifika a vytvořila návrh, který je přátelský a hravý.

Chrudim, historické město v Pardubickém kraji, až do nedávna ke své prezentaci využívala městský znak s orlicí. Cílem soutěže bylo tak najít moderní a ucelenou identitu, která bude přívětivá pro místní i návštěvníky a přispěje ke sjednocení vizuální komunikace města a jeho příspěvkových organizací.

O stupeň blíž

Roztančená písmena, tři základní barvy a slogan „O stupeň blíž“ tvoří základní pilíře nové identity od Markéty Steinert, kterou inspirovala lokální specifika.

Logo města Chrudim od Markéty Steinert, logo | Zdroj: Markéta SteinertLogo města Chrudim od Markéty Steinert, logo | Zdroj: Markéta Steinert

Základním principem, využitým v logu, je stupňovitost města, kterou autorka vnímá jako charakteristický a unikátní prvek Chrudimi. Dva stupně v logu navíc symbolizují typické místní průchody, chrudimské fortny. Stupňovitost též koresponduje s pohybem loutek nahoru a dolů, a odkazuje tak k loutkářské tradici města. Použité písmo Visuelt je dobře čitelné, ale zároveň přispívá k hravosti celého konceptu.

Vizuální identita města Chrudim od Markéty Steinert, plakát | Zdroj: Markéta SteinertVizuální identita města Chrudim od Markéty Steinert, plakát | Zdroj: Markéta Steinert

„Jednou z inspirací pro mě byla i chrudimská veduta od Josefa Cereghettiho, jejíž barevnost mě zaujala. Proto jsem se rozhodla vybrat tři hlavní barvy z tohoto obrazu a použít je pro vizuální styl,“ dodává autorka.

Vizuální identita města Chrudim od Markéty Steinert, tiskoviny a barvy | Zdroj: Markéta SteinertVizuální identita města Chrudim od Markéty Steinert, tiskoviny a barvy | Zdroj: Markéta Steinert

Porota na návrhu Markéty Steinert ocenila nápaditost, hravost i přehlednost konceptu. „Jedná se o čistý vizuální styl s nápadem, který perfektně funguje. Logo působí vesele a vizuálně potěší,“ komentuje grafická designérka Kristina Fišerová. Pozitivně byla hodnocena také práce s jazykem a heslem „O stupeň blíž“. Za něj lze doplňovat další významy vztahující se k historii, přírodě Chrudimi apod.

Web ve vizuální identitě města Chrudim od Markéty Steinert | Zdroj: Markéta SteinertWeb ve vizuální identitě města Chrudim od Markéty Steinert | Zdroj: Markéta Steinert

Jana Vinšová z pořádající organizace Czechdesign doplňuje: „Soutěžní návrh předložený autorkou Markétou Steinert evokuje pocit, že historická Chrudim je moderní město, ve kterém to žije. Je velmi dynamický, pozitivní a sebevědomý.“

Vizuální identita města Chrudim od Markéty Steinert, zmrzlina | Zdroj: Markéta SteinertVizuální identita města Chrudim od Markéty Steinert, zmrzlina | Zdroj: Markéta Steinert

„Vnímám silně potřebu, aby město komunikovalo na patřičné úrovni i po vizuální stránce. Chrudim je krásná a náležitě kvalitní úprava viditelných výstupů města, jako je web, zpravodaj či různé poutače, jí dodá zasloužený punc,“ říká starosta města František Pilný.

Nová vizuální identita se projeví nejprve na sociálních sítích města a webu, později v tištěném radničním zpravodaji. Město však chce novou identitu představit rovnou i v ulicích, na výlepových plochách se tak objeví plakáty, jež novinku přiblíží.

Zpravodaj ve vizuální identitě města Chrudim od Markéty Steinert | Zdroj: Markéta SteinertZpravodaj ve vizuální identitě města Chrudim od Markéty Steinert | Zdroj: Markéta Steinert

„Vizuální identita od Markéty Steinert je důkazem, že v jednoduchosti je krása. Velmi pozitivně nás zaujala jedinečná myšlenka konceptu a výrazná barevnost. Těšíme se, že jednotný vizuální styl pomůže odprezentovat, že Chrudim má lidem co nabídnout,“ dodává chrudimský radní Josef Káles.

Vizuální identita Chrudimi od Markéty Steinert

Markéta Steinert

Za novou vizuální identitou Chrudimi stojí grafická designérka a absolventka UMPRUM Markéta Steinert, která má s tvorbou vizuálních identit bohaté zkušenosti. Mezi její nejúspěšnější projekty patří například vizuální styl Letní filmové školy v Uherském Hradišti nebo města Svitavy.

Markéta Steinert | Zdroj: Markéta SteinertMarkéta Steinert | Zdroj: Markéta Steinert

Průběh soutěže

Město Chrudim doposud využívalo jen heraldický symbol a prezentace města i jeho organizací byla roztříštěná. Novou podobu vizuálního stylu definovala jednokolová uzavřená soutěž. Pořádáním soutěže byla pověřena odborná organizace Czechdesign.

Kromě grafického konceptu a systému vizuální identity museli soutěžící předložit též aplikaci pro příspěvkové organizace města, jako je Chrudimská beseda nebo knihovna, podobu plakátu, internetových stránek a místního zpravodaje.

Soutěže se zúčastnilo pět designérů/studií: duo Daniel Vojtíšek a Vítek Škop, Studio PIXLE, Markéta Steinert, Martin Svoboda, Studio Colmo.

Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítězka Markéta Steinert pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Chrudimi a její implementaci.

Nezávislá část poroty:

  • doc. MgA. Kristina Fišerová, grafická designérka, pedagožka ZČU v Plzni,
  • MgA. Pavel Frič, grafický designér, pedagog na UJEP v Ústí nad Labem,
  • Mgr. Kateřina Přidalová, teoretička designu.

Závislá část poroty / zástupci města Chrudim:

  • Ing. František Pilný, MBA, starosta města,
  • Pavel Štěpánek, místostarosta.

Návrhy dalších soutěžících představíme v některém z následujících článků.

Související

Aktuálně z CZECHDESIGNu: pro město Chrudim hledáme novou vizuální identitu
Grafický design

Aktuálně z CZECHDESIGNu: pro město Chrudim hledáme novou vizuální identitu

Jarmila Řehořková - 5. 8. 2020

Propojení moderního s historií. Město Kadaň představuje vizuální styl a logo od studia Colmo, vítěze designérské soutěže
Grafický design

Propojení moderního s historií. Město Kadaň představuje vizuální styl a logo od studia Colmo, vítěze designérské soutěže

Jarmila Řehořková - 1. 6. 2020

Cimrmanovsky dokonalý rým. Město Svitavy představuje novou vizuální identitu
Grafický design

Cimrmanovsky dokonalý rým. Město Svitavy představuje novou vizuální identitu

Markéta Mazalová - 1. 5. 2020

Sejdeme se na III. Praha 3 představuje novou vizuální identitu
Grafický design

Sejdeme se na III. Praha 3 představuje novou vizuální identitu

Jarmila Řehořková - 15. 1. 2020

Nápadité a živé Luhačovice. Město představuje historicky první vizuální styl a logo
Grafický design

Nápadité a živé Luhačovice. Město představuje historicky první vizuální styl a logo

Jarmila Řehořková - 11. 11. 2019

Využila dominanty města a uspěla. Nový vizuální styl pro Litoměřice vytvořila rodačka Eva Vopelková
Grafický design

Využila dominanty města a uspěla. Nový vizuální styl pro Litoměřice vytvořila rodačka Eva Vopelková

Jarmila Řehořková - 25. 9. 2019

SHOP Snoubení
kruh 2024
zuz banner
ujep 2024