Rok úspěchů. Nová stanice metra, přes milion čtenářů a balíčky s designem putující až do Austrálie, to vše byl 2021 v Czechdesignu

Tým Czechdesign při oslavách prvních narozenin kamenného obchodu v Myslíkově 5 | Foto: Lenka Šulcová Tým Czechdesign při oslavách prvních narozenin kamenného obchodu v Myslíkově 5 | Foto: Lenka Šulcová

V Czechdesignu nás vede naše společná vize – skvělý český design v každé domácnosti, firmě i městě. K ní přispíváme tím, co umíme nejlépe. Pořádáme profesionální soutěže, propojujeme designéry s klienty, popularizujeme design přes náš magazín a dostáváme ho do českých domácností přes náš shop. Rok 2021 byl pro tyto naše tři hlavní aktivity velmi plodným obdobím a utekl jako lusknutím prstu, protože jsme se nezastavili ani na chvíli! Výsledky naší práce pro vás shrnujeme ve výroční zprávě. Je dělaná s láskou, jako všechny naše projekty v ní popsané.

Rok roků v Czechdesignu

Ročenka 2021 vás například seznámí s core týmem Czechdesignu, najdete v ní také přehled výsledků soutěžních projektů, představení zbrusu nové služby, jak si zorganizovat soutěž sám, výčet deseti nejčtenějších článků, reference našich klientů, partnerů a designérů, s kterými jsme v loňském roce spolupracovali, nebo se dočtete o našem Czechdesign podcastu, který přesáhl 10 000 poslechů. S Ročenkou 2021 si připomenete také náš projekt Snoubení, který jsme loni vystavovali na Desingbloku 21, přehled uspořádaných Pop Upů s českými designéry v našem kamenném obchodě v Myslíkově 5 nebo redesign stránek e-shopu. Tím výčet našich aktivit ale zdaleka nekončí! Více se o nich dočtete tady, kde se můžete Ročenkou 2021 virtuálně prolistovat.

Tým Czechdesign při oslavách prvních narozenin kamenného obchodu v Myslíkově 5 | Foto: Lenka Šulcová Tým Czechdesign při oslavách prvních narozenin kamenného obchodu v Myslíkově 5 | Foto: Lenka Šulcová

Srdce a mozek organizace Czechdesign

Jana Vinšová, ředitelka Czechdesign, a Radim Tuček, strategický ředitel Czechdesign | Foto: Lenka ŠulcováJana Vinšová, ředitelka Czechdesign, a Radim Tuček, strategický ředitel Czechdesign | Foto: Lenka Šulcová

RADIM: Jádro Czechdesignu tvoří už 18 lidí. Přes 30 dalších s námi spolupracuje externě. Tolik energie pro český design se jen tak někde nepotká. Na prvním místě bych proto chtěl poděkovat všem členům, protože to, co děláme, pro ně není jen práce. Jdou do toho srdcem. S nevídanou vášní a odhodláním přespí v kanceláři, když je třeba, nezaleknou se obřích projektů, poradí si i s nejsložitějším klientem nebo designérem a podpoří se navzájem. Jen díky tomu jsme tam, kde jsme. Z původního nadšeneckého spolku studentů jsme vyrostli v profesionální organizaci zastřešující obor designu v Česku.

JANA: Za největší úspěch roku 2021 považuji naši nezávislost a především existenci celé organizace, což není samozřejmost a už vůbec ne po předešlém pandemicky vytíženém roce. Proto si vážím každého z našich klientů, který se rozhodl s námi pořádat designérskou nebo architektonickou soutěž, našich zákazníků, které neopustila chuť a radost nakupovat a podporovat lokální design, a všech našich partnerů a stále se rozrůstající komunity čtenářů magazínu Czechdesign. Nic z toho by nebylo možné bez oddanosti, pracovitosti a odhodlání celého týmu Czechdesign. Díky tomu naše organizace roste personálně, finančně i profesionálně. Pomalu, skromně, už 18 let.

Poradenství & soutěže 

Eliška Malečková, vedoucí sekce Poradenství & soutěže | Foto: Simona VelechovskáEliška Malečková, vedoucí sekce Poradenství & soutěže | Foto: Simona Velechovská

ELIŠKA: Do roku 2021 jsme vstupovali s přáním, aby tuzemské firmy i instituce nadále věřily v český design. Ačkoliv to na jeho začátku vypadalo, že se chuť investovat do designu na trhu ztrácí, nakonec se pro náš tým stal tím nejvytíženějším! Pokračovali jsme v projektech zaměřených na grafický design a soutěžích na vizuální identity měst a institucí, věnovali se produktovému designu a rovněž designu informačnímu. Vyvinuli jsme také balíček pro obce s marketingovým potenciálem „uspořádej si soutěž sám“ a pronikli do specifických vod architektonických soutěží. Byl to náš Rok roků. Rádi bychom proto poděkovali všem, kteří si nás vybrali za své partnery, těm, kteří se přihlásili do našich výzev a soutěží, těm, kteří nám poskytli mediální podporu, a v neposlední řadě všem z vás, kteří věříte v český design a držíte nám v našem snažení palce.

Logo města Humpolce v rámci nové vizuální identity od studia Svéráz | Zdroj: SvérázLogo města Humpolce v rámci nové vizuální identity od studia Svéráz | Zdroj: Svéráz

Projekty roku 2021

Aplikace doplňkového symbolu a písma TUL Mono na příkladu ročenky Fakulty umění a architektury TUL | Zdroj: Dědic, Minaříková, NedelkaAplikace doplňkového symbolu a písma TUL Mono na příkladu ročenky Fakulty umění a architektury TUL | Zdroj: Dědic, Minaříková, Nedelka

Nová vizuální identita Ústí nad Labem od Trifor studia, plakáty | Zdroj: Trifor studioNová vizuální identita Ústí nad Labem od Trifor studia, plakáty | Zdroj: Trifor studio

Magazín Czechdesign

Veronika Pařízková, šéfredaktorka magazínu Czechdesign | Foto: Štěpánka PiskáčkováVeronika Pařízková, šéfredaktorka magazínu Czechdesign | Foto: Štěpánka Piskáčková

VERONIKA: Vloni jsem na tomto místě s povděkem kvitovala, jak magazínu stále roste čtenost. Zdaleka by mě nenapadlo, že tento trend nejenže bude v roce 2021 pokračovat, ale že předčí všechna naše očekávání. Vystoupali jsme na dosud nepoznané mety a každý měsíc se nám daří dosáhnout více než 350 000 zobrazených stránek. Z původně oborového online webu jsme vyrostli do magazínu, který dokáže zasáhnout široké spektrum společnosti. A to byl vždy náš cíl. Dostat povědomí o funkci a smyslu designu mezi lidi. Nepřesvědčovat přesvědčené, ale informovat ty, pro které bylo slovo design synonymem zbytečného luxusu. Jenže design má být pravým opakem. Má sloužit a pomáhat, kultivovat prostředí a hledat řešení pro celospolečenské problémy. Dělat svět nejen hezčí, ale i bezpečnější a zdravější.

Tým redakce magazínu Czechdesign | Foto: Štěpánka PiskáčkováTým redakce magazínu Czechdesign | Foto: Štěpánka Piskáčková

Dětský koutek pro ratolesti | Zdroj: hojsin.czDětský koutek pro ratolesti | Zdroj: hojsin.cz

Nejčtenější články 

Většina dětských produktů je postavena na marketingu hloupých pohádek, tvrdí tvůrce panenky Zoe, který říká dost zbytečným hračkám

Opuštěná ruina, která dostala druhou šanci. Samotu Hojšín objevila parta kamarádů a rozhodla se jí vdechnout nový život 

Bydlet jako designér. Malý pavlačový byt Anny Marešové překvapí svým obyčejným neokázalým interiérem a upoutá praktičností

Tradiční řemeslné techniky byly znásilněné. Co si myslí o nástupové kolekci pro české olympioniky návrháři?

Bydlet jako designér. Zakladatelka Papelote Kateřina Šachová ukázala svůj dům v Troji s hravým duchem a čarovným výhledem do údolí

Na návštěvě u grafického designéra Petra Babáka ve vile v Červených Pečkách | Foto: Anželika RybakNa návštěvě u grafického designéra Petra Babáka ve vile v Červených Pečkách | Foto: Anželika Rybak

Czechdesign Shop 

Dita Plicková, manažerka Czechdesign Shopu | Foto: Klára KudláčkováDita Plicková, manažerka Czechdesign Shopu | Foto: Klára Kudláčková

DITA: Start každého roku provází velmi důležité plánování a rozhodování. Přestože jsme si vše v lednu pečlivě a s rozumem nachystali, rok 2021 byla zase velká jízda. Zvětšili jsme sklad, tým se nám rozrostl o nové členy a všichni jsme se zúčastnili několika vzdělávacích workshopů a školení. Každým rokem náš Shop roste tak zásadně, že nás to nutí měnit zaběhnuté procesy a vymýšlet, jak ten růst zvládnout, abychom byli spokojeni my, naši zákazníci i dodavatelé – designéři. Proto v nás vždy cukne, když vidíme volné prostory k pronájmu, ale zatím stojíme nohama na zemi.

Projekt Snoubení prezentuje Czechdesign na Designbloku 2021. | Foto: ků. | Foto: Anna PostnikováProjekt Snoubení prezentuje Czechdesign na Designbloku 2021. | Foto: ků. | Foto: Anna Postniková

Jsem moc vděčná za malé i velké úspěchy a za tým, se kterým je můžu slavit. Obdivuju hlavně Janu a Radima za to, jak Czechdesign díky nim šlape, a těším se na další vzrušující plány v roce 2022.

Pop Up – ROE, Linda Retterová. Linda vystudovala UMPRUM a je textilní designérka, která si sama navrhuje a tiskne autorské látky a z nich vytváří limitované kolekce oděvů a bytových doplňků. | Foto: Lenka ŠulcováPop Up – ROE, Linda Retterová. Linda vystudovala UMPRUM a je textilní designérka, která si sama navrhuje a tiskne autorské látky a z nich vytváří limitované kolekce oděvů a bytových doplňků. | Foto: Lenka Šulcová

Všem našim partnerům, klientům a zákazníkům děkujeme za podporu a spolupráci.

Ke stažení

rocenka-2021.pdf 12 MB Stáhnout

Související

Ve znamení neudržitelného růstu. Redakce magazínu Czechdesign se ohlíží za loňským rokem, kdy dosáhla rekordní čtenosti
Ostatní

Ve znamení neudržitelného růstu. Redakce magazínu Czechdesign se ohlíží za loňským rokem, kdy dosáhla rekordní čtenosti

Redakce Czechdesign - 25. 2. 2022 - 20 min.

Dokázali jsme, že designérské soutěže jsou funkčním nástrojem, rekapituluje loňský rok Radim Tuček, strategický ředitel CZECHDESIGN
Ostatní

Dokázali jsme, že designérské soutěže jsou funkčním nástrojem, rekapituluje loňský rok Radim Tuček, strategický ředitel CZECHDESIGN

Redakce Czechdesign - 10. 9. 2021 - 3 min.

Jsem šťastná, že se nám povedlo celý rok hledat na všem špatném i to dobré, ohlíží se za loňským náročným rokem Jana Vinšová
Design služeb

Jsem šťastná, že se nám povedlo celý rok hledat na všem špatném i to dobré, ohlíží se za loňským náročným rokem Jana Vinšová

Redakce Czechdesign - 13. 9. 2021 - 4 min.

Náš rok 2020. Prohlédněte si, co zásadního se v CZECHDESIGNu stalo v loňském roce
Ostatní

Náš rok 2020. Prohlédněte si, co zásadního se v CZECHDESIGNu stalo v loňském roce

Redakce Czechdesign - 26. 4. 2021 - 6 min.

Design je skvělá jízda, na kterou je lepší si vzít řidiče. Ředitelka Czechdesignu Jana Vinšová rekapituluje naše úspěchy
Kritika a teorie

Design je skvělá jízda, na kterou je lepší si vzít řidiče. Ředitelka Czechdesignu Jana Vinšová rekapituluje naše úspěchy

Jana Vinšová - 30. 10. 2019 - 7 min.

MYP 2024
Design do uší
pop up 2024
Štěpí soutěž