Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
LD Seating se řadí mezi přední výrobce kancelářského sedacího nábytku v České republice i celé střední Evropě. | Foto: Lenka Pětová LD Seating se řadí mezi přední výrobce kancelářského sedacího nábytku v České republice i celé střední Evropě. | Foto: Lenka Pětová

Rodinná firma LD Seating, která vyrábí nábytek do kanceláře již 30 let, mění tvář: S novou vizuální identitou chce upevnit své postavení v zahraničí

Kvalitní prezentace je polovina úspěchu každého podniku. Proto se do rebrandingu pustila i na českém trhu dobře známá rodinná firma LD Seating, která se svým minimalistickým typografickým přístupem reflektuje aktuální designérské trendy v oboru kancelářského nábytku.

Většina z nás stráví sezením na kancelářských židlích podstatnou část všedního dne. Proto je potřeba, aby i tento často opomíjený prvek pracovního prostředí vynikal nejen dobrými produktovými vlastnostmi, ale i kvalitním a kultivovaným designem. Rodinná firma LD Seating to dobře ví a díky svému poctivému zápalu si na českém i zahraničním trhu buduje jméno již 30 let. 

V minulém roce se firma rozhodla posunout dál a kromě tří nových výroben šlápla i do kompletního rebrandingu značky. Poslední dva roky jsme stále něco chystali a připravovali, tak už se moc těšíme, že s tím nyní vyjdeme ven,“ říká Jakub Huráb, jednatel firmy. Jakým způsobem rodinná firma novou identitu koncipovala, která média v rámci oboru kancelářského nábytku fungují nejlépe a kam se výroba, prezentace a design jejich produktů posune v rámci těchto změn?

Rebranding odstartovala potřeba grafické proměny katalogů. | Foto: Lenka PětováRebranding odstartovala potřeba grafické proměny katalogů. | Foto: Lenka Pětová

Vaše firma je ve svém oboru v českém prostředí již mnoho let zaběhlá. Co vás vedlo k takto kompletnímu rebrandingu?

JAKUB: Asi jsme všichni instinktivně cítili, že prezentace firmy neodpovídá kvalitě našich produktů. LD Seating založila moje máma Jitka Hurábová, která přemýšlí především systémově a výrobně, a tak vždy firmu vedla ke kvalitnímu produktovému a finančnímu zajištění. Jádro firmy a vývoj tedy fungovaly výborně, ale prezentace a marketing se obecně trochu opomíjel. V poslední době jsme se rozhodli naši značku posunout na evropskou úroveň, což současný způsob prezentace nedovoloval.

V jakém momentě jste zjistili, že vaše prezentace již nevyhovuje současnému trhu?

JAKUB: Ono to začalo tak nějak organicky. Přišel jsem s tím, že je třeba aktualizovat naše tištěné materiály a čím více jsem se do toho ponořoval, tím více jsem si byl jistý, že potřebujeme komplexní proměnu. Rozhodli jsme se vytvořit jednotný koncept vycházející z nového loga, abychom mohli zprostředkovat aktuální pohled na celý brand. Následoval půlrok střádání nápadů a tipů, co vše je třeba udělat. Pak už to chtělo jen zpracovat.

Rodina Hurábových si potrpí na osobní kontakt s klienty. Právě proto věnuje velkou pozornost i doplňkovým tiskovým PR materiálům. | Foto: Lenka PětováRodina Hurábových si potrpí na osobní kontakt s klienty. Právě proto věnuje velkou pozornost i doplňkovým tiskovým PR materiálům. | Foto: Lenka Pětová

Vaše firma si zakládá na rodinném, osobním přístupu. Kdo se na nové identitě podílel? Jak vznikala? Je to kolektivní práce nebo za tím stojí jedno studio? 

JAKUB: Jak říkáte, jsme rodinná firma a všem nám na jejím úspěchu velmi záleží. Proto jsme se snažili zapojit co nejvíce zaměstnanců. Od začátku nám s tím pomáhala i moje manželka, která má mnohem lepší cit pro design a grafiku. Od prvních návrhů jsem s ní vše konzultoval, analyzovala návrhy grafických studií a naše staré katalogy. Spolupráce nám fungovala, a tak se stala součástí firmy, na rebrandingu nyní pracuje na 100 %.

V rámci tvorby nových webových stránek spolupracujeme s firmou Flow Media v Praze a komplexní vizuální podobu včetně loga, tiskových a dalších materiálů pro nás navrhuje studio Kreatura z Brna. Do vizuálního i technického zpracování se svými nápady postupně zapojila většina lidí z našeho týmu – a to nejen z marketingu, ale například i technici a vývoj (přeměřování technických parametrů na webu, jednotný koncept kódování produktů apod). Všichni jsme tak trochu jeho autory.

Motto firmy LD Seating | Zdroj: LD SeatingMotto firmy LD Seating | Zdroj: LD Seating

Odkud čerpáte inspiraci? Vycházíte z potřeb zákazníků, snažíte se podchytit zahraniční trendy, nebo volíte zcela jinou cestu?

JAKUB: Myslím, že od každého kousek. Inspiraci sbíráme od zákazníků, významných firem z oboru a především od designérů, se kterými vyvíjíme naše produkty. V současnosti spolupracujeme například s významným švýcarským produktovým designérem Andreasem Krobem, jehož inspirační zdroje považujeme za zcela unikátní. Tím, že se interiérovým designem živí odjakživa a může dlouhodobě sledovat celosvětový vývoj nejrůznějších značek, nás posouvá o velký kus dopředu.

Minimalistické grafické zpracování se odráží i do vnitřní struktury společnosti. | Foto: Lenka PětováMinimalistické grafické zpracování se odráží i do vnitřní struktury společnosti. | Foto: Lenka Pětová

Volíte čistý, minimalistický design založený hlavně na typografii. Z jakého důvodu jste zvolili právě tuto strategii? 

JAKUB: Primárně jsme vycházeli z myšlenky, že pracujeme především na modelu B2B a neplánujeme se objevit na televizních obrazovkách nebo billboardech. Nepotřebujeme tedy výrazný vizuál. Mnohem více záleží na konstantní linii prezentace, a proto jsme se rozhodli vycházet právě z minimalismu. Minimalistické logo přináší vyšší variabilitu a kompatibilitu s dalšími grafickými prvky. Černobílé typografické logo nám umožňuje použití nejrůznějších barev a tím i zvýšení kreativity při řešení různorodých propagačních a prezentačních materiálů. Dává nám to svobodu.

Na jakém signifikantním prvku je nové logo postaveno?

JAKUB: Posunutím D pod písmeno L v názvu LD Seating vytváříme vizuální hru, která je dále na webových stránkách rozpracována do pohyblivé podoby. Tento prvek zcela jednoduše odkazuje ke správnému posazení, které je při kancelářské práci pro pohybový aparát velmi důležité. Vertikální pohyb spojujeme se sloganem „Make a Good Move“, který odkazuje jak přímo k posazení, tak také k výzvě „udělejte dobrý tah“.

Nová podoba katalogu společnosti LD Seating | Zdroj: LD SeatingNová podoba katalogu společnosti LD Seating | Zdroj: LD Seating

Sloganem Make a Good Move se tedy snažíte své zákazníky vést k zdravému způsobu sezení?

JAKUB: Za roky praxe a testování věříme, že zdravé sezení se odehrává na židli jen z poloviny. Velká část pak probíhá mimo židli. Bolavá záda za vás nevyřeší dokonale ergonomická židle, ale zdravý životní styl, pohyb a přístup k práci u počítače. Určitě nechceme znevažovat ergonomii sezení, správně nastavená ergonomická židle je základem, není to ale vše.

Od nás jako od výrobců to možná může znít trochu zvláštně, ale maximálně podporujeme správný způsob práce u počítače, se kterým se setkáváme jen málokdy. Člověk by měl být v pohybu, např. při telefonování se projít, používat výškově stavitelné stoly, měnit polohy při sezení, občas se projít za kolegy apod. V tom je to „Make a good move“ a pohyb dolů v logu. 

Kromě ergonometrie je pro nás samozřejmě důležitý i kvalitní design. Pokud se mi židle líbí, bude se mi na ní i lépe sedět. Dobrým příkladem kombinace ergonometrie a designu je například naše Melody Design a Melody Office.

Propojení ergonometrie a kvalitního designu | Foto: Lenka PětováPropojení ergonometrie a kvalitního designu | Foto: Lenka Pětová

Vtiskáváte novou identitu i do svých produktů, nebo do výroby v tomto ohledu vůbec nezasahujete?

JAKUB: Částečně asi ano, ale výrazně se v produktovém designu neodráží. Všechny výrobky na sobě mají logo a štítky, tedy podle nové grafiky upravujeme i logo, které se lisuje do plastu a podobně. Ale že bychom vysloveně začali v návaznosti na rebranding vyvíjet nové produkty, to ne. Spíše se snažíme, aby nám nová značka byla blízká a pasovala k tomu, co již dlouhá léta děláme a věříme tomu.

Jaké formáty nové identity pro vás představovaly největší výzvu?

JAKUB: Největší výzvu pro nás zřejmě představovala transformace webu, kdy jsme museli přemostit starou a novou platformu. Překódování všech náležitostí nás stálo opravdu hodně úsilí.

Nepřemýšleli jste nad nějakými novými technologiemi v rámci PR, například nad mobilní aplikací, augmentovanou realitou či jiným interaktivním doplňkem?

JAKUB: Nad těmito možnostmi jsme hodně přemýšleli, ale nakonec jsme se rozhodli, že se touto cestou nevydáme. Nicméně asi nejživějším prozákaznickým prvkem bude v budoucnu konfigurátor cenových nabídek na webu. Ten zákazníkovi umožní vytvoření poptávky u nás, ale zároveň i našemu prodejci vytvořit nabídku pro svého koncového zákazníka. Na tom nyní intenzivně pracujeme a chce to ještě nějaký čas.

Zároveň jsme zapracovali na sociálních sítích, a to jak v české, tak zahraniční podobě, kterou v současnosti připravujeme. V sociálních sítích, především ve Facebooku a Instagramu, vidíme v současné pandemické době velký potenciál.

Comfy and spacious | Zdroj: LD Seating

Podepsala se na vás tato situace nějak? Na čem jste krom rebrandingu během lockdownu pracovali?

JAKUB: Během posledního období jsme neprocházeli pouze změnou marketingu, ale posunuli jsme se i ve výrobě. Spustili jsme novou lakovnu, kovovýrobu a pěnírnu. Tento klidový čas jsme tedy soustředili směrem dovnitř firmy a věříme, že jsme udělali dobře. Nyní už se moc těšíme, až vše uvedeme do provozu.

Jaké další kroky a změny plánujete v blízké budoucnosti?

JAKUB: Jelikož jsme poslední dva roky v marketingu stále něco chystali a připravovali, těšíme se, až vše vypustíme ven. S tím už jsme sice částečně začali, ale stále si hodně věcí necháváme v šuplíku až po dokončení rebrandingu.

Ačkoli v současné době není mnoho možností, kde a jak se prezentovat, chystáme spuštění kampaní pro český i zahraniční trh. Obecně se hodláme hodně soustředit především na zahraniční trh. Nechceme ale nic uspěchat a tak postupujeme krok za krokem.

Chceme být vidět, chceme být slyšet a doufám, že se nám to podaří.

Minimalistický rebranding firmy LD Seating | Zdroj: LD SeatingMinimalistický rebranding firmy LD Seating | Zdroj: LD Seating

Další články