Ve čtvrtek 14. května bylo ve studentském klubu Viktorka ve Zlíně živo. Již od rána se sjížděli odborníci z Česka, Slovenska, Německa a Portugalska, a 7. ročník mezinárodní studentské konference tak potvrdil mezinárodní charakter.
Konferenci každoročně organizují studenti a pedagogové z Ateliéru Digitální design a Ateliér 3D design na FMK UTB pro studenty a absolventy příbuzných oborů. Obsahově je konference zaměřena na design, umění a vizuální komunikaci.
KDYŽ PRAVÁ RUKA VÍ, CO DĚLÁ LEVÁ
Pavel Flégl z české agentury Bistro inspiroval mnohé svým příběhem. Po založení své digitální agentury odjel na více než rok do Kuala Lumpur do Malajsie. Všichni se shodneme, že nechat vše za sebou a s jedním loďákem se vydat na druhou stranu světa, vyžaduje kus odvahy. Práce v malajsijské pobočce reklamní agentury Leo Burnett však byla lákavou nabídkou. Teď už je zpátky ve své firmě a zkušenosti z mezinárodní agentury jsou k nezaplacení, například proto, že získáte nadhled a mezinárodní benchmark, se kterým se můžete porovnávat a ke kterému směřovat.
Pavel Flégl, foto: Diana Dobrescu
Pavlova zkušenost říká, že na začátku si je potřeba uvědomit, že velké agentury (např. McCANN, Leo Burnett, Ogilvy atd.) jsou různě silné v různých zemích. Proto je dobré, dříve než začnete někam psát, si důkladně zjistit informace o dané agentuře či firmě. Při zjišťování informací jít více do hloubky, zjistit si, čeho agentura dosáhla, projít oborové weby, udělat si shortlisty. Neméně důležité je si zjistit, jaký je v dané zemi lifestyle, říct si, zda vám bude vyhovovat (např. pracovat i 14 hodin denně), připravit cover letter, dát dohromady portfolio, CV, nepodcenit LinkedIn profil a připravit se na sérii skype callů.
Nakonec je potřeba v portfoliu vašich zakázek jasně sdělit, kdo byl klient vaší zakázky, jaká byla cílová skupina projektu, jaké bylo zadání a jaká byla v celém projektu vaše úloha.
Agentura Leo Barnett v Kuala Lumpur byla podle Pavla strukturovaná - pravá ruka ví, co dělá levá. Organizovaná - každý věděl, co dělá a proč. Inspirující - prostředí nabízející být součástí nových věcí, být u změny, být v prostředí, které má nakažlivou energii a drive.
Staged - Mezinárodní příležitost pro studenty
Den uzavřel německý architekt a scénograf Mark Offermann. Založil drážďanské studio PAULSBERG, které se zabývá materiálovými inovacemi a zkoumá nové možnosti uplatnění hybridních materiálů v designu. Se svým studiem organizuje soutěž staged – Design Award určenou studentům především z Německa, Česka a Polska. V kooperaci s institucemi z těchto zemí Paulsberg také organizoval 2. ročník, ten proběhl 9. – 11. 1. 2015. Video níže shrnuje výsledky doprovodného workshopu i soutěže.
Den zahájili tzv. domácí, designér Radek Hegmon z mmcité a studio ellement sídlící na Zlínsku. Během dne vystoupili také animátoři, grafici, ilustrátoři Jan Netušil a Vít Zemčík ze studia Oficina, kteří se zaměřili na počátky motion grafiky. Slovenský designér a pedagog René Baďura z Katedry designu nábytku a interiéru Technické Univerzity ve Zvolenu představil výsledky svého workshopu se zlínskými studenty. António Lacerda z Portugalska ukázal svůj přístup k tvorbě, ve které se zaměřuje na vizuální identitu a vizuální komunikaci, typografii a kaligrafii.
Večer pak patřil afterparty a videomappingu, který se konal v rámci festivalu Maska na platformě 14|15 Baťova institutu. V rámci festivalu letos bojovalo o vítězství osm děl. To nakonec získal student brněnské architektury VUT Jan Adamus se svou projekcí s názvem Magic Fruit.