Reklama nemusí být vždy otravná. Naopak. To chce dokázat studio Mangoshake z Brna, které se věnuje tvorbě 3D počítačové grafiky

Kreativní studio Mangoshake se zabývá tvorbou architektonických vizualizací, produktovými animacemi, ale i filmovou tvorbou. Jejími kreativními řediteli jsou Jakub Klimeš a Filip Gladiš. | Foto: Michal Hančovský Kreativní studio Mangoshake se zabývá tvorbou architektonických vizualizací, produktovými animacemi, ale i filmovou tvorbou. Jejími kreativními řediteli jsou Jakub Klimeš a Filip Gladiš. | Foto: Michal Hančovský

Společně se potkali na gymnáziu a poté oba absolvovali architekturu na Fakultě stavební brněnského VUT. Už při studiích je ale zlákala tvorba vizualizací a animací jak pro architekturu, tak pro produktový design. Filip Gladiš a Jakub Klimeš dnes čeří české vizuální vody a spolu se svým týmem pod hlavičkou kreativního studia Mangoshake učí tuzemské značky novým prezentačním pravidlům. Svým vizuálním umem dokáží vytvořit ve 3D světě fotorealistickou kampaň na míru danému produktu, díky níž podtrhnou jeho hodnoty i hlavní myšlenky. Protože oba věří, že reklama nemusí být nudná, ale naopak si zaslouží být krásná a zábavná.

Ovládnou reklamu ve 3D světě

Špičková prezentace produktu nebo služby, kterou nabízíte, může ve vašem prodeji hrát klíčovou roli. O to zásadnější bude, pokud se pohybujete na poli produktového designu nebo architektury, kde je vizuální komunikace téměř na úrovni umění. Skvělá, do detailu vyladěná vizualizace architektonického návrhu, která kvalitativně výrazně převyšuje konkurenční vizuály vašich soutěžících kolegů, vám bez nadsázky může vyhrát i celý tendr. Ve světě reklamy to znamená, že vám dobře odprezentovaný produkt může vydělat více peněz než ten s nedomyšlenou kampaní. 

Vizuál tvořený počítačovou grafikou pro českého výrobce svítidel BROKIS (kolekce Mona). | Zdroj: MangoshakeVizuál tvořený počítačovou grafikou pro českého výrobce svítidel BROKIS (kolekce Mona). | Zdroj: Mangoshake

Jak ale správně odvyprávět příběh vaší produktové novinky, kterou chcete uvést na mezinárodním trhu, kde je navíc různě diverzifikovaná klientela? Svůj produkt máte dost možná ještě na papíře a ladíte s designérem poslední detaily barevných variant nebo v lepším případě jste ve výrobním procesu a již přemýšlíte o lokaci, kde produktovou kampaň vyfotíte. Proč se ale limitovat časem a místem, které s sebou focení či natáčení přináší? Jděte cestou osvědčených a mnohem efektivnějších postupů a trendů západního světa a vsaďte na 3D vizualizace, které mnohdy ani od reklam v reálném prostředí s reálným produktem nerozeznáte. Pokud máte na prezentaci vysoké nároky, číslem jedna, kterému můžete svěřit veškerý vizuální obsah od A do Z, jsou Filip Gladiš a Jakub Klimeš z kreativního studia Mangoshake.

OV - Architekti – ZŠ Sadová. | Zdroj: MangoshakeOV - Architekti – ZŠ Sadová. | Zdroj: Mangoshake

Reklama se zážitkem a emocemi 

Jako tvůrci v tomto dynamicky se rozvíjejícím audiovizuálním oboru drží krok se světovou špičkou a v českém prostředí nemají téměř konkurenci. Zkušenosti sbírali na stážích v Kodani a Oslu. A ačkoliv si oba zkusili po studiu architektury práci pro světové architektonické kanceláře, cítili, že to není to pravé místo. „Už na škole nás více zajímalo, jak naše návrhy odprezentovat, a vždycky nás bavil kreativní proces tvorby vizualizací,“ vzpomíná Jakub a dodává, že díky architektuře, ale i celkovému ovládání řemesla fotografie a videa jsou dnes schopni vytvořit 3D vizualizaci na úrovni realistického světa. Tomu se začali věnovat jako freelanceři již při studiích a díky množství povinností, které s narůstajícím počtem zakázek přicházely, se naučili sladit v koordinovaný tým, který efektivně pracuje s nástroji počítačové grafiky a to včetně umělé inteligence. Jejího vzestupu se mimochodem ani jeden ze zakladatelů nebojí. „Urychlí nám některé procesy, nebojíme se ale, že by nás kompletně nahradila. Produkční kvalita a kreativita, kterými se naše portfolio vyznačuje, není umělou inteligencí momentálně dosažitelná.“

Značka TODUS (kolekce Dongo) se na milánském týdnu designu prezentovala mimo jiné i vizuálem vytvořeným studiem Mangoshake. | Zdroj: MangoshakeZnačka TODUS (kolekce Dongo) se na milánském týdnu designu prezentovala mimo jiné i vizuálem vytvořeným studiem Mangoshake. | Zdroj: Mangoshake

Fotorealističnost však není jedinou cestou tvorby a autoři se nebrání žádnému kreativnímu přístupu. Někdy si produkt žádá fotorealistické pozadí stylizovaného světa. „Takovým směrem jsme šli například u našeho klienta RIM, českého výrobce sedacího nábytku, pro kterého jsme mimo jiné vytvořili vizuální kampaň pro produktovou řadu prémiové ergonomické židle Space. Její autor, britský designér Robin Platt, se v návrhu inspiroval prostorem, který se rozpíná. Na myšlenku nekonečného prostoru jsme navázali a židli zasadili do pouštní krajiny,“ popisuje Filip, který je spolu s kolegou autorem také vizuálního obsahu společností Brokis, Todus nebo Lejaan, jež využívají k prezentaci svých novinek právě počítačové grafiky. 

Prezentace kancelářské židle Space Chair od českého výrobce RIM. | Zdroj: MangoshakePrezentace kancelářské židle Space Chair od českého výrobce RIM. | Zdroj: Mangoshake

Řada klientů, zvláště v produktovém designu, pak profituje z pozitiv, která s sebou počítačová technika přináší. Celou animaci či vizualizaci můžete během chvíle přeměnit do jiných barev nebo změnit její pozadí a tím nepodléhá kampaň ani sezónnosti. „V průběhu výroby se mohou měnit různé komponenty. Pokud bychom zůstali u židlí, stejný sedák může mít například různé podnože. Mnoho českých firem, na rozdíl od zahraničních, má pevně zavedeno klasické produktové focení, přitom mnohem rychlejší, časově i finančně úspornější by byla prezentace ve 3D vizualizaci. Můžete také řešit marketingovou komunikaci s předstihem, protože nejste odkázáni na hotový produkt ani volný fotoateliér, a komunikovat jednou kampaní s drobnými obměnami na různé světové trhy,“ dodávají zakladatelé studia Mangoshake. 

Kurečka–Král Architekti – Black Barn. | Zdroj: MangoshakeKurečka–Král Architekti – Black Barn. | Zdroj: Mangoshake

„​Hledáme narativ, který zacílí na vybranou skupinu,“ upozorňuje Jakub. On i jeho kolega Filip se vnímají jako vizuální umělci, jejichž práce do jisté míry obohacuje design jako takový. „Je škoda, když u prémiového produktu nebo služby, které vám zabraly měsíce nebo roky vyvíjení, nedostanete ke koncovému zákazníkovi hlavní myšlenku návrhu. Pokud ji však umíte dobře pojmenovat a vizuálně atraktivně zpracovat, máte vyhráno. Reklama nemusí být vždy otravná. Naopak. Videospot může být povýšen na umění, ze kterého máte určitou emoci a zážitek, a proto ji třeba rádi i před přehráním videa na streamovací platformě zhlédnete. Takovým přístupem bychom rádi prezentovali české i zahraniční produkty.“

Detail zpracování textilu pomocí počítačové grafiky z animace pro RIM, kolekce Agility. | Zdroj: MangoshakeDetail zpracování textilu pomocí počítačové grafiky z animace pro RIM, kolekce Agility. | Zdroj: Mangoshake

Článek vznikl v rámci placené spolupráce.

Související

Ke studiu architektury mě inspirovaly Jižák i Palestina, říká multidisciplinární umělkyně Yara Abu Aataya
Grafický design

Ke studiu architektury mě inspirovaly Jižák i Palestina, říká multidisciplinární umělkyně Yara Abu Aataya

Anna Novák - 30. 11. 2023

Toužil prorazit zeď lhostejnosti, která obklopovala práci typografického designéra. Zemřel Václav Kučera, významná osobnost české grafiky
Grafický design

Toužil prorazit zeď lhostejnosti, která obklopovala práci typografického designéra. Zemřel Václav Kučera, významná osobnost české grafiky

Alan Záruba - 24. 11. 2023

Pracovali pro zmrzlinu Opočno i pivovar Clock. Když se nám něco nepovede, umíme to přiznat, říká zakladatel grafického studia Ler
Grafický design

Pracovali pro zmrzlinu Opočno i pivovar Clock. Když se nám něco nepovede, umíme to přiznat, říká zakladatel grafického studia Ler

Tereza Bíbová - 22. 11. 2023

Jak probíhal globální redesign Škoda Auto a jaká je budoucnost práce designéra? Detaily z oboru nabídne brněnská konference Brno Bold
Grafický design

Jak probíhal globální redesign Škoda Auto a jaká je budoucnost práce designéra? Detaily z oboru nabídne brněnská konference Brno Bold

Redakce Czechdesign - 6. 11. 2023

Nezásobujeme trh bločky s logem, soustředíme se na kvalitu. Manželé založili Grafické studio VOALA, zaměřené na svébytné zpracování papíru
Grafický design

Nezásobujeme trh bločky s logem, soustředíme se na kvalitu. Manželé založili Grafické studio VOALA, zaměřené na svébytné zpracování papíru

Tereza Urban - 8. 11. 2023

Pět let tvořila vizuální podobu Letní filmové školy v Uherském Hradišti, letos naposledy. Jaké byly grafické milníky oblíbeného festivalu?
Grafický design

Pět let tvořila vizuální podobu Letní filmové školy v Uherském Hradišti, letos naposledy. Jaké byly grafické milníky oblíbeného festivalu?

Eduard Špička - 15. 11. 2023

SHOP 2023
lab job archi
KRUH 2023/12
GG 2023