Reflektuje meandry Ohře i okolní kopce. Studio Colmo navrhlo pro Klášterec nad Ohří novou vizuální identitu, včetně písma Kyselka

Nové logo Klášterce nad Ohří vytvořilo studio Colmo. | Zdroj: Colmo Nové logo Klášterce nad Ohří vytvořilo studio Colmo. | Zdroj: Colmo

Severočeské město prostřednictvím designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign našlo nové směřování své prezentace. Moderní a svěží vizuální identitu pro něj navrhlo studio Colmo.

Klášterec se dosud prezentoval jako „město porcelánu“, cílem nové identity bylo však podpořit i další atributy, které město reprezentují a odrážejí jeho směřování do budoucna.

Dosavadní logo Klášterce nad Ohří | Zdroj: Klášterec nad OhříDosavadní logo Klášterce nad Ohří | Zdroj: Klášterec nad Ohří

„Máme zde tři léčivé prameny a naší snahou je postavit na nich kulturu lázeňství. Kromě toho tu je nádherná příroda nebo zámek. Rádi bychom, aby nová forma komunikace podpořila v obyvatelích pocit hrdosti a jasně promlouvala i k návštěvníkům,“ komentoval starosta města Štefan Drozd cíle soutěže.

Úkolem soutěžících bylo vystihnout charakter města a propsat jej do identity, která sjednocuje aktivity Klášterce a jeho příspěvkových organizací a je nadčasová a přehledná.

Promo materiály pro návštěvníky města jsou v odstínech červené a zelené. | Zdroj: ColmoPromo materiály pro návštěvníky města jsou v odstínech červené a zelené. | Zdroj: Colmo

Cíle soutěže nejlépe naplnil návrh od studia Colmo, které vytvořilo identitu s výrazným prvkem v podobě vlnek.

„Novou značku města Klášterce nad Ohří jsme koncipovali jako čistě typografickou. Reflektuje zásadní atributy města a těmi jsou tři léčebné prameny, tvarosloví známých výrobků porcelánky Thun, meandry řeky Ohře či okolní kopce Doupovských a Krušných hor. Zároveň naznačuje budoucí vývoj města, který směřuje k uvolněné lázeňské destinaci s aktivním odpočinkem,“ popisuje principy identity Miroslav Roubíček ze studia Colmo.

Pro kláštereckou identitu designéři navrhli písmo na míru Kyselka.

Písmo Kyselka je vytvořené přímo na míru potřebám vizuální identity Klášterce nad Ohří. | Zdroj: ColmoPísmo Kyselka je vytvořené přímo na míru potřebám vizuální identity Klášterce nad Ohří. | Zdroj: Colmo

Hlavní barvy červená a zelená vycházejí z ikonické fasády zámku a okolní přírody.

Ukázka tematických plakátů v rámci nové vizuální identity Klášterce nad Ohří. | Zdroj: ColmoUkázka tematických plakátů v rámci nové vizuální identity Klášterce nad Ohří. | Zdroj: Colmo

Ukázka grafického řešení sociálních sítí. | Zdroj: ColmoUkázka grafického řešení sociálních sítí. | Zdroj: Colmo

Porota koncept ohodnotila jako harmonický a ocenila jeho marketingový potenciál. Autoři doplnili vizuální styl o tematické ilustrace a copywriting, který je vždy postavený na třech slovech.

Merchandising tvoří předměty se třemi slovy. | Zdroj: ColmoMerchandising tvoří předměty se třemi slovy. | Zdroj: Colmo

„Všechny komponenty spolu dobře pracují a návrh má potenciál oslovit široké spektrum věkových a cílových skupin,“ doplňuje Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign.

Identita působí uceleným dojmem, je nadčasová a dobře se s ní bude pracovat a implementovat do jednotlivých výstupů komunikace.

Navržená obálka radničního zpravodaje Klášterecké vlny je bílá, layout vychází z identity. | Zdroj: ColmoNavržená obálka radničního zpravodaje Klášterecké vlny je bílá, layout vychází z identity. | Zdroj: Colmo

Nová vizuální identita se propíše do veškeré komunikace města jak směrem k jeho obyvatelům, tak i návštěvníkům. Ambiciózní implementace počítá s redesignem sociálních sítí, webové prezentace, radničního zpravodaje Klášterecké vlny, označení budov radnice a kulturního centra, orientačního systému zámeckého parku, sítí sdílených kol či změnou produktů městského merchandisingu. Nová komunikace je připravena i pro budoucí směřování k rozvoji lázeňství. První ozvěnou představení nové identity bylo v tomto roce slavnostní rozsvícení vánočního stromu. Plná obměna komunikačních materiálů proběhne v první polovině roku 2024.

Colmo

Autory nové značky a vizuální identity města Klášterce nad Ohří jsou Miroslav Roubíček a Tereza Drábková. Studio Colmo má zkušenosti s prací pro velké i menší klienty z komerční a kulturní sféry. Vytvořili např. vizuální identitu pro města Nymburk a Kadaň či pro hudební festival Pražské jaro. Věnují se i tvorbě publikací, periodik, výstavní grafiky a digitálních produktů.

Vizuální identitu vytvořili Miroslav Roubíček a Tereza Drábková ze studia Colmo. | Zdroj: ColmoVizuální identitu vytvořili Miroslav Roubíček a Tereza Drábková ze studia Colmo. | Zdroj: Colmo

O soutěži

Soutěž proběhla jako uzavřená, dvoufázová a na základě pečlivé rešerše do ní bylo vyzváno pět účastníků:

  • Büro Milk,
  • Colmo,
  • Lemon design,
  • Vaněk.studio,
  • Ondřej Zámiš.

​Kromě grafického konceptu identity a loga museli soutěžící odevzdat i návrh tiskovin, propagačního předmětu nebo lokálního zpravodaje. Do druhého kola postoupila studia Büro Milk, Colmo a Vaněk.studio.

Všichni účastníci za svůj návrh obdrželi skicovné, vítězné studio pak zakázku na dopracování vítězného návrhu, implementaci finálního konceptu a vytvoření grafického manuálu vizuální identity města Klášterec nad Ohří.

Porota soutěže

Nezávislá část poroty:

  • MgA. Markéta Steinert – grafická designérka,
  • MgA. Roman Černohous – grafický designér a typograf,
  • MgA. Pavel Frič – grafický designér, pedagog na UJEP v Ústí nad Labem.

Závislá část poroty:

  • Ing. Štefan Drozd – starosta města,
  • Bc. Adéla Václavíková – vedoucí odboru komunikace a cestovního ruchu.

Související

Město, co zanechá stopu. Rokytnice nad Jizerou představuje vizuální identitu a logo od OBA creators
Grafický design

Město, co zanechá stopu. Rokytnice nad Jizerou představuje vizuální identitu a logo od OBA creators

Jarmila Řehořková - 14. 6. 2023 - 7 min.

Vizuální styl, který mění image. Ústecký kraj představuje nový směr komunikace od studia Petrohrad
Ostatní

Vizuální styl, který mění image. Ústecký kraj představuje nový směr komunikace od studia Petrohrad

Jarmila Řehořková - 27. 9. 2022 - 6 min.

Jak to mohlo dopadnout? Představujeme návrhy v soutěži na vizuální styl Ústí nad Labem
Grafický design

Jak to mohlo dopadnout? Představujeme návrhy v soutěži na vizuální styl Ústí nad Labem

Jarmila Řehořková - 26. 3. 2022 - 10 min.

Ústí sebevědomé. Krajské město představuje novou vizuální identitu
Grafický design

Ústí sebevědomé. Krajské město představuje novou vizuální identitu

Jarmila Řehořková - 17. 2. 2022 - 7 min.

Když se změna povede. Litoměřice změnily před půl rokem vizuální identitu, jsou občané a vedení města spokojení?
Grafický design

Když se změna povede. Litoměřice změnily před půl rokem vizuální identitu, jsou občané a vedení města spokojení?

Nikol Galé - 11. 9. 2020 - 6 min.

Propojení moderního s historií. Město Kadaň představuje vizuální styl a logo od studia Colmo, vítěze designérské soutěže
Grafický design

Propojení moderního s historií. Město Kadaň představuje vizuální styl a logo od studia Colmo, vítěze designérské soutěže

Jarmila Řehořková - 1. 6. 2020 - 5 min.

jelínek
MYP 2024