Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Designová linie WHITE kuchyňských spotřebičů české značky Concept | Zdroj: Concept Designová linie WHITE kuchyňských spotřebičů české značky Concept | Zdroj: Concept

Radost z domácích prací. Český výrobce spotřebičů Concept sází na chytrá a netradiční řešení

Česká značka domácích spotřebičů Concept si klade za úkol lidem v dnešní době usnadnit veškeré domácí práce tak, aby přinášely radost, užitek a zdraví. Čím se Concept odlišuje od jiných podobných značek? A proč je důležité mít radost? Nejen o tom jsme si povídali se zakladatelem a majitelem firmy panem Jindřichem Valentou.

Můžete mi přiblížit začátky Conceptu? Co vás vedlo k založení firmy s elektrospotřebiči?

JINDŘICH: Já jsem vystudoval elektro a ekonomiku a v podstatě celý život jsem se v těch oborech pohyboval. Úplný prvopočátek firmy byl v roce 1991, kdy jsem si otevřel malou prodejnu Elektro.

Vždy jsem měl touhu založit si vlastní brand a realizovat se, což při zakládání Conceptu sehrálo velkou roli. Po tom, co jsem nabyl určité zkušenosti, jsem dospěl do stadia, kdy jsem si to mohl dovolit, a tak jsem založil vlastní značku.

Čím se spotřebiče Concept odlišují od jiných?

JINDŘICH: V současné době všechno zapadá do sloganu „chytře vymyšleno pro život“. My jsme tak spotřebiče vlastně vyráběli již předtím, protože jsme velcí milovníci toho oboru. Vždy jsme se snažili svou práci dělat dobře, akorát jsme to neměli takto přesně uchopené.

Designová linie BLACK kuchyňských spotřebičů české značky Concept | Zdroj: ConceptDesignová linie BLACK kuchyňských spotřebičů české značky Concept | Zdroj: Concept

Detail spotřebiče české značky Concept digestoř OPK4960ds | Zdroj: ConceptDetail spotřebiče české značky Concept digestoř OPK4960ds | Zdroj: Concept

Co tedy znamená „chytře vymyšleno pro život“? 

JINDŘICH: To znamená, že každý spotřebič má chytré řešení, jaké u konkurence nenaleznete. Jedná se o různé detaily, protože ty pak dělají ten zásadní rozdíl. Uvedu jeden příklad: naše odšťavňovače nabízejí možnost zavřít „odkapávadlo“. Když si pak třeba měníte skleničku, tak ho uzavřete a šťáva z ovoce už nikam jinam neodkapává. Já ten princip někdy přirovnávám ke Škodovce, která má na víčku nádrže škrabku nebo ve dveřích najdete deštník. Jsou to detaily, na kterých záleží.

Produktová řada české značky Concept planetární robot RM7000 | Zdroj: ConceptProduktová řada české značky Concept planetární robot RM7000 | Zdroj: Concept

Detail spotřebiče české značky Concept indukční deska IDV4560bf | Zdroj: ConceptDetail spotřebiče české značky Concept indukční deska IDV4560bf | Zdroj: Concept

Můžete mi představit designové linie spotřebičů a jejich vzájemné propojení?

JINDŘICH: Designové linie řešíme primárně u velkých spotřebičů, jelikož sladění kuchyně je pro spoustu lidí hodně důležité. Vše musí být samozřejmě plně funkční, ale zároveň je to všechno pohromadě a je zásadní, aby to ladilo.

V současnosti nabízíme čtyři designové linie, které se dál propracovávají. Snažíme se je zároveň propojovat i s malými spotřebiči, aby například i rychlovarná konvice ladila s ostatními kuchyňskými spotřebiči, které jsou neustále vidět. Zároveň s tím vykračujeme mimo svůj obor. Naše designové linie nově doplňují čtyři typy dřezů a baterií. Doporučujeme to pak jako celek. 

Designová linie SINFONIA kuchyňských spotřebičů české značky Concept, která ladí do jednoho celku. | Zdroj: ConceptDesignová linie SINFONIA kuchyňských spotřebičů české značky Concept, která ladí do jednoho celku. | Zdroj: Concept

Designová linie TITANIA kuchyňských spotřebičů české značky Concept, která ladí do jednoho celku. | Zdroj: ConceptDesignová linie TITANIA kuchyňských spotřebičů české značky Concept, která ladí do jednoho celku. | Zdroj: Concept

Co máte na Conceptu nejraději?

JINDŘICH: Někdy před dvěma lety jsem řekl, že je důležité, abychom z toho měli radost. Klíčový prvek ve firmě je tým lidí, který je spokojený, a díky tomu vyprodukuje dobré produkty. I to, že se jmenujeme Concept, nás zavazuje k tomu, abychom byli skutečně koncepční.

V oboru působím již třicátým rokem a za ta léta jsem si uvědomil, že lidé musí mít ze své práce radost. Když jsou spokojení, promítá se to do všech stran. Dřív bývalo moje ego výš a některým jiným věcem jsem věnoval zbytečnou pozornost, ale teď už je tato strategie významnou součástí firmy.

Co se týče té produktové části, tak jsem moc rád, když máme dobré a nové technologie a skvělý design.

Jindřich Valenta, zakladatel a majitel společnosti Concept | Zdroj: ConceptJindřich Valenta, zakladatel a majitel společnosti Concept | Zdroj: Concept

Jakou máte vizi do budoucna? Kam byste chtěl Concept směřovat?

JINDŘICH: Určitě chceme být komplexní značkou domácích spotřebičů. Již nyní je vidět, jak nám narůstá sortiment. Chceme být schopní pokrýt veškeré potřeby domácnosti. Současně s tím chceme také doplňovat služby, které jsou čím dál tím důležitější. Většinou je hodně poskytují prodejci, ale my chceme být brand, který je schopen poskytovat zákazníkům služby napřímo. Rádi bychom, aby nás zákazníci vnímali jako vrchol, ale v nějakém poměru cena / výkon. Přáli bychom si, abychom byli pro zákazníka jedna z primárních voleb a aby věděl, že Concept má nejenom produkt, ale je také schopný se o něj postarat.

Článek vznikl v rámci placené spolupráce.

Galerie

Další články