Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Kreativní ředitel Designbloku Jiří Macek na konferenci Design & Business, foto: Daniel Romanov Kreativní ředitel Designbloku Jiří Macek na konferenci Design & Business, foto: Daniel Romanov

První design konference pro firmy prozradila proč a jak investovat do designu

Letošní ročník Designbloku nabídl nejen instalaci rekordních 304 designérů, ale také nebývale nabitý doprovodný program. V jeho rámci se uskutečnila také první odborná konference pro firmy či komentované prohlídky Design & Business, které přilákaly mnoho společností, jež se chtěly o designu dozvědět více. Zájem i přes kratší trvání Designbloku projevilo 60 firem. Pozitivní ohlasy měla také bleskově vyprodaná konference. Za doprovodný program CZECHDESIGN získal nominaci na Designblok Awards.

Provozujeme nejčtenější web o českém designu, jsme předním pořadatelem designérských soutěží u nás a ve spolupráci s Designblokem jsme pro letošní ročník připravili bohatý doprovodný program nazvaný Design & Business. Jaký byl a co českým firmám přinesl přinášíme v tomto článku.

Komentovaná prohlídka Designbloku s ředitelkou CZECHDESIGN Janou Vinšovou, foto: Renata HurychováKomentovaná prohlídka Designbloku s ředitelkou CZECHDESIGN Janou Vinšovou, foto: Renata Hurychová

FIRMY NETUŠÍ, KDE ZAČÍT

Máme neuvěřitelnou radost, že byl o program takový zájem. Značí to, že firmy o design usilují. Ukázalo se, že problém většinou nespočívá ve financích, ale především v nevědomosti. Mnohé firmy nevěděly, kde začít, kterého designéra vybrat, jak je kontaktovat,“ prozradila ředitelka Czechdesignu Jana Vinšová k první designové konferenci určené výhradně firmám.

Proto jsme také konferenci a další body programu pořádali. O rozvoj designu v Česku se staráme už 15 let, máme mnoho zkušeností a chceme své know-how sdílet. Myslím, že se nám to na Designbloku povedlo,“ uvedla dále.

Dle organizace největší zájem firmy projevily v inovaci své vizuální podoby, tedy toho, jak na zákazníky zapůsobí na první pohled. „Problém představuje také skutečnost, že spousta firem stále bere design jako něco navíc. Tak tomu ale dnes již není. Jde o disciplínu, která hledá řešení,“ řekla Vinšová.

Jiří Pelcl během konference Design & Business na Designbloku, foto: Daniel RomanovJiří Pelcl během konference Design & Business na Designbloku, foto: Daniel Romanov

JEDNA SE ROVNÁ DVACET

Britský Design Council spočítal, že 1 libra investovaná do designu přinese firmě minimálně 20 liber na konečném zisku zpět. Je to skvělá inspirace pro české firmy. Design se rovná investice,“ řekl brand konzultant Czechdesignu Radim Tuček, na jehož slovech se shodlo všech 8 dalších speakerů vyprodané konference Design & Business talks.

Mezi nimi se objevili David Karásekmmcité, jehož městské mobiliáře můžete spatřit v různých státech Evropy i USA, Jiří Macek, kreativní ředitel Designbloku, Jan Petrášek, technický ředitel ve společnosti Halla, ve které zhmotňuje nápady a myšlenky designérů do technické proveditelnosti, Zuzana Sedmerová z České agentury na podporu obchodu Czechtrade, Jan Juza, ředitel marketingu společnosti TON, Jiří Pelcl, jeden z nejvýznamnějších českých designérů a pedagog Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, Jana Vinšová, ředitelka Czechdesignu a Lenka Novotná, jednatelka úspěšné české firmy Plastia vyrábějící plastové výrobky pro domov a zahradu.

Před 25 lety jsme začali jako firma s obyčejnými plastovými háčky. Dnes máme na trhu produkt s RedDot, který buduje úplně nový segment. A to všechno proto, že jsme se nenechali odradit počátečními problémy ve spolupráci s designéry,“ uvedla na konferenci Novotná.

SPOLEČNOSTI Z PRAHY I DĚDINY

Na hot desku firmy využívaly možnosti se setkat se zástupci Czechdesignu a probrat svůj projekt. Nejvíce společností bylo z Prahy, ale zástupce organizace oslovily také malé, výrobní či tradiční české firmy nábytku a skla. Rozmanitost firem, které nás na letošním Designbloku navštívily, nám dává jasný signál, že o designu nerozhoduje, jestli jste velká, nebo malá firma, výše obratu ani zaměření. Věřím, že firmy začnou spolupráci s tuzemskými designéry v budoucnu vyhledávat více a současná situace se zlepší,“ uvedl Tuček.

Díky konferenci Design & Business jsem si uvědomil, že jsou české firmy na spolupráci s designéry stále připravenější,“ dodal kreativní ředitel Designbloku Jiří Macek.

Komentovaná prohlídka Designbloku pro firmy s ředitelkou CZECHDESIGN Janou Vinšovou, foto: Renata HurychováKomentovaná prohlídka Designbloku pro firmy s ředitelkou CZECHDESIGN Janou Vinšovou, foto: Renata Hurychová

Další články