Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Nescafé Azera, návrhy studentů britské UCA, zdroj: Nestlé, Twelve Nescafé Azera, návrhy studentů britské UCA, zdroj: Nestlé, Twelve

Prvně v Británii, teď v Čechách - Nescafé hledá unikátní přebal kávy Azera

Společnost Nescafé, jejíž nápoj z plodů kávovníku už jistě pil každý, dlouhodobě oslovuje své zákazníky a sdílí s nimi svůj přístup ke kávě. Právě proto oslovila Czechdesign a společně pořádají soutěž pro designéry a ilustrátory, kteří mají za úkol navrhnout přebal kávy Nescafé Azera.

Soutěž, která pozná své vítěze již v březnu, však zdaleka není první zkušenosti koncernu Nestlé s oslovením mladých designérů. Již v letech 2015 a 2016 spolupracovali s mladými studenty britské University for the Creative Arts a ti navrhli limitovanou edici obalů Nescafé Azera. Jejich úkolem bylo zobrazit „osobní zkušenost s kávou a městským životem."

„Inspirovala nás záhadná skladba městského života – cesty, doprava a světla, která nás obkloupují.“

Sanjana a Neha, studentky University for the Creative Art

Nescafé Azera, návrhy studentů britské UCA, zdroj: Nestlé, TwelveNescafé Azera, návrhy studentů britské UCA, zdroj: Nestlé, Twelve

Jo Stericker, manažer značky Nescafé Azera pak výsledky procesu shrnul následující větou:

"Káva získala příležitost zrcadlit svou vášeň a kreativitu působivým způsobem přímo v regálech obchodů."

Podobný úkol teď Nescafé zadalo i v České republice a na Slovensku. Částečně rozdílná je forma, která cílí na širší spektrum autorů. Mohou se zúčastnit grafičtí designéři, ilustrátoři, malíři, studenti vysokých a vyšších odborných škol s uměleckým zaměřením. Nový design plechovky, která dnes má na stříbrném podkladu „jen“ důležité informace, má sdělovat hodnoty, které Nescafé dlouhodobě prezentují. Potřebné náležitostí balení zde zůstanou, ale čistý povrch má nahradit grafika nebo ilustrace.

Cílovou skupinou limitované edice Nescafé Azera Americano a Espresso, pro kterou jsou návrhy určeny, jsou primárně mladí lidé žijící převážně ve městě: jsou odvážní, kreativní, ambiciózní a žijí moderním způsobem života. Tématem soutěže je Život ve městě. Jednotlivé návrhy mají pozitivním způsobem reflektovat různé barvité aspekty města a současného života v něm, ke kterému pití kávy neodmyslitelně patří.

Nescafé Azera, návrhy studentů britské UCA, zdroj: Nestlé, TwelveNescafé Azera, návrhy studentů britské UCA, zdroj: Nestlé, Twelve

Úkolem autorů je návrh obalu o rozměrech 229,5 x 133,75 mm. Informační grafické prvky musí být zachovány, zbytek plochy je pak určen vlastnímu dílu. To nezůstane jen na papíře, ale bude vyrobeno zhruba 200 000 kusů limitované série, která bude prodávána na českém a slovenském trhu. Více informací o podmínkách naleznete na stránce soutěže Designérská soutěž NESCAFÉ AZERA. Poslední datum pro odevzdání soutěžních návrhů je 10.3. 2017, porota pak vybere oceněné účastníky, kteří získají finanční odměnu.

  1. místo: 40 000,-
  2. místo: 20 000,-
  3. místo: 10 000,-

Po vzájemné spolupráci autorů a zadavatele, společnosti Nescafé, pak budou vybrané návrhy dopracovány a uvedeny na trh pravděpodobně ještě v roce 2017.

Nescafé

Příběh Nescafé začal již v roce 1930, a to šťastným setkáním brazilské kávy a švýcarské vědy. Brazilská vláda tehdy požádala společnost Nestlé, aby vyrobila „kávové kostky“ – a tak se začalo rodit Nescafé. Trvalo ovšem celých 8 let, než vznikl kávový prášek, který jednoduše zalijete horkou vodou, a máte kávu té pravé vůně a chuti. 1. dubna 1938, po několika letech inovace a tvrdé práce, byla světu představena lahodná, bohatá káva pod jménem Nescafé (NEStlé a CAFÉ).

Galerie

Další články