Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Veronika Rukriegelová | Foto: Pavel Synek Veronika Rukriegelová | Foto: Pavel Synek

Představujeme vám CZECHDESIGN tým. Stojíme si za každým designérem, kterého prodáváme, říká Veronika Rukriegelová

Co je náplní tvé práce jako manažerky CZECHDESIGN shopu?
 
VERONIKA: Komunikace s designéry, zároveň oslovování nových designérů a řešení podmínek spolupráce. Dále pak administrativní činnosti, objednávání zboží či zajišťování personálního pokrytí galerie. A sem tam ještě píšu copy produktů a medailonky designérů.
 
Podle čeho si vybíráte, jaké designéry oslovíte?

VERONIKA: Designéry oslovujeme podle toho, zda jsme je v poslední době někde zaregistrovali, nebo když nás nějaká práce zaujme na nějaké akci jako jsou klauzury nebo výstavy. Někdy se zaměřujeme, hlavně v rámci výstav, na určitý typ produktu a podle tohoto kritéria hledáme vhodné tvůrce.

V roce 2018 to byla třeba výstava kůže, takže jsme se zaměřovali na designéry, kteří pracují s tímto druhem materiálu. Konkrétně na výrobce peněženek, pásků nebo kabelek. Dále pak proběhla třeba výstava šperků, kde jsme postupovali stejně. Loni u nás zase proběhla výstava „Snoubení“, která se zaměřovala na svatební tématiku s důrazem na (zá)snubní prsteny. 

Veronika Rukriegelová | Foto: Pavel SynekVeronika Rukriegelová | Foto: Pavel Synek

Stává se někdy, že se vám ozvou samotní designéři s tím, že by chtěli, abyste rozšířili své portfolio o jejich tvorbu?
 
VERONIKA: Poslední dobou je to čím dál častější jev, že nám designéři sami od sebe zasílají nabídky a sem tam se i zastaví osobně u nás ve Vojtěšské. Beru to jako pozitivní signál, že se nám úspěšně daří budovat jméno a existujeme v povědomí nejen veřejnosti, ale i designérů. Co se týče nabídek, ne vždy jsou všechny nabídky spolupráce adekvátní. Nemáme tu například prostory na to, abychom nabízeli produkty větších rozměrů, jako je třeba nábytek.
 
Jak dlouho trvá proces od oslovení designéra po vystavení jeho produktu v shopu?

VERONIKA: To je velmi individuální. Záleží na tom, jestli je samotný designér už nějakým způsobem zvyklý prodávat v jiných obchodech, což je pak samozřejmě jednodušší, jelikož ví, co všechno to obnáší. Pro některé je to ale první zkušenost a to pak činí vyjednávání o trochu složitější. Dále pak záleží třeba na tom, jak dlouho trvá samotná výroba daného produktu.
 
Spolupracují nějací designéři exkluzivně jen s vámi?
 
VERONIKA: Pár takových určitě je, ale častěji nabízejí své produkty i jiným způsobem. Často ale nemají svůj vlastní e-shop. Pro zákazníky je tím pádem jednodušší, zakoupit si výrobek u nás on-line.
 
Jaký typ produktu je mezi zákazníky nejvíce žádaný?
 
VERONIKA: Takovými bestsellery jsou rozhodně batohy, šperky a také porcelán, konkrétně hrnečky.
 
Máte nějaké stálé zákazníky, kteří se opakovaně vrací pro novinky?
 
VERONIKA: Ano, a to můžeme sledovat u nás v galerii i při nákupu on-line. Není neobvyklé, že se i samotní zákazníci připomenou, že už jsou u nás poněkolikáté.

Existuje designér, u nějž jste obzvláště rádi, že jeho práci můžete zastupovat?
 
VERONIKA: My si stojíme za každým designérem, jehož produkty nabízíme. Snažíme se nevyzdvihovat jednoho na úkor ostatních. Spíše si myslím, že jsme velmi rádi za to, že je naše portfolio takto široké, že tu máme i stálice, jména jako je Maxim Velčovský či Jiří Pelcl, která jsou známá i mezi širokou veřejností. Na druhou stranu jsme ale pyšní i na to, že objevujeme i méně známé autory, kteří se třeba tou stálicí časem teprve stanou.
 
Jak často vyhledáváte nové designéry?

 
VERONIKA: Ve větším objemu je to většinou v rámci výstav, kdy je cílem mít více nových produktů současně. Vyhledáváme ale samozřejmě i průběžně. Nejvíce od března zhruba tak do října, jelikož například před Vánoci nemáme kapacitu na to řešit nové dodavatele.

Veronika Rukriegelová | Foto: Pavel SynekVeronika Rukriegelová | Foto: Pavel Synek

Plánujete do budoucna rozšíření svého portfolia?
 
VERONIKA: Určitě plánujeme. Uvažovali jsme i o jiných kategoriích, ale pořád jsme zatím limitováni prostorem. Momentálně je lehké doplňovat nabídku o sortiment menších rozměrů, s větším prostorem by pak samozřejmě mohla přijít větší volnost.
 
A co sortiment specializující se na dětského zákazníka?
 
VERONIKA: Nyní nově nabízíme třeba batohy pro děti, které vyrábí někteří z výrobců, se kterými spolupracujeme. Kategorii pro děti máme od samého začátku a to nejen díky výstavě hraček, kterou jsme u nás pořádali před třemi lety. Celkově ale nijak zásadně dětský sortiment rozšiřovat nebudeme, jelikož zde existují specializovanější obchody, přímo na produkty pro děti.
 

Další články