„Když vás práce baví, tak výsledky přijdou samy. A nás pivo baví. Opřeli jsme se o starý příběh a dali Richardovi několik různých tváří,“ řekl autor etiket Radoslav Cichý. Základem je vykreslená tvář Richarda, který mění své role s druhem piva. Z klasického 12° ležáku Richarda Světáka se tak například stává medový Včelař, višňový Proutník, pšeničný Darmochleb nebo bitter Zahořklý. Na etiketách se poté rozehrávají jednotlivé Richardovy příběhy, zážitky nebo zkušenosti.
Pivní etiketa Světák, grafický design studio David Geč, zdroj: studio David Geč
Spolupráce v láhvi
„Se studiem David Geč jsme začali pracovat na konci minulého roku. Oceňujeme hlavně jejich zápal pro věc. Naše pivo za tu krátkou dobu posunuli o několik tříd výš,“ sdělil majitel pivovaru Petr Kobzík. Pivovar navázal spolupráci se studiem na základě vzkazu v pivní láhvi s nabídkou rebrandingu. Studio David Geč se věnuje strategiím značek, designu a obsahu. Mezi jejich klienty patří například také IT holding Solitea, známé cigaretové papírky Vážka, Janáčkova akademie múzických umění nebo Filharmonie Brno.
Pivo s příběhem
Pivovar Richard vznikl 7. července 2004 v brněnském Žebětíně. Nedaleko místa, kde Vilém Mrštík situoval svou Pohádku máje s hlavním hrdinou Richardem. Světák a bohém Richard je tváří pivovaru. Celá značka je protkána příběhy. Richardovu životní lásku Helenku ztvárnila ve filmové verzi Nataša Gollová, která se narodila v domě, kde má Richard svou druhou restauraci. A druhý Richardův pivovar vznikl v Račíně na Vysočině, v penzionu, kde přespával její slavný filmový partner Oldřich Nový.
Helenka z příběhu o Richardovi ve filmové verzi, zdroj: studio David Geč
Ceny World Beer Awards bývají udělovány každým rokem už od roku 2007. V loňském roce například vyhrálo ve stejné kategorii zlatou medaili za design etikety belgické pivo značky Kerel.
Kerel Saison, vítěz zlaté medaile za design etikety v roce 2018, zdroj: www.vbdck.be