Těsně před Vánoci se na pražském Malostranském nábřeží otevřel interiér, ve kterém se snoubily produkty českých designérů i předních světových značek. Pop-up apartmá Highlights by Lemarket nabídlo koncept nákupního interiéru, ve kterém si všechny pečlivě vybrané kousky mohli návštěvníci tohoto dočasného domova koupit a odnést. Projekt trval po dobu jednoho víkendu, společně s tradičním zimním tržištěm plným lokálně vyrobených dárků Lemarket. Nestihli jste Highlights navštívit? Nevadí, přinášíme vám galerii zachycující interiér společně s hodnocením od organizátorky a kurátorky apartmá Highlights by Lemarket Adély Lipár Kudrnové. Inspirujte se s námi.
Jak hodnotíte celou akci? Jaké produkty se prodávaly nejvíce?
ADÉLA: Z výsledku mám radost. S ohledem na to, že to byl první ročník, to můžeme považovat za úspěch. Jsme spokojení s návštěvností, která byla tak akorát – přišlo dost lidí, ale ne tolik, aby byl byt přeplněný a produkty nebyly dostatečně vidět. Velmi pozitivně hodnotíme to, že velká část návštěvníků přišla jenom na Highlights, i když naše původní domněnka byla, že budou kupovat kombinovanou vstupenku na Highlights i Lemarket. Také z toho soudíme, že kupní síla na projekty a produkty tohoto typu na českém trhu je. Co se prodávalo nejvíce je těžké zhodnotit, ne každý si koupí svítidlo za sto tisíc, ale řetízek za tisícovku je dostupnější. Nicméně, s ohledem na to, že se akce konala před vánočními svátky, tak absolutním hitem byly tradiční vánoční skleněné ozdoby, které prodává Modernista.
Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
Modernista na Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
Jaká byla spolupráce se značkami a designéry? Jsou lokální tvůrci dobře připraveni na akce podobného typu?
ADÉLA: Spolupráce se značkami a designéry byla až na výjimky úplně skvělá. Snažila jsem se dostatečně dopředu zdůraznit a všechny připravit na to, že se jedná o kombinaci značek v jednom interiéru. To se myslím povedlo a moc oceňuji, že většina designérů byla velmi vstřícná a sama uvítala, že za ně někdo vyřeší vystavení. Všechno je o komunikaci a jinak tomu nebylo v případě Highlights. Myslím, že připraveni jsou. Jak jsem říkala, ocení, když část práce – styling, umístění, prodávání a balení – za ně udělá někdo jiný.
Liběna Rochová a Silkgang na Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
BRO. na Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
Jaká byla reakce návštěvníků?
ADÉLA: Vesměs velmi pozitivní, ale myslím, že jen část návštěvníků pochopila, že jde o pop-up byt se vším všudy, tedy že ještě tři dny před otevřením akce to byl holobyt, kde byly staré tapety, špinavá okna, žádný nábytek. Tedy, že to není tak, že jsme vzali produkty a jen je nastrkali do poliček. Cílem bylo ukázat lidem, jak lze věci zkombinovat a to se, doufám, opravdu povedlo.
Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
Ložnice na Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
Jak dopadla dražba předmětů pro Ateliér Liběny Rochové na UMPRUM?
ADÉLA: Dražba nedopadla úplně tak, jak jsme si představovali, ale i tak se vybralo 35 356 Kč. Částka půjde na projekty výstavy studentů Oděvního ateliéru Liběny Rochové na příštím milánském Salone del Mobile.
Ateliér Liběny Rochové | Foto: Everbay
Dražba na podporu studentů UMPRUM na Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
Máte nějaké ponaučení do příště? Můžeme se těšit na další Highlights, případně kdy a kde?
ADÉLA: Jelikož Highlights děláme s Elenou Janotou pod hlavičkou Lemarketu, záleží to hodně i na ní. Ale ano, budou určitě další ročníky. Myslím, že není nutné Highlights dělat v předvánočním období, větší smysl by mi dávalo udělat stejný koncept na delší dobu – několik týdnů nebo měsíc a například na podzim. Umožňovalo by to ještě větší výběrovost a více prostoru pro značky. V prvním ročníku jsme byli hodně limitováni rozpočtem, místem a dalšími faktory.
Dětský pokoj na Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
Maestrokatastrof na Highlights by Lemarket | Foto: Everbay
Poslední otázka je z jiného soudku. Jak vidíte novou dekádu na poli českého designu?
ADÉLA: Těším se na nové spolupráce mezi značkami, mezi obory a mezi designéry, myslím, že to je něco, kam už český design dospěl a je na to připravený. A taky na více odvahy – v používání barev, materiálů i různých technik.