Národní galerie Praha přichází s dalším krokem v rozvoji své vizuální komunikace a představuje nové webové stránky, které vznikly ve spolupráci s kreativním studiem Brainz Disruptive. Nahrazují původní koncept z roku 2013 a plynule navazují na novou grafickou identitu z dílny Studia Najbrt, která v roce 2018 vzešla z designérské soutěže pořádané organizací CZECHDESIGN.
Hlavním cílem nového webu je prezentovat širokou škálu aktivit realizovaných NGP rozmanité veřejnosti. „Vizuální styl Národní galerii Praha pomáhá oslovovat návštěvníky poutavou formou a zároveň komunikovat jasným a rozpoznatelným jazykem. Jednotný vzhled podporuje povědomí o NGP a posiluje vztah veřejnosti k ní. Nový web je pro nás možností, jak návštěvníkům usnadnit orientaci v rozsáhlé nabídce výstav, veřejných a vzdělávacích programů, praktických informací i odborných aktivit. Naší představou proto od začátku bylo originální a rozpoznatelné řešení, které nás odliší při zachování maximální funkčnosti a přehlednosti,“ uvádí vedoucí marketingu NGP Karolína Pláničková.
Nový web Národní galerie Praha | Zdroj: ngprague.cz
Nový web Národní galerie Praha | Zdroj: ngprague.cz
Web vznikl ve spolupráci s kreativním studiem Brainz Disruptive. Štěpán Kleník a Pavel Kappel při vývoji kladli důraz na poutavý a interaktivní design, který představuje díla ze sbírek Národní galerie a probíhajících výstav.
Návštěvnici se díky webu snadněji zorientují v přehledu výstav a sbírkových expozic, ale také v široké nabídce veřejných a vzdělávacích programů, které galerie pořádá. Prostor je věnován také Klubu přátel NGP.
Nový web Národní galerie Praha | Zdroj: ngprague.cz
Nový web Národní galerie Praha | Zdroj: ngprague.cz
„Realizaci nového webu Národní galerie Praha předcházela dlouhá koncepční příprava, ve které jsme navrhli zásadní proměnu toho, jak by měla jedna z největších kulturních institucí komunikovat a budovat se svými návštěvníky dlouhodobý vztah. Konkurencí totiž již nejsou pouze ostatní galerie, ale v zásadě všechny volnočasové aktivity. Webová prezentace instituce proto vychází z nejnovějších trendů a zároveň zohledňuje široké spektrum cílových skupin, od nadšenců do výtvarného umění až po tuzemské i mezinárodní odborníky. Hlavní myšlenkou bylo kultivovat nejen v galerijním prostoru, ale také v tom digitálním,“ vysvětlují autoři konceptu Štěpán Kleník a Pavel Kappel.
Nový web Národní galerie Praha | Zdroj: ngprague.cz
Nové webové stránky jsou dostupné na doméně ngprague.cz.