Za tu dobu uvedli na trh pět typů vestaveb Nestbox pro celou škálu typů rodinných vozů. „Původně se jednalo o modul navržený do dodávek. Ne každý ale takovým vozidlem disponuje a nás začalo zajímat to dostávat do menších a menších prostor,“ vysvětluje vedoucí Egoé studia Richard Vodička. „Původní podobu Nestboxu jsme osekávali tak dlouho, až nás to dovedlo k úplně novému produktu. Navržením vestavby Nestboard přímo pro kombíky jsme možnost cestování autem zpřístupnili ještě většímu okruhu uživatelů.“ Lehce ukotvitelná vestavba Nestboard tak modifikuje auto užívané každý den k běžným úkonům na společníka pro několikadenní expedice.
Krabice, co znamená domácnost, a dáte si ji do kufru auta. To je Nestbox. | Zdroj: archiv Egoé
Postel, kuchyň, sprcha i jídelní stůl v jednom kufru
Vestavba plní funkce běžného ubytování. Obsahuje modul kuchyně se zaintegrovaným vařičem, který se dá i s plynovou bombou vyjmout a vzít na túru. Součástí je i sprcha se skládacím umyvadlem. Podél středu vznikají modulární úložné prostory s vyjímatelnými přepážkami, které jsou jinak bytelně uchycené na čtyřech místech.
Češi nepotřebují design, jsou kutilové
Vestavby už měly s fenoménem Do It Yourself mnohé dočinění. Hodnota Nestboardu tkví v sedmiletém vývoji tak, jak to pragmatičtí designéři Egoé umí. Vestavba je propracovaná do detailu, včetně aretace. Precizně navržené funkce jsou snadné a rychle přístupné. Hlavním limitem navrhování Nestboardu byla především výška stropu a s ním spojený prostor ke spánku. Příjemnému spaní se přikládá velká váha a dostatečný prostor předchází klaustrofobickým pocitům. Zdánlivě nepohodlné kritérium ale dodalo vestavbě nový rozměr a po vytažení se stává jídelním stolem. Nextbox se staví do výše, ale Nestboard nachází výhody v držení se při zemi.
Příslušné matrace jsou přímo doplňkovým sortimentem, který také vzniká pod taktovkou studia Egoé. Jedno z připravovaných příslušenství je i střešní spací stan, který by případně vyřešil problém se spaním, kdyby se i majitel combi rozhodl vzít na výlet celou rodinu. „Pokud uvádíme na trh něco nového, snažíme se o tom přemýšlet v širším kontextu,“ dodává vedoucí studia.
Funkce a co víc?
Několikaletá práce designérů se vedle funkční stránky promítá i do vizuality vestaveb. Minimalistický vzhled, promyšlené proporce a dotažené detaily mají mimo jiné zajistit, že vestavba bude ladit s interiérem vozu. Ten je totiž sám o sobě pečlivě vyvíjenou koncepcí. „Neradi bychom invazivně zasahovali do prostoru, který se snažíme doplňovat. Výtvarné jazyky vestavby a interiéru vozu by si neměly konkurovat, ale být v symbióze,“ vysvětluje Vodička a doplňuje, že čelní desky existují v oranžovém nebo tyrkysovém provedení. „Když zákazník přijde s barvami na míru, neřekneme ne. Ale máme základní schémata, která držíme pod krkem, a snažíme se komunikovat, že naše zavedené principy fungují.“
Egoé vás nenechá utopit se v barvách. | Zdroj: archiv Egoé
A zůstaňme u grafiky. Kromě každého centimetru nachází Egoé využití i pro každou plochu. Klopy úložných prostorů jsou opatřeny nenápadnou vygravírovanou grafikou. „Vyznačený grafický prvek naznačuje prostírání a pobízí k využití Nestboardu jako jídelního stolu,“ vysvětluje vedoucí marketingu pro Egoé studio Vladimíra Černá. „I užité grafické zpracování se snaží být nějakým způsobem funkční a předávat informaci.“ Na spodních stranách záklopů od úložných prostor si po jejich otočení můžete zahrát šachy, dámu nebo člověče, nezlob se.