Nedělejme z dětí dospěláky. Manželé Karáskovi založili kreativní značku Picky Parents, která do dětského světa vrací divokou barevnost

Karáskovi na Designbloku v roce 2023. |Foto: Adéla Havelková Karáskovi na Designbloku v roce 2023. |Foto: Adéla Havelková

Picky Parents je platforma pro zvídavé rodiče zvídavých dětí. Nabízí bazarové kousky i volné umění, kam přispívají lokální designéři a vytváří věci do dětských pokojíčků. Michaela a Adam Karáskovi loni na Designbloku představili hned několik originálních hraček a doplňků pro děti, které vznikly třeba s Maximem Velčovským nebo Luisou Bělohlávkovou. Proč založili projekt Picky Parents, jak dostat design do bytu s malými dětmi a co si myslí o vztahu Čechů ke kvalitnímu designu?

Pochoutky do pokojíčku

V čem jsou Picky Parents picky? V čem jsou vybíraví?

MICHAELA: Picky Parents vlastně vznikly jako taková odnož Nanovo. Jsme vybíraví, protože Nanovo je taky vybíravé. 

ADAM: Před deseti lety jsme Nanovo založili s kamarádem, ale teď už je to jenom můj projekt. Takže je prostor na akce, které jsme dřív nedělali. Je to takový Nanovo Kids.

MICHAELA: Chodíme po bazarech a vybíráme takové poklady, věci, o kterých si myslíme, že mají potenciál rozzářit interiér. Může to být jedna jediná věc, která je kombinovatelná třeba s nábytkem z Ikea, ale když ji do interiéru dáte, získá nový rozměr. Vybíráme pochoutky a také chceme, aby designéři, kteří s námi spolupracují, dělali pochoutky. Věci, které běžně někde neuvidíte.

Nechceme prodávat produkty, které se vyráběly sériově, což jsou nábytky od 60. do 80. let, ale spíš vyzobnout něco, co třeba dělal nějaký domácí kutil, ale má to vizuální estetiku a vypadá to dobře. Děláme kurátorský předvýběr předmětů, ze kterých cítíme, že mají potenciál v interiéru dětského pokoje zazářit a změnit ho.

Jeden ze dvou objektů od Maxima Velčovského pro Picky Parents, Totem Viva La Luce, a print Michaely Karáskové v rámu od Luisy Bělohlávkové. | Foto: Michaela KaráskováJeden ze dvou objektů od Maxima Velčovského pro Picky Parents, Totem Viva La Luce, a print Michaely Karáskové v rámu od Luisy Bělohlávkové. | Foto: Michaela Karásková

Béžová generace

A z čeho vychází vaše potřeba kultivovat prostor, ve kterém se děti pohybují? 

MICHAELA: Hlavně asi z toho, že máme dvě malé děti. A když jsme zařizovali dceři pokojíček, zjistili jsme, že na trhu chybí platforma, kde byste koupili zajímavé kousky do interiéru. Zároveň se v dnešní době věci pro děti vyrábí v krémových zemitých barvách. A když sleduji svoje děti a jejich kamarády, tak mám spíš pocit, že chtějí všechno barevné, zábavné. Tak jsme si s manželem řekli, že to budeme dělat úplně naopak, že interiér pro děti má být takový, který děti rozvíjí, je barevný a stimuluje je k tomu, aby chtěly rozvíjet samy sebe. 

Návrat barev

Takže jdete trochu proti trendu.

MICHAELA: Nejsme nějací obrazoborci, kteří by šli proti něčemu, co je teď v kurzu, ale přijde mi škoda dělat z dětí dospěláky. Válejí se na pískovišti a jsou špinavé a když je navlečete od hlavy k patě do bílé nebo krémové, tak je to nepříjemné podle mě i pro to dítě. Je zvláštní, že tady ten nebarevný trend je.

ADAM: Děti často dostávají barevné plastové dárky od starých rodičů. A baví je to. Jenom nejsou kvalitní a moc toho nevydrží. Našim cílem by bylo ty věci dělat kvalitní i cenově dostupné. To se zatím moc nedaří, protože jsme na začátku, ale myslím si, že to půjde.

MICHAELA: Na Designblok jsme vytvořili jedinečné kousky na ukázku. Z jednotlivých produktů, které jsme tam představili, teď rozvíjíme menší věci, které budou cenově dostupné. Třeba Luisa Bělohlávková, jež nám dělala keramické rámy, teď připravuje menší rámečky, které budou její, autorské, ale sériovější, vtlačované do formy.

Pugéty jsou limitkou autorských printů Michaely Karáskové v rámech od designérky Luisy Bělohlávkové. | Foto: Michaela KaráskováPugéty jsou limitkou autorských printů Michaely Karáskové v rámech od designérky Luisy Bělohlávkové. | Foto: Michaela Karásková

První Picky vlaštovky

Jaká byla vaše představa na začátku projektu? Řekli jste si, že půjdete cestou spoluprací s designéry?

MICHAELA: Nápad vznikl už před dvěma lety, jenom nám chyběl podnět. Až v květnu jsme si řekli, že si podáme přihlášku na Designblok a když nás vyberou, nastartujeme to. Teprve v červnu, když nás vybrali, jsme začali řešit skladbu designérů. Proto zatím nevznikly podkolekce, které mají být součástí Picky Parents. Budou se tam objevovat starší kousky z bazarů, které jsou hezké a mají nějaký potenciál. A do toho chceme rozvíjet kolekce s designéry. 

Na Designbloku jsme si uvědomili spoustu věcí. Že chceme být spíš zadavatelé. Oslovili jsme ty, které známe a máme rádi, a řekli: pojďte pro nás něco vytvořit. Je pro nás důležité, aby nás tvůrce oslovoval. Protože třeba Báru Idesovou jsme neznali osobně. Ale mě fakt moc baví, co dělá. Je to přesně to, co si myslím, že by Picky mělo vytvářet pro děti. Barevné, šílené plochy, které vytvořila na paravánu. Určitě bych s ní chtěla spolupracovat na dalších věcech.

ADAM: Eduard Hermann nás oslovil na Designbloku, že se jim projekt líbí a že by pro nás něco rád navrhl. Nejspíš budeme spolu vytvářet úložný prostor. 

Půjde o větší úložný prostor, nebo spíš komody?

MICHAELA: S Edou Hermannem jsme si povídali právě o tom, co mu chybí v dětském pokoji u nich doma, to je také důležité, ptát se lidí. A on nám třeba řekl, že mu chybí právě komody, s čímž já souhlasím. Na trhu je opravdu málo zábavných úložných prostor. Takže jsem zvědavá, co vymyslí.

Paraván původem z 60. let s ilustracemi od Barbory Idesové a autíčka od MY DVĚ | Foto: Michaela KaráskováParaván původem z 60. let s ilustracemi od Barbory Idesové a autíčka od MY DVĚ | Foto: Michaela Karásková

Dcerka designérkou

V nabídce Picky Parents najdeme hračky, printy, sošky, bazarové kousky, doplňky do interiéru, ale i rostoucí oblečení a dámské šaty. Bude oblečení kategorie, kterou plánujete dále rozvíjet? 

MICHAELA: Oblečení tam původně být nemělo. Ale měla jsem dlouhou dobu v hlavě, že bych chtěla mít šaty, na kterých jsou aplikované kresby mojí dcery. Že bych to chtěla mít jako takový deník. A vyřešila jsem to se svojí kamarádkou, návrhářkou Kateřinou Plamitzerovou. Zadala jsem jí, ať udělá dámské šaty a Adamovi ať navrhne nějaký pánský kus oblečení. Když mi ukázala princip vkládacích výšivek do textilních rámečků, přišlo mi to úplně parádní, a tak jsme si řekli, proč by Picky nemohlo dělat s návrháři i oblečení? Máme i spoustu kamarádů návrhářů a rozhodně si nemyslíme, že to má být omezené jenom na interiér. Je to platforma pro volné umění, kde přispívají kvalitní designéři a dělají věci pro děti.

Odlišit se

Jak jste ovlivnili vizualitu všech předmětů, necháváte designérovi volnou ruku?

ADAM: Já jsem řešil provoz a technické záležitosti s klukama u nás na dílně. Třeba výroba malířských válečků, to byl složitý proces. Do designu jsem nekecal. Plus jsem dával do pořádku starý paravan, aby ho mohla Bára Idesová namalovat. 

MICHAELA: Já jsem třeba s Luisou Bělohlávkovou i Kateřinou Plamitzerovou řešila jejich designy, ale nijak jsme jim do toho nemluvili. Všichni měli zadání, že to je značka pro děti a má to být barevné a bláznivé. To bylo asi jediné zadání. Do budoucna chceme být víc supervizory. Dáváme volnou ruku, ale pořád jsme to my, kdo pak řeší výrobu. A taky jsme to my, kdo se tím pak prezentuje, takže s tím musíme souznít a vědět, že ta věc, kterou vytvoříme, je po všech stránkách taková, že bychom ji chtěli dát našim dětem a víme, že má nějakou přidanou hodnotu. Že to není něco, co už jsme někde viděli.

Rostoucí šaty s výšivkou. | Foto: Michaela KaráskováRostoucí šaty s výšivkou. | Foto: Michaela Karásková

Teď je ten čas

Jak vybíráte bazarové kousky do Picky Parents?

ADAM: Je to moje záliba. Není to tak romantické, že bych objížděl bazary, ale spíše na internetu přecházím online bazary a snažím se tam objevit nějaký poklad, který by šel do Nanova nebo do Picky.

Nedávno jste měli focení s designérkou Marií Absolonovou. Jak vzniklo?

MICHAELA: Marie je osoba, která je takovým ztělesněním Picky Parents – rozumí výtvarnému umění, zábavně se obléká, je vzdělaná, inteligentní a přijde mi, že skvěle zapadá do našeho konceptu. Proto jsme si ji i s její dcerou vybrali na focení zástěrek a dámských šatů. 

Adame, zmínil jste, že Nanovo je už jenom váš projekt, a proto bylo na nové aktivity víc času?  

ADAM: Víc času není, ale už se nemusím ptát nikoho dalšího. Toho času je pořád stejně, ale potřebujeme to Nanovo taky nějakým způsobem uživit, protože už je tady 10 let. A za tu dobu je víceméně stejné. Kromě toho, že vzniká takové Nanovo Kids, tak tam přibudou i nějaké další věci.

Marie Absolonová v šatech od Kateřiny Plamitzerové a Kirka Studio | Foto: Michaela Karásková Marie Absolonová v šatech od Kateřiny Plamitzerové a Kirka Studio | Foto: Michaela Karásková

Na zeď i na sebe

Jaké další novinky čekají Nanovo? 

ADAM: Chystáme oblečení, které by mělo prezentovat československé designéry, Jiroutka, Halabalu, takový náš merch. Pak s Míšou plánujeme printy, koláže. S Tomski&Polanski vymýšlíme plakáty, taky na téma československého designu. Plus plánujeme předělat náš web a mít tam rozšířenou nabídku právě o tyto kategorie jako merch, renovace.

Chceme taky zavést jakost B. Na skladě máme množství nábytku před renovací, které nejsme schopni opravit. A takhle dáme možnost těm, kteří si ho chtějí koupit a ušetřit. A rozpohybujeme zásoby i zisky. Většina konkurence nábytek prodává neopravený. Na fotografiích často nepoznáte na první dobrou rozdíl mezi renovovanou a neopravenou komodou. Takže se pak říká, že to prodáváme draze, ale není tomu tak.  

Boj s konkurencí

Jak se změnila situace na českém trhu se starým nábytkem, když značka před deseti lety začínala, a teď?

ADAM: Konkurence je asi o 1000 % větší než na začátku. Tehdy existovaly nějaké 3–4 značky nám podobné, dnes jich je třeba 100. Jsou to účty na instagramu s nulovými náklady. Je těžké konkurovat těmto mini značkám, které vlastně nábytek nemusí opravovat a prodávají ho ze svého bytu.

A pak jsou nějaké dvě větší firmy, které fungují ve velkém, nábytek vykupují a pak ho tak, jak je, jenom postaví před nějakou zeď, odfotí mobilem a házejí na online bazary. To nejsme úplně my, ale potřebujeme se přizpůsobit této konkurenci, protože nám bere spoustu zákazníků.

Rodič/designér

Jak ovlivnilo vaši práci rodičovství? V čem je to jiné?

MICHAELA: Úplně ve všem.

ADAM: My už si nepamatujeme jak to bylo před dětmi. (smích)

MICHAELA: Chodila jsem rozevlátá každý den do ateliéru na desátou hodinu, tam jsem si hodinu dávala kafe sama se sebou a projížděla si sociální sítě a pak, někdy kolem dvanácté, jsem začínala pracovat. To už bohužel nejde. A čas se dost zkoncentroval na dobu, kdy máme hlídání. Takže vím, že v nějakém časovém úseku musím té práce udělat co nejvíc. Ale vlastně je to dobře, protože si pak i člověk vybírá, co chce dělat a co mu už za to nestojí.

ADAM: Přijde mi, že těch posledních pět let, kdy máme děti, jezdím z místa na místo a nemám vlastně žádný čas navíc. Buď pracuju, nebo někde přebírám děti, nebo je vyzvedávám. Už není čas se jenom tak povalovat.

Karáskovi na Designbloku v roce 2023. | Foto: Adéla HavelkováKaráskovi na Designbloku v roce 2023. | Foto: Adéla Havelková

Změna myšlení

Má rodičovství jisté výhody alespoň z hlediska produktivity, jste efektivnější, když ten čas máte?

MICHAELA: Já myslím, že jo. Člověk musí být víc připravený. Já mám třeba diář rozdělený po hodinách, co mám kdy udělat, a odškrtávám si to, abych vše zvládla. Mám to jako takovou digihru.

ADAM: Já jsem radši diáře zrušil.

MICHAELA: Nevím, kdybychom neměli děti, jestli by nás vůbec tohle téma nějak zajímalo, ale určitě bylo rodičovství stimulující podnět, změní to vaše myšlení.

Cennosti? Na poličku

Dalo by se říct, že to nějak proměnilo váš interiér doma?

MICHAELA: Určitě! Kdybychom neměli děti, tak máme třeba jinou sedačku, nějakou béžovou.

ADAM: Přizpůsobíte se, protože nikoho nebaví děti pořád okřikovat, aby něco neopatlaly. Stejně se sem tam stane, že okřikujeme, ale není to takové, že bych tam měl křeslo z Hotelu Thermal jako sochu a ty děti by po něm šplhaly a malovaly fixem a já bych si u toho rval vlasy.

MICHAELA: Pak máme třeba v bytě sekci sošek od Maxe Velčovského, Luisy Bělohlávkové, vázu od Michala Bačáka. A máme to hodně vysoko. Předměty, které bychom třeba i do bytu chtěli, si tam teď nedáme, chce to čas.

Nanovo nabízí ten nejkvalitnější nábytek z druhé poloviny 20. století. | Foto: Dita HavránkováNanovo nabízí ten nejkvalitnější nábytek z druhé poloviny 20. století. | Foto: Dita Havránková

Kids friendly design

Takže design se do interiéru s dětmi v domácnosti zakomponuje na nejvyšší polici a kousky, kterých si velmi ceníte, v interiéru nemáte?

ADAM: Ale jo. Máme tam třeba takové křeslo od Giancarla Pirettiho, italského designéra. Ale potáhli jsme ho do látky, která se dá umýt houbičkou.

MICHAELA: To je něco, co chceme také v Picky. Aby si dítě mohlo vše osahat, hrát si s tím, bouchat. Když jsme třeba rozvíjeli autíčka s holkama z My dvě, tak jsme si řekli, že musí být vyrobena tak, že když se tím třistakrát bouchne, to auto se nerozbije a lak se oprýská jenom trochu. Věci musí fungovat tak, aby byly nezničitelné.

Malířské válečky od ilustrátorů Michala Bačáka a Dirka Wrighta jsou vyrobeny v limitce. Zbývá už jenom necelých 30 kusů. | Foto: Michaela KaráskováMalířské válečky od ilustrátorů Michala Bačáka a Dirka Wrighta jsou vyrobeny v limitce. Zbývá už jenom necelých 30 kusů. | Foto: Michaela Karásková

Vážit si věcí

Takže je tam i zřetel na udržitelnost a dlouhodobý užitek věcí.

MICHAELA: Ano. Picky means clever. Na Designblok za námi přišel jeden pán a řekl, že kdyby měl dceru, koupí jí rámeček s printem k narození a ona si ho pak vezme do svého interiéru, až bude větší, protože by to chtěl mít ve svém interiéru taky. A to je přesně to, co chceme, aby si ten objekt dítě pak neslo celý život. Na rozdíl od plastové hračky, kterou hned rozbije, a vy můžete jít kupovat novou. Jaký to má pak smysl?

ADAM: To se Češi teprve učí, že se víc vyplatí do věcí investovat a mít je 30 let, než každých pět let kupovat třeba křeslo za pět tisíc.

Rodinný portrét a šaty s dětskými ilustracemi dcerky Medy. | Foto: Michaela KaráskováRodinný portrét a šaty s dětskými ilustracemi dcerky Medy. | Foto: Michaela Karásková

Design, který nestárne

Jak se podle vás dá změnit tento přístup?

MICHAELA: Vysvětlovat, vysvětlovat, vysvětlovat. Snažit se srozumitelně předat informace o procesu vzniku produktu, o jeho původu a autorovi, který ho navrhl. Že se nejedná o no name design z řetězce. Nevím, jak to mají ostatní, ale pro mě je rozhodně důležitější investovat peníze do kvalitního kousku, o kterém vím, že má vizuální hodnotu, je z dobrého materiálu a že se bude dědit z generace na generaci.

ADAM: A když ne, tak se prodá za dobré peníze.

MICHAELA: V Picky to míníme tak, že vše má i sběratelskou hodnotu a mělo by to zrát. My třeba máme v dětském pokoji i kousky z Ikea, ale kombinujeme je se starými věcmi. Třeba se starou secesní skříní, fakt nádhernou, kterou jsme koupili za dva tisíce.

Picky parents, picky kids

Tu z vašeho společného portrétu?

MICHAELA: Ano. Ta je fakt skvělá. Je strašně těžká. Ale nezničitelná. Když jsme si ji kupovali, byla jako by na ni nikdo nikdy nesáhl. Udělali jsme tam dceři skrýš, kam si chodí hrát, má tam matrace a zavírá se tam. Povýšilo to interiér a ona ji má už teď tak ráda, že věřím, že si ji bude chtít třeba nechat.

Jak reagují vaše děti na objekty Picky Parents?

MICHAELA: Pětiletá Meda se mnou od počátku řešila kytice na printech. Vlastně vznikly pro ni, protože jí dávám každý rok na narozeniny papírovou kytici, aby neměla tu, která uvadne, dostává ji ode mě na fotce. Takže jsem si říkala, že to využiju a udělám kytice pro různé lidi a příležitosti. Říkala mi: mami, a tady ta se mi líbí, pro koho to je? Tady ta se mi zrovna nelíbí. To bych do pokojíčku nechtěla. Dcera nám dávala hezký feedback. Lojzík, náš dvouletý syn, zase hezky reagoval na autíčka, protože jsou bytelná a dobře se mu drží v ruce. Šaty, které máme, byly navržené pro Medu. Říkala jsem jí, ať si nakreslí, co by chtěla mít na šatech, a měla takovou motivaci, že si vždycky sedla a něco mi nakreslila, vybíraly jsme spolu kresby a tři jsme pak nechali vyšít. Na Designbloku se všem chlubila, že to udělala ona a že to jsou její šaty. Jejich podněty si bereme k srdci a zapojujeme je do procesu.

Dětské oblečení Picky Parents. | Foto: Michaela KaráskováDětské oblečení Picky Parents. | Foto: Michaela Karásková

Strach investovat 

Jste spokojeni s prostředím, ve kterém žijete a tvoříte? Jako podnikatelé, kurátoři, rodiče? Umíte si představit tyto vody třeba časem opustit a jít dál?

MICHAELA: Hodně se zabýváme tím, že Češi pořád nechápou hodnotu věcí.

ADAM: Hodnotu umělecké práce, řemesla. Zákazníci přijdou a říkají, že je to hezké, ale drahé.

MICHAELA: Česko je těžké na prodej. Takže ve výsledku se často dostáváte k tomu, že jsou vaše výrobky neprodejné. Pořád tady ještě chybí osvícení lidé, kteří by chtěli do věcí investovat. Mladí mají jiný přístup, ale až časem do toho dozrají a budou mít ty finance, přijdou a koupí si to. Ale bude to ještě pár let trvat. Je dobré, že jsou takové akce jako Designblok, kde se to dá lidem znova a znova vysvětlovat.

Instalace na Designbloku 2023. | Foto: Michaela KaráskováInstalace na Designbloku 2023. | Foto: Michaela Karásková

Dítě ve skupince? Připlaťte si

A co se týče rodičovství?

MICHAELA: Byla by pro nás od státu opravdová pomoc, kdyby tady byl i nějaký systém péče pro děti, které ještě nemají tři roky. Protože pak zjistíte, že vyděláváte peníze na to, aby dítě mohlo být ve skupince. A říkáte si, proč to vůbec děláte. To radši budu s tím dítětem. Školky nebo hlídárny třeba na tři dny v týdnu vychází na 13–15 tisíc. Třeba s tím teď zápasíme. Máme chůvu, ale ta taky pracuje v oblasti umění a ne vždy může.

ADAM: Na druhou stranu všichni v Praze mají stejné možnosti. Občas to je vyčerpávající, občas to dává víc, občas méně.

MICHAELA: Ale máme skvělé designéry, výrobce a myslím si, že Česká republika je opravdu dobrá v designu. Ale je důležité vychovat si zákazníky. Hodně lidí ještě podle mě nechápe přidanou hodnotu. Nekupují si drahou věc, ale designéra. Když mám vázu od Michala Bačáka, od Křehký, jsem ráda, že mám něco, co je od Michala, a má to pro mě sběratelskou hodnotu. A myslím si, že kdyby to byl někdo, kdo třeba Michala nezná a vidí tu vázu, tak si řekne, že radši půjde do obchodu a koupí si jinou za pár stovek. Je smutné, že lidé v tom nevidí ten potenciál, že se to bude dědit a že si kupují dílo umělce. A tím ten interiér zvelebují. Já tak vnímám domov, zařízený předměty od lidí, které mám ráda. 

Vzory, které vytváří válečky od Picky Parents. Vlevo vzor od Michala Bačáka, vpravo Dirk Wright.Vzory, které vytváří válečky od Picky Parents. Vlevo vzor od Michala Bačáka, vpravo Dirk Wright.

Guilty pleasure

Stává se vám, že se v designu neshodnete? Že máte jiný vkus?

ADAM: Občas ano.

MICHAELA: Já mám třeba bazarové květované hrníčky. Je dobré, že v tom děti vyrůstají. Meda se mě ptá: mami, a kdo udělal tady tu skleničku? Vždycky se ptá, jestli není od nějakého našeho kamaráda. 

ADAM: Já tam mám půllitry od Jiřího Brabce, které se nikomu nelíbí.

MICHAELA: Ty jsou taky skryté v polici. Pak tam máme skleničky od Tapio Wircalla, které taky nemám ráda.

ADAM: Ty nemáš ráda? Ikona designu.

MICHAELA: Vlastně se asi neshodneme moc na porcelánu. 

ADAM: To se časem naučíš. (smích)

Originální předměty, které oživí dětský pokoj a dají mu pohádkový nádech. | Foto: Michaela KaráskováOriginální předměty, které oživí dětský pokoj a dají mu pohádkový nádech. | Foto: Michaela Karásková

Vše na jednom místě

Co čeká Picky Parents v budoucnu? 

MICHAELA: Bude to platforma, kde si zadáte do vyhledávání třeba komodu nebo poličku, zobrazí se vám nabídka. Staré poličky i limitky od designérů. Platforma, ze které si autorsky vybavíte celý pokojíček. A zároveň to pořád má být i o spolupráci s lidmi, které máme rádi, jejichž věci se nám líbí a které chceme oslovit, aby pro nás něco navrhli. Mám v hlavě další designéry, se kterými bych chtěla navázat spolupráci, ale to teď ještě nechci prozrazovat. 

ADAM: A určitě tam nebudou chybět ani dostupné kousky.

Související

Kam pro nejkrásnější interiérová svítidla? Architekti a jejich tajné tipy na osvětlení, která budou zdobit váš domov
Produktový design

Kam pro nejkrásnější interiérová svítidla? Architekti a jejich tajné tipy na osvětlení, která budou zdobit váš domov

Tereza Bíbová - 6. 12. 2023

Kov, co přesto zahřeje. Dětské pokojíčky českých umělců zdobí magnetické nástěnky od české značky Fleysen
Interiér a architektura

Kov, co přesto zahřeje. Dětské pokojíčky českých umělců zdobí magnetické nástěnky od české značky Fleysen

Tereza Bíbová - 22. 9. 2023

Retrománie v českém nábytku. Vybíráme značky, které nabízejí výrobky s duchem doby minulé
Interiér a architektura

Retrománie v českém nábytku. Vybíráme značky, které nabízejí výrobky s duchem doby minulé

Tereza Bíbová Tereza Urban - 25. 3. 2022

SHOP Snoubení
kruh 2024
zuz banner
ujep 2024