Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Šéfredaktorka magazínu CZECHDESIGN Veronika Pařízková | Foto: Štěpánka Paseková Šéfredaktorka magazínu CZECHDESIGN Veronika Pařízková | Foto: Štěpánka Paseková

Naše články vloni přilákaly rekordních ¾ miliónu čtenářů, říká Veronika Pařízková, šéfredaktorka magazínu Czechdesign. Co k tomu pomohlo?

Šéfredaktorka CZECHDESIGN magazínu Veronika Pařízková popularizuje český design a architekturu skrze atraktivní témata a spolu s redakcí informuje a edukuje širokou veřejnost a probouzí v ní diskuzi. Při zhodnocení minulého roku mimo jiné také prozrazuje, jak úspěšně vést redakci, která v roce 2020 svými články přilákala více než ¾ miliónu čtenářů.

Nejčtenější magazín o lokálním designu

Pochvalovat si loňský „covidový“ rok jako úspěšný je poněkud troufalé. Přesto, když se v redakci ohlédneme za 2020, jsme spokojení. Rostla nám čtenost, spojili jsme své síly s novými partnery a spustili první lokální podcast o českém designu. Ačkoliv jsme stejně jako všichni byli nervózní z nové, nezvyklé situace, kdy nikdy není jasné, co bude platit zítra a jaká omezení nás čekají, rozhodli jsme se nepropadat panice. A zdá se, že se nám to vyplatilo.

Šéfredaktorka Veronika Pařízková pro prosincový editorial. | Foto: Štěpánka PasekováŠéfredaktorka Veronika Pařízková pro prosincový editorial. | Foto: Štěpánka Paseková

Rosteme

Naše články přilákaly více než ¾ miliónu čtenářů. Z malého oborového média jsme vyrostli ve vlivného hráče na mediálním trhu, kdy se nám daří i jedním článkem oslovit přes 200 000 čtenářů. A přilákat tak pozornost k tématům, která jsou jinde opomíjená. Takovými trháky se stalo v loňském roce hned několik výstupů. Ať už to byl březnový článek reagující na vlnu solidarity mezi návrháři, kteří ve velkém začali šít roušky, nebo naše studie fenoménu Brno, které je právem považováno za nejstylovější město republiky. Zaujal také náš výběr měst napříč republikou, kde se dobře žije, kauza, ve které jsme rozebírali problematiku plagiátů, ale i výběr netradičních útulen v Krkonoších od studentů ČVUT.

Sedmý nejčtenější článek: Fenomén Brno. Moravská metropole se stala nejstylovějším městem republiky, co jí k tomu pomohlo? | Foto: Jan CágaSedmý nejčtenější článek: Fenomén Brno. Moravská metropole se stala nejstylovějším městem republiky, co jí k tomu pomohlo? | Foto: Jan Cága

Nejčtenější článek roku 2020: Rekonstrukce, které si všiml celý svět. Středověký hrad Helfštýn se pyšní novou podobou s moderními prvky | Foto: BoysPlayNice Nejčtenější článek roku 2020: Rekonstrukce, které si všiml celý svět. Středověký hrad Helfštýn se pyšní novou podobou s moderními prvky | Foto: BoysPlayNice

Informovat a popularizovat

Naším cílem ale není honba za čísly a nekonečný růst grafů čtenosti. Mnohem víc si vážíme toho, že náš redakční tým je schopný zpracovat i náročná témata, nebojí se kritické konfrontace ani osobitého pohledu na věc. Nikdy jsme nechtěli být jen stránkou, která překlápí tiskové zprávy a nezaujatě referuje o designu jako o líbivé, ale prázdné nádobě. Dlouhodobé poslání celého Czechdesignu, nejen jeho magazínu, je popularizovat český design a maximálně využít jeho potenciál. A probudit diskuzi. O tom, co je funkční, co je pěkné, co zbytečné. A to se nám, myslím, v roce 2020 podařilo.

Kompletní redakce magazínu Czechdesign | Foto: Michal HančovskýKompletní redakce magazínu Czechdesign | Foto: Michal Hančovský

Text Veroniky Pařízkové vyšel v rámci Ročenky 2020, kde s vámi sdílíme výsledky naší práce za uplynulý rok plný změn a nečekaných výzev, které se nám podařilo proměnit v úspěšné projekty, nová partnerství i nalezení dalších cest, jak pomoci českému designu na cestě k široké veřejnosti.

Ke stažení

rocenka-2020.pdf 2 MB Stáhnout

Další články