Ročenku CZECHDESIGN 2020 můžete nově virtuálně prolistovat a přečíst zde. Kromě úplných úvodních textů v ní najdete například přehled nejčtenějších článků nebo komentáře, které o nás napsali naši klienti, čtenáři a designéři, ale i řadu dalších aktivit, kterým jsme se v roce 2020 věnovali jako je každoroční mezinárodní projekt v obalovém designu Model Young Package, projekt Snoubení nebo výstava PL._(AKÁT).
CZECHDESIGN
Věříme v český design a s radostí mu prošlapáváme cesty.
Jana Vinšová, ředitelka organizace CZECHDESIGN
Ředitelka Czechdesignu Jana Vinšová v novém obchodě v Myslíkově 5. | Foto: Tomáš Slavík
JANA: Na rok 2020 nebude nikdo vzpomínat moc radostně. Osobně i pracovně to bylo mimořádně náročných 12 měsíců a je mi upřímně líto všech, pro které to bylo opravdu těžké období. Nechci si ale stěžovat, protože našeho snažení se pandemie až tolik nedotkla. Z části díky našemu zaměření a schopnosti fungovat totálně online, ale hlavně díky našemu týmu a skvělým partnerům a zákazníkům. Za to jsem vděčná, a to si chci z loňska pamatovat a připomínat.
PORADENSTVÍ
Nabízíme pomoc firmám a institucím se zájmem o design, organizujeme soutěže, workshopy a semináře. Celkem jsme loni připravili 22 návrhů design projektů, realizovalo se jich 9. Pro 7 z nich jsme kompletně organizovali designérskou soutěž.
Radim Tuček, design konzultant a strategický ředitel organizace CZECHDESIGN
Radim Tuček, Design konzultant a strategický ředitel organizace CZECHDESIGN | Foto: Pavel Synek
RADIM: Považuji za velké štěstí, že se ani jeden rozběhnutý projekt nemusel zastavit. Vážím si každého z našich klientů, který do toho loni šel – pořádat designérskou soutěž v atmosféře všeobecného strachu, to chtělo značnou odvahu.
Jsem moc rád, že jsme za posledních pár let dokázali, že designérské soutěže jsou funkčním nástrojem, který přináší oboustranně spokojenou spolupráci – pro zadavatele a designéra. Takovou spolupráci navázaly díky našim loňským soutěžím například Národní kulturní památka Vyšehrad, Město Chrudim nebo Muzeum umění Olomouc a další. Do budoucna bych přál českému designu, firmám i institucím ještě více odvahy a touhy prošlapávat nové cesty.
Vizuální identita Praha 3 | Zdroj: Jakub Vaněk Studio
Poradenské projekty roku 2020
- Kadaň – jednotná vizuální identita města
- Národní kulturní památka Vyšehrad – jednotná vizuální identita
- SvětKaravanů.cz – facelift vizuální identity e-shopu
- Chrudim – jednotná vizuální identita města
- Humpolec – jednotná vizuální identita města
- Muzeum umění Olomouc – jednotná vizuální identita muzea
- Centrum kultury a vzdělávání Blatná – jednotná vizuální identita instituce
- Člověk v tísni – kreativní workshop
- Pražská tržnice – kreativní workshop
Magazín CZECHDESIGN
Informujeme a edukujeme prostřednictvím nejčtenějšího nejstaršího průvodce světem lokálního designu. Naše články přilákaly více než milión čtenářů. Z malého oborového média jsme vyrostli ve vlivného hráče na mediálním trhu, kdy se nám daří i jedním článkem oslovit přes 200 000 čtenářů. Za rok 2020 jsme publikovali 412 článků v týmu 13 redaktorů. Dosáhli jsme 1 808 426 zobrazení stránek. Počet sledujících na Facebooku vyrostl už na 46 416 a náš instagramový účet sleduje 34 980 lidí.
Veronika Pařízková, šéfredaktorka magazínu CZECHDESIGN
Šéfredaktorka magazínu CZECHDESIGN Veronika Pařízková | Foto: Štěpánka Paseková
VERONIKA: Pochvalovat si loňský „covidový“ rok jako úspěšný je poněkud troufalé. Přesto, když se v redakci ohlédneme za 2020, jsme spokojení. Rostla nám čtenost, spojili jsme své síly s novými partnery a spustili první lokální podcast o českém designu. Ačkoliv jsme stejně jako všichni byli nervózní z nové, nezvyklé situace, kdy nikdy není jasné, co bude platit zítra a jaká omezení nás čekají, rozhodli jsme se nepropadat panice. A zdá se, že se nám to vyplatilo.
Vážíme si toho, že je náš redakční tým schopný zpracovat i náročná témata, nebojí se kritické konfrontace ani osobitého pohledu na věc. Dlouhodobé poslání celého CZECHDESIGNu, nejen jeho magazínu, je popularizovat český design a maximálně využít jeho potenciál. A probudit diskuzi. O tom, co je funkční, co je pěkné, co zbytečné. A to se nám, myslím, v roce 2020 podařilo.
CZECHDESIGN Shop
Pomáháme designérům dostávat originální nápady k jejich zákazníkům. Zastupujeme 142 českých designérů a značek v celkové nabídce 2 080 produktů. Za minulý rok jsme pro vás odbavili celkem 8 186 objednávek. Nejprodávanějším kouskem se stal „Hrnek Praha“ z naší dílny a Jiří Pelcl se stal v našem Shopu s 1 825 prodanými kusy tím nejprodávanějším designérem.
Dita Plicková, CZECHDESIGN Shop manažerka
Dita Plicková, CZECHDESIGN Shop manažerka | Foto: Klára Kudláčková
DITA: Naše roční plány se zdály téměř nedosažitelné, ale ani různorodé překážky nám nezabránily ambiciózně pokračovat v našem poslání: podporovat český a slovenský design a jejich tvůrce, dostávat je do povědomí širší veřejnosti, tvořit zázemí pro milovníky designových pokladů a dělat radost i těm nejnáročnějším fajnšmekrům.
Největší chloubou roku 2020 je náš nový kamenný obchod. V květnu se náš Shop přestěhoval do ulice Myslíkova 5, kde jsme v červnu uspořádali grand opening. Naštěstí jsme se trefili do období, kdy bylo možné se opravdu sejít, a chrám designu stylově otevřít. Návrh a realizace interiéru je dílem architekta Martina Prokše ze studia Prokš Přikryl Architekti. Vytvořil pro nás silný projekt, který je důstojný, sebevědomý a útulný zároveň. Designové lahůdky tak můžeme nabízet zákazníkům v plné kráse v příjemném prostoru.
Hrnek Praha CZECHDESIGN | Zdroj: CZECHDESIGN
KOMPLIC SAND 2020 - limitovaná edice CZECHDESIGN | Zdroj: CZECHDESIGN
Všem našim partnerům a klientům děkujeme za podporu a spolupráci.