České značky, kterými si zařídíte svůj vysněný domov, na jednom místě? To není pohádka, ale nový projekt tří kamarádů, kteří zúročili své zkušenosti v oboru e-commerce a webového vývojářství. Svůj internetový obchod pojmenovali Neatlane a skrze něj chtějí nabídnout český design nejen tuzemským, ale i zahraničním zákazníkům.
České značky pod jednou střechou
Název Neatlane, vycházející z anglického slova neat (úhledný, čistý), už sám o sobě napovídá, že nabídne vyladěné a nadčasové portfolio z dílen českých značek a designérů. Už dnes mezi nimi najdete české stars jako Master & Master, Dechem, Brokis, Space of Space, PosterLad a další budou brzy přibývat. Zmíněné tři zakladatele, Tomáše, Michala a Maxe, spojuje nejen láska k designu a architektuře, ale i čich na dobré podnikatelské nápady. Projekt Neatlane vznikl během budování e-commerce agentury Digismoothie, kterou před 4 lety Tomáš s Michalem zakládali. V rámci ní tvoří profesionální Shopify e-shopy na míru a aplikace, které dnes využívá více než 11 000 klientů z celého světa. Vytvoření vlastního e-commerce projektu byl další krok.
Volba vsadit na český design byla logická. „V komunitě designérů a architektů jsou české značky známé, je tu ale spoustu lidí, kteří by si značky koupili, ale nevědí o nich. My chceme tuto bariéru prorazit a spojit brandy se zákazníky. Navíc je nabídka na trhu poměrně roztříštěná a nám dávalo smysl vybrat to nejlepší a nabídnout vše na jednom místě. Už teď vidíme, že to skvěle funguje a zákazníci často objednávají produkty od několika značek v rámci jedné objednávky,“ popisuje jeden ze spoluzakládajících členů, Tomáš Janů, který hned nato dodává, že nemá v oblibě nakupování v kamenných prodejnách. Raději vše vybírá a objednává online. Ostatně takovým směrem se ubírá nakupování nejen mladých Čechů. E-commerce je ve světě stále více a více na vzestupu. Tomu také napomáhá vývoj technologií, kdy už dnes dokážete díky 3D fotkám a AR (Augmented Reality) dobře odprezentovat například i pohovku či postel.
Prodávají emoce
Vůbec prezentace a volba fotografií, ideálně exkluzivně pořízených v interiéru, hraje v prodeji vybavení do domácností prim. Jak upozorňuje Tomáš, důvod nákupu je a bude emoce. „Proto si chceme naše ‚hero produkty‘ sami nafotit. Uvědomujeme si také, že přes 80 % zákazníků na web přichází z mobilních zařízení, proto je důležité pozitivní emoci navodit už jen příjemným ovládáním displeje skrze prsty. „O vlastním showroomu zatím nepřemýšlíme, ale nějaká forma osobního odběru pro zákazníky může fungovat,“ pronáší Tomáš, se kterým sedíme v reprezentativních kancelářích Digismoothie v Karlíně, který je shodou náhod pražskou mekkou showroomů s širokou nabídkou bytových zařízení. Tam ale platforma Neatlane své budoucí působiště nevidí.
Cílem není ani slepě objemná nabídka o stovkách produktů, nýbrž kurátorovaný výběr značek, které třeba i přes partnerské weby prodávají minimálně. Jako například česká značka nábytku Master & Master, kterou Tomáš s Michalem objevili, když vybírali pracovní stoly do nových kanceláří, a zařadili ji do portfolia jako jednu z prvních vlaštovek. „Vidíme také prostor pro kolaborace, které bychom s českými designéry chtěli uskutečnit. Mimo to bychom v budoucnu rádi pronikli do segmentu umění. Samozřejmě nechceme prodávat obrazy za statisíce, naopak se chceme soustředit na menší kresby a skici od zavedených českých umělců,“ přibližuje Tomáš, jenž se svým týmem intenzivně pracuje na rozšiřování portfolia, které bude mít brzy pod palcem odborný kurátor, aby byl sortiment Neatlane zárukou kvality a estetiky.
Český zákazník je extrémně náročný
Projekt Neatlane pomohl celému týmu Digismoothie dívat se na e-shopy novou optikou. Celou oblast e-commerce tak znají z vícero stran a bez nadsázky jsou špičkou pro tvorbu prodejního webu u nás. Svůj um navíc nabízejí v zemi, kde je většina zákazníků zvyklá na dodání do druhého dne. „Dodání do druhého dne není v zahraničí úplně standardní, český zákazník je extrémně náročný a je to vlastně dobře. Nicméně v oblasti designu, který si Češi často nakupují ze zahraničí a je vyráběn na objednávku, jsou ochotní tolerovat i delší dobu dodání v rámci týdnů,“ uzavírá Tomáš a dělá za naším rozhovorem pozitivní tečku: komunita českých designérů a značek je podle něj jedna z nejpřátelštějších, se kterou se při práci potkal.
„Nepřestává mě překvapovat, kolik šikovných značek a jaké množství českých výrobců v naší zemi máme! Rádi bychom jejich příběhy odvyprávěli a nabídli i do zahraničí, protože věříme, že můžou hravě konkurovat i třeba severskému designu. Na zákazníka umíme dobře cílit a využívat nejnovější marketingové kanály, proto věříme, že takovou vizi dokážeme přetavit v realitu.“
Článek vznikl v rámci placené spolupráce.