Nabídka na trhu je roztříštěná, nám dává smysl to spojit. Nový projekt Neatlane nabízí na jednom místě to nejlepší z českého designu

Zakladatelé (Maxim Drkoš, Michal Marek a Tomáš Janů) internetového obchodu Neatlane, kurátorovaného e-shopu, na kterém najdete špičky českého designu a jejich výrobky. | Foto: Anna Organova Zakladatelé (Maxim Drkoš, Michal Marek a Tomáš Janů) internetového obchodu Neatlane, kurátorovaného e-shopu, na kterém najdete špičky českého designu a jejich výrobky. | Foto: Anna Organova

České značky, kterými si zařídíte svůj vysněný domov, na jednom místě? To není pohádka, ale nový projekt tří kamarádů, kteří zúročili své zkušenosti v oboru e-commerce a webového vývojářství. Svůj internetový obchod pojmenovali Neatlane a skrze něj chtějí nabídnout český design nejen tuzemským, ale i zahraničním zákazníkům.

České značky pod jednou střechou 

Název Neatlane, vycházející z anglického slova neat (úhledný, čistý), už sám o sobě napovídá, že nabídne vyladěné a nadčasové portfolio z dílen českých značek a designérů. Už dnes mezi nimi najdete české stars jako Master & Master, Dechem, Brokis, Space of Space, PosterLad a další budou brzy přibývat. Zmíněné tři zakladatele, Tomáše, Michala a Maxe, spojuje nejen láska k designu a architektuře, ale i čich na dobré podnikatelské nápady. Projekt Neatlane vznikl během budování e-commerce agentury Digismoothie, kterou před 4 lety Tomáš s Michalem zakládali. V rámci ní tvoří profesionální Shopify e-shopy na míru a aplikace, které dnes využívá více než 11 000 klientů z celého světa. Vytvoření vlastního e-commerce projektu byl další krok. 

Kancelář v pražském Karlíně společnosti Digismoothie, vývojářské firmy založené roku 2019, která se specializuje na oblast e-commerce. | Foto: Anna Organova / interiér: Martin NerudaKancelář v pražském Karlíně společnosti Digismoothie, vývojářské firmy založené roku 2019, která se specializuje na oblast e-commerce. | Foto: Anna Organova / interiér: Martin Neruda

Volba vsadit na český design byla logická. „V komunitě designérů a architektů jsou české značky známé, je tu ale spoustu lidí, kteří by si značky koupili, ale nevědí o nich. My chceme tuto bariéru prorazit a spojit brandy se zákazníky. Navíc je nabídka na trhu poměrně roztříštěná a nám dávalo smysl vybrat to nejlepší a nabídnout vše na jednom místě. Už teď vidíme, že to skvěle funguje a zákazníci často objednávají produkty od několika značek v rámci jedné objednávky,“ popisuje jeden ze spoluzakládajících členů, Tomáš Janů, který hned nato dodává, že nemá v oblibě nakupování v kamenných prodejnách. Raději vše vybírá a objednává online. Ostatně takovým směrem se ubírá nakupování nejen mladých Čechů. E-commerce je ve světě stále více a více na vzestupu. Tomu také napomáhá vývoj technologií, kdy už dnes dokážete díky 3D fotkám a AR (Augmented Reality) dobře odprezentovat například i pohovku či postel. 

Výrobky Space of Space kombinují hravost s funkčním purismem, aby sloužily dlouhá léta a zároveň stále bavily. | Zdroj: Space of Space / Značka Brokis se zaměřuje na výrobu osvětlení ze skla a spolupracuje s předními českými i zahraničními designéry. | Zdroj: Brokis / Foto: Martin ChumVýrobky Space of Space kombinují hravost s funkčním purismem, aby sloužily dlouhá léta a zároveň stále bavily. | Zdroj: Space of Space / Značka Brokis se zaměřuje na výrobu osvětlení ze skla a spolupracuje s předními českými i zahraničními designéry. | Zdroj: Brokis / Foto: Martin Chum

Výrobky značky Master & Master, založené v roce 2013 Luďkem Šteiglem a Ondřejem Zitou. Na snímku konferenční stolek Coffee Boy navržený Jiřím Pelclem a židle Mistra Lounge od Lucie Koldové | Zdroj: Master & Master / Foto: Martin ChumVýrobky značky Master & Master, založené v roce 2013 Luďkem Šteiglem a Ondřejem Zitou. Na snímku konferenční stolek Coffee Boy navržený Jiřím Pelclem a židle Mistra Lounge od Lucie Koldové | Zdroj: Master & Master / Foto: Martin Chum

Prodávají emoce 

Vůbec prezentace a volba fotografií, ideálně exkluzivně pořízených v interiéru, hraje v prodeji vybavení do domácností prim. Jak upozorňuje Tomáš, důvod nákupu je a bude emoce. „Proto si chceme naše ‚hero produkty‘ sami nafotit. Uvědomujeme si také, že přes 80 % zákazníků na web přichází z mobilních zařízení, proto je důležité pozitivní emoci navodit už jen příjemným ovládáním displeje skrze prsty. „O vlastním showroomu zatím nepřemýšlíme, ale nějaká forma osobního odběru pro zákazníky může fungovat,“ pronáší Tomáš, se kterým sedíme v reprezentativních kancelářích Digismoothie v Karlíně, který je shodou náhod pražskou mekkou showroomů s širokou nabídkou bytových zařízení. Tam ale platforma Neatlane své budoucí působiště nevidí. 

 Tomáš Janů, jeden ze spoluzakládajících členů společnosti Digismoothie a značky Neatlane. | Foto: Anna Organova Tomáš Janů, jeden ze spoluzakládajících členů společnosti Digismoothie a značky Neatlane. | Foto: Anna Organova

Cílem není ani slepě objemná nabídka o stovkách produktů, nýbrž kurátorovaný výběr značek, které třeba i přes partnerské weby prodávají minimálně. Jako například česká značka nábytku Master & Master, kterou Tomáš s Michalem objevili, když vybírali pracovní stoly do nových kanceláří, a zařadili ji do portfolia jako jednu z prvních vlaštovek. „Vidíme také prostor pro kolaborace, které bychom s českými designéry chtěli uskutečnit. Mimo to bychom v budoucnu rádi pronikli do segmentu umění. Samozřejmě nechceme prodávat obrazy za statisíce, naopak se chceme soustředit na menší kresby a skici od zavedených českých umělců,“ přibližuje Tomáš, jenž se svým týmem intenzivně pracuje na rozšiřování portfolia, které bude mít brzy pod palcem odborný kurátor, aby byl sortiment Neatlane zárukou kvality a estetiky.

PosterLad je umělecký projekt českého designéra Vratislava Pecky. Na snímku plakát s názvem Alive. | Zdroj: PosterLadPosterLad je umělecký projekt českého designéra Vratislava Pecky. Na snímku plakát s názvem Alive. | Zdroj: PosterLad

Studio Dechem  se specializuje na výrobu produktů z českého skla. Na snímku vázy Bandaska. | Zdroj: Dechem / Foto: BoysPlayNice / Interiér: Dagmar Štěpánová (Formafatal) a Denisa StrmiskováStudio Dechem se specializuje na výrobu produktů z českého skla. Na snímku vázy Bandaska. | Zdroj: Dechem / Foto: BoysPlayNice / Interiér: Dagmar Štěpánová (Formafatal) a Denisa Strmisková

Český zákazník je extrémně náročný 

Projekt Neatlane pomohl celému týmu Digismoothie dívat se na e-shopy novou optikou. Celou oblast e-commerce tak znají z vícero stran a bez nadsázky jsou špičkou pro tvorbu prodejního webu u nás. Svůj um navíc nabízejí v zemi, kde je většina zákazníků zvyklá na dodání do druhého dne. „Dodání do druhého dne není v zahraničí úplně standardní, český zákazník je extrémně náročný a je to vlastně dobře. Nicméně v oblasti designu, který si Češi často nakupují ze zahraničí a je vyráběn na objednávku, jsou ochotní tolerovat i delší dobu dodání v rámci týdnů,“ uzavírá Tomáš a dělá za naším rozhovorem pozitivní tečku: komunita českých designérů a značek je podle něj jedna z nejpřátelštějších, se kterou se při práci potkal. 

Totemo je značka stavebnic pro děti i dospělé, kterou v roce 2019 založila designérka Adriana Kolda s pomocí tehdejších kolegů a dětských psychologů. | Zdroj: archiv autoraTotemo je značka stavebnic pro děti i dospělé, kterou v roce 2019 založila designérka Adriana Kolda s pomocí tehdejších kolegů a dětských psychologů. | Zdroj: archiv autora

„Nepřestává mě překvapovat, kolik šikovných značek a jaké množství českých výrobců v naší zemi máme! Rádi bychom jejich příběhy odvyprávěli a nabídli i do zahraničí, protože věříme, že můžou hravě konkurovat i třeba severskému designu. Na zákazníka umíme dobře cílit a využívat nejnovější marketingové kanály, proto věříme, že takovou vizi dokážeme přetavit v realitu.“ 

Výrobky Clap Design hravě využívají magnet jako zábavný prvek, který vám umožní snadnou organizaci a rychlý přístup ke všemu, co k vaření potřebujete. | Zdroj: Clap DesignVýrobky Clap Design hravě využívají magnet jako zábavný prvek, který vám umožní snadnou organizaci a rychlý přístup ke všemu, co k vaření potřebujete. | Zdroj: Clap Design

Věšák na oblečení Spaghetti od značky Master & Master přináší estetické řešení pro věšení oděvů. | Foto: Martin ChumVěšák na oblečení Spaghetti od značky Master & Master přináší estetické řešení pro věšení oděvů. | Foto: Martin Chum

Článek vznikl v rámci placené spolupráce.

Související

Investujte do ikon, které se s vámi budou stěhovat. Zakladatelka značky DesignVille radí, jak si zařídit nadčasový a kvalitní obývací pokoj
Produktový design

Investujte do ikon, které se s vámi budou stěhovat. Zakladatelka značky DesignVille radí, jak si zařídit nadčasový a kvalitní obývací pokoj

Tereza Urban - 15. 12. 2020 - 7 min.

Pro skandinávský design do Brna. Manželům chyběl obchod s kvalitními produkty do bytu, založili si proto vlastní
Interiér a architektura

Pro skandinávský design do Brna. Manželům chyběl obchod s kvalitními produkty do bytu, založili si proto vlastní

Veronika Pařízková - 12. 11. 2019 - 4 min.

výstava czd
web expo
SHOP Snoubení
job lab 2024