Místo práce v korporátu šijí sestry oděvy z hedvábí. Zakladatelky značky Anna Hora jsou rozkročené mezi Prahou a Dubají, začínaly metodou pokus-omyl

Zakladatelky značky Anna Hora – sestry Barbora (vlevo) a Kateřina (vpravo) Bazalovy. | Foto: Václav Záhorský; Hedvábná košile a kalhoty z kolekce Anna Hora. | Foto: archiv Anna Hora Zakladatelky značky Anna Hora – sestry Barbora (vlevo) a Kateřina (vpravo) Bazalovy. | Foto: Václav Záhorský; Hedvábná košile a kalhoty z kolekce Anna Hora. | Foto: archiv Anna Hora

O založení společné značky přemýšlely už roky, odstartovat prodej na e-shopu se ale sestry Barbora a Kateřina Bazalovy rozhodly až poměrně nedávno. Jejich brand Anna Hora se specializuje na luxusní hedvábné oblečení ve stylu loungewear, tedy košile, topy, kalhoty či kraťasy, do budoucna by ale rády přidaly i beauty či home sekci. Jak se jim daří pracovat na značce, když jedna žije v Praze a druhá v Dubaji? A jaká úskalí čekají na tvůrce, kteří si nepotřebují objednat tunu materiálu, ale zároveň chtějí zůstat u kvality?

Odejít z korporátu a založit lifestyle značku není žádný neobvyklý příběh, u české novinky Anna Hora se ale píše ještě trochu jinak. Značka je společným dílem sester Bazalových, přičemž Barbora z korporátního prostředí odešla zatím dočasně na mateřskou dovolenou a nyní vychovává dvě děti a po prvorozené dceři značku pojmenovala, Kateřina ale v korporátu v odvětví marketingu s několika pauzami zůstala a usadila se v Dubaji.

„Od myšlenky k realizaci bylo vždycky dost daleko, každá jsme měla svoji práci na víc než plný úvazek. Mateřská pro mě byla takový impuls – ano, pojďme něco společně vytvořit, teď je ten správný čas. Když bylo mé první dceři Anně asi půl roku, sestra byla zrovna tady v Česku a přišla s nápadem, že bychom mohly ten náš společný projekt pojmenovat podle mé dcery – Anna Hora. To mě opravdu potěšilo,“ vzpomíná Barbora na úplné začátky značky kolem roku 2017.

Když se Kateřina (vlevo) a Barbora (vpravo) sejdou u práce nad společnou značkou, rády chodí do Prosecco & Flowers na pražské Waltrovce. | Foto: Václav ZáhorskýKdyž se Kateřina (vlevo) a Barbora (vpravo) sejdou u práce nad společnou značkou, rády chodí do Prosecco & Flowers na pražské Waltrovce. | Foto: Václav Záhorský

Oblečení pro vzácné momenty

Ani jedna ze sester není vystudovaná designérka, Barbora pracovala v oboru financí a Kateřina ve zmíněném marketingu, s materiály, střihy a návrhy se tedy setkávaly úplně poprvé. „Všechno jsme dělaly metodou pokus-omyl, prostě sednete ke Googlu a jedete, zkoušíte a narážíte a zkoušíte znovu, narážíte znovu a pak se něco povede. I proto to všechno trvalo tak dlouho. Na druhou stranu mi přijde, že tím, jak to celé děláme takhle bolestně a pomalu, si nějakým způsobem stavíme solidní základ a síť kontaktů a spolupracovníků, protože o to nám jde. Máme se značkou relativně velké ambice, a proto potřebujeme spolehlivé partnery, kteří mají stejné nekompromisní požadavky na kvalitu produktu i servisu. Takové je samozřejmě těžké najít a udržet,“ vysvětluje Barbora, co všechno za budováním značky od nuly stojí.

Výhoda sesterské spolupráce bezpochyby tkví v tom, že Barbora s Kateřinou vidí věci velmi podobně a mají na produkty obdobné estetické požadavky. „Líbí se nám jednoduché nadčasové věci, to máme společné. Postupně jsme zjistily, že s cizími lidmi to tak nemusí úplně fungovat. Vždycky má člověk pocit – vždyť to je přece jasné, takhle to má být, jenže potom narazíte, protože ostatní to nevidí stejně jako vy. My se sestrou chceme jednoduchost, nadčasovost, quiet lifestyle & fashion,“ vyjmenovává Barbora. 

U značky Anna Hora najdete především jednobarevné oblečení, sem tam se ale Barbora s Kateřinou pustí i do vzorovaných kousků. | Foto: archiv Anna HoraU značky Anna Hora najdete především jednobarevné oblečení, sem tam se ale Barbora s Kateřinou pustí i do vzorovaných kousků. | Foto: archiv Anna Hora

„To, že jde o loungewear, vyplynulo taky z nás. Naše pracovní životy nás do značné míry formovaly v tom, že víme, že čas pro sebe je fakt vzácná věc a když už ho chvilku máme, tak si ho chceme udělat nejhezčí, jak to jenom jde. Když si dáte kafe do hezkého porcelánového hrníčku, tak z toho máte úplně jiný pocit, než když je to nějaký úplně obyčejný firemní hrnek. Když si na sebe dáte kvalitní parfém nebo kvalitní spodní prádlo, tak se prostě cítíte výjimečně a stejně tak, když si obléknete luxusní pohodlný lounge set, tak se zkrátka cítíte úplně jinak než ve vytahaných teplácích. Udělat si ty každodenní drobné momenty co nejhezčí je hlavní myšlenka za naší značkou. Postupně jsme proto začaly přemýšlet nad produkty, které bychom my samy chtěly nosit, byly by nám pohodlné, příjemné, kvalitní, líbily by se nám, ale vlastně jsme je tady u nás ani nemohly najít,“ vypráví jedna ze sester, jaká byla motivace značku Anna Hora vůbec založit.

Nekonečný příběh růžové vody

Kromě hedvábného oblečení mají Barbora s Kateřinou v plánu rozšířit Anna Hora sortiment i o home a beauty produkty, například o pletené plédy nebo růžovou vodu. Právě u té ale narazily hned na několik úskalí a zjistily, že začít prodávat růžovou vodu v hezkých a kvalitních skleněných lahvičkách není vůbec jednoduché.

„Obě jsme růžovou vodu, tedy hydrolát z růžových okvětních lístků, vždycky rády používaly. Tak jsme si říkaly: pojďme to zkusit. Je to jednosložková záležitost, zkusíme si vypiplat takovýhle produkt samy. Docela dlouho trvalo, než jsme našly dodavatele, ale objevily jsme fakt úžasnou vodu z růžového údolí v Bulharsku a po dlouhé době jsme na ni našly i lahvičky, chtěly jsme něco hezkého, skleněného, žádný plast, aby to byla opravdu těžká solidní lahvička. Což je v Evropě ohromný problém, většina není hezkých a když už se nějaké najdou, tak hezké sice jsou, ale musíte si jich koupit dva vagony ještě s padesátiprocentní přirážkou, protože standardní minimum je pět vagonů,“ potvrzuje Barbora zkušenosti mnoha českých designérů s dodávkami kvalitních materiálů v menším množství.

Kromě hedvábného oblečení Barbora s Kateřinou do sortimentu přidaly také sametové kalhoty nebo ručně pletené merino deky. | Foto: archiv Anna HoraKromě hedvábného oblečení Barbora s Kateřinou do sortimentu přidaly také sametové kalhoty nebo ručně pletené merino deky. | Foto: archiv Anna Hora

„Opravdu nerozumím, proč vám nemohou prodat třeba jen deset krabic, když je to katalogová skladová položka. Vůbec se s vámi nebudou bavit, tohle pak evropské výrobce a značky tlačí k tomu jít do Číny, protože tam není problém nic. I to jsme chvíli zvažovaly, ale to jsem opravdu hodně nechtěla. Nakonec jsme tedy jednu lahvičku, která odpovídala našim vizuálním standardům, našly v Itálii, byla dražší, ale říkaly jsme si, dobře, vypipláme si fakt hezký produkt. Takže jsem lahvičky z Itálie poslala do Bulharska, aby je tam naplnili a poslali zpátky. A dodavatelé naskládali ty těžké skleněné lahvičky jednu vedle druhé bez jakéhokoliv polstrování do krabic a takhle to poslali. Žádné auto nikdy takhle nevonělo po růžích,“ směje se dnes Barbora této ne zrovna veselé zkušenosti, kdy se většina lahviček rozbila a ty, co se nerozbily, tak se poškrábaly. 

Kompletní dodávka byla tím pádem úplně zničená. „Od té doby mi nevzali telefon, neodpovídali na mail, takže naše spolupráce skončila. Stálo nás to opravdu hodně času, nějaké finance, ale vlastně nejhorší na tom bylo to, že jsme si myslely, že máme krásný vypiplaný produkt, a najednou jsme neměly vůbec nic. To pak musíte energii sbírat docela bolestně na to, abyste se znovu odhodlala a začala úplně všechno od píky dělat znovu,“ popisuje Barbora cestu k růžové vodě, která podle jejích slov poteče nejspíš celým příběhem značky.

Vzhledem k nadčasovým střihům a luxusním materiálům zakladatelky značky Anna Hora uvažují i nad arabským trhem, Kateřina totiž dlouhodobě žije a pracuje v Dubaji. | Foto: archiv Anna HoraVzhledem k nadčasovým střihům a luxusním materiálům zakladatelky značky Anna Hora uvažují i nad arabským trhem, Kateřina totiž dlouhodobě žije a pracuje v Dubaji. | Foto: archiv Anna Hora

Zároveň ale dodává, že i v takových situacích vidí výhodu v tom, že za značkou stojí společně se svojí sestrou. „Když se mi nedaří, tak vzhledem k té vzdálenosti, kdy neděláme ty samé věci spolu najednou, mi sestra pomůže, nechám jí zprávu a ona mě uklidní, protože je zrovna v úplně jiném mentálním okamžiku.“

Hudba budoucnosti

U oblečení by se Barbora s Kateřinou rády pustily i do jiných materiálů, než je hedvábný satén, se kterým začínaly. „Zkoušíme samet nebo viskózu, náš základ jsou nadčasové barvy: bílá, růžová, šedá, béžová a podobně, ale určitě chceme na sezónní bázi přidávat nějaké výrazné vzory, už tam teď jeden takový máme. Také chceme dělat i více střihů, teď jsou kalhoty hodně široké a splývavé, u další řady sametových už zkoušíme jiný fit,“ vyjmenovává Barbora.

Barbora s Kateřinou by si do budoucna moc rády splnily sen o kamenném obchodě, zatím je možné produkty Anna Hora pořídit pouze online. | Foto: Lucie UrbanBarbora s Kateřinou by si do budoucna moc rády splnily sen o kamenném obchodě, zatím je možné produkty Anna Hora pořídit pouze online. | Foto: Lucie Urban

Do budoucna u Anna Hora nebudou chybět ani basic tílka, protože samy zakladatelky kvalitní základní kousky do šatníku stále hledají. „Trička už na trhu jsou, ale žebrované tílko, které bude mít hezkou gramáž a bude přesně v takovém střihu, jaký by nám vyhovoval, je docela problém. Na druhou stranu to jsou produkty, které nejsou drahé a nemohou být drahé, takže je složité najít takový materiál, aby stálo za to produkt nechat ušít tady, což samozřejmě zase zvyšuje náklad. Výhledově by nám k tomu domácímu oblečení ideálně seděly například kašmírové svetry a v hlavě máme i spoustu dalších produktů, ale budujeme slow lifestyle brand a chceme vše dělat smysluplně, což je běh na dlouhou trať,“ prozrazuje Barbora plány do budoucna.

O kamenném obchodě Anna Hora sestry Bazalovy zatím uvažují v delším časovém horizontu. „Podle nás má být obchod a nakupování především zážitek, fyzický obchod by nás určitě bavil, na druhou stranu v momentě, kdy by měl být přesně podle našich představ, je to zase úplně jiná úroveň investice, obzvlášť v Praze. Takže to není na pořadu dne, ale je pravda, že naše produkty je určitě dobré vidět, osahat si a vyzkoušet. Hedvábí, byť má svoje nevýhody, je nezaměnitelný materiál v tom, jak se v něm cítíte, a to se dá zažít jenom naživo. Někdo ho zná a miluje, potom je to jasné, ale kdo ho nezná, tak si ho musí vyzkoušet, aby pochopil, v čem je to jiné. Proto by bylo fajn ty produkty někde fyzicky mít. Vymýšlíme a zkoušíme cesty, co by dávaly smysl. Uvidíme, jestli to bude concept store nebo nějaký beauty salon, kam by zapadal koncept značky Anna Hora – tedy udělat si hezkou chvíli pro sebe s kvalitními produkty.“

 

Související

S mým příchodem do Rücklu vedení rádo zariskovalo, říká Kateřina Handlová, která sbírala zkušenosti i v Dubaji
Produktový design

S mým příchodem do Rücklu vedení rádo zariskovalo, říká Kateřina Handlová, která sbírala zkušenosti i v Dubaji

Tereza Urban - 26. 5. 2023 - 3 min.

Saunování za zvuku ptáků. Nedaleko Zlína vyrostla dřevěná Budka, kde okusíte relax v lůně přírody
Interiér a architektura

Saunování za zvuku ptáků. Nedaleko Zlína vyrostla dřevěná Budka, kde okusíte relax v lůně přírody

Redakce Czechdesign - 17. 3. 2023 - 3 min.

Získaly jsme větší sebevědomí a respekt, už neslýchám „to umím taky“, říká Lída Jakubův, která plete snové produkty z ovčí vlny
Móda a šperk

Získaly jsme větší sebevědomí a respekt, už neslýchám „to umím taky“, říká Lída Jakubův, která plete snové produkty z ovčí vlny

Petra Boháčová - 9. 3. 2023 - 12 min.

Zázračný polštář, který zabrání stárnutí. Český výrobce Lejaan šije produkt z hedvábí, které vám během spánku zlepší pleť i vlasy
Ostatní

Zázračný polštář, který zabrání stárnutí. Český výrobce Lejaan šije produkt z hedvábí, které vám během spánku zlepší pleť i vlasy

Tereza Bíbová - 8. 2. 2023 - 6 min.

Češi jsou hrozně pohodlní. Nepečují o sebe, jak by mohli, říká módní návrhářka Talavašková, která má pracovní zkušenosti ze Saudské Arábie
Móda a šperk

Češi jsou hrozně pohodlní. Nepečují o sebe, jak by mohli, říká módní návrhářka Talavašková, která má pracovní zkušenosti ze Saudské Arábie

Anna Novák - 11. 2. 2022 - 13 min.

Na její šaty se čekají fronty. Buď si koupit jednu pořádnou věc, anebo tři s horší kvalitou, říká zakladatelka značky Wildmoon
Móda a šperk

Na její šaty se čekají fronty. Buď si koupit jednu pořádnou věc, anebo tři s horší kvalitou, říká zakladatelka značky Wildmoon

Sabina Ježková - 27. 10. 2021 - 10 min.

Hermés po česku. Představujeme návrhářky, které hedvábné šátky dokáží povýšit na umění
Móda a šperk

Hermés po česku. Představujeme návrhářky, které hedvábné šátky dokáží povýšit na umění

Markéta Blažková - 29. 6. 2021 - 9 min.

Dnešní doba je pro velké značky šancí zamyslet se a dělat věci jinak, říká módní návrhářka Zdeňka Imreczeová
Móda a šperk

Dnešní doba je pro velké značky šancí zamyslet se a dělat věci jinak, říká módní návrhářka Zdeňka Imreczeová

Petra Boháčová - 29. 10. 2020 - 11 min.

jelínek
Kavelky MYP 2024