Rodinná firma Lenky a Davida Borovkových se během krize přetransformovala z eventové agentury na společnost, jež vyrábí dezinfekční stojany. | Zdroj: Borovka Facility Rodinná firma Lenky a Davida Borovkových se během krize přetransformovala z eventové agentury na společnost, jež vyrábí dezinfekční stojany. | Zdroj: Borovka Facility

Místo krize přišel růst. Rodinná firma změnila kompletně své zaměření a začala vyrábět kvalitní a estetické dezinfekční stojany

Kvůli koronavirové krizi museli přerušit 100 % svých projektů. Nechtěli se však smířit s představou, že budou muset propustit celý tým. Díky příležitosti od automobilového výrobce Škoda Auto rozjela česká firma Borovka Event výrobu nedostatkového zboží – dezinfekčních stojanů pro širokou veřejnost. Po třinácti letech fungování jejich firmy tak započali novou kapitolu a dali příležitost mnoha dalším lidem. Jako jediní u nás se ale také zaměřují i na výslednou podobu produktu, což dokazuje jejich nová řada DESIGN.

Nové uplatnění

Jak už název napovídá, rodinná firma Borovka event se dříve věnovala pořádání eventů a produkční podpoře nejrůznějších akcí. Po vyhlášení krizového stavu museli své aktivity úplně zastavit. Jediné, co jim zůstalo, byla možnost pořádání online konferencí. To by ale celou firmu finančně nezachránilo. „Tak jsme vyhlásili čtrnáctidenní prázdniny a slíbili si, že se za 14 dní vrátíme zpátky do práce a uvidíme čím se budeme dál živit,“ popisuje tento krizový moment David Borovka. 

David Borovka a Vít Bechynsky, autor návrhu designového dezinfekčního stojanu | Zdroj: Borovka FacilityDavid Borovka a Vít Bechynsky, autor návrhu designového dezinfekčního stojanu | Zdroj: Borovka Facility

Firma, která se dříve zaměřovala na pořádání eventů, se na novou situaci adaptovala extrémně rychle |  Zdroj: Borovka FacilityFirma, která se dříve zaměřovala na pořádání eventů, se na novou situaci adaptovala extrémně rychle | Zdroj: Borovka Facility

Prvotním nápadem byl prodej dezinfekčních stojanů, které David Borovka chtěl nakoupil v zahraničí. To se však nepodařilo. Za krátkou dobu se tak, díky odhodlání celého týmu, dokázali přeorientovat na samotnou výrobu tohoto více než potřebného produktu. „Za 72 hodin jsme měli první objednávku, rozjetou výrobu, která se brzo změnila na provizorní fabriku, kde se dnes vyrábí 250 kusů stojanů denně,“ dodává. 

Čerstvou novinkou je produktová řada DESIGN, za jejímž návrhem stojí Vít Bechynsky a jeho studio | Zdroj: Borovka FacilityČerstvou novinkou je produktová řada DESIGN, za jejímž návrhem stojí Vít Bechynsky a jeho studio | Zdroj: Borovka Facility

První podobu stojanu si navrhli sami. Měl být především co nejvíce praktický, mechanický, za použití těch nejkvalitnějších materiálů. Stojany jsou vyrobeny z oceli a nalakovány práškovou, velmi odolnou barvou komaxit. Na výběr mají zákazníci z vícero variant – dotykové nebo bezdotykové, s jednou nebo dvěma nádobami na dezinfekci (popřípadě kombinace dezinfekce, krém). 

Čerstvou novinkou je produktová řada DESIGN, za jejímž návrhem stojí Vít Bechynsky a jeho studio | Zdroj: Borovka FacilityČerstvou novinkou je produktová řada DESIGN, za jejímž návrhem stojí Vít Bechynsky a jeho studio | Zdroj: Borovka Facility

Jedinečný design

Čerstvou novinkou je produktová řada DESIGN, za jejímž návrhem stojí Vít Bechynsky a jeho studio. Tyto designové bezdotykové stojany jsou vyrobeny z broušeného nerez materiálu a mají dezinfekci zabudovanou přímo ve svém těle. Jejich čistý, minimalistický vzhled tudíž nic neruší. Tento designový stojan je v Česku opravdovým unikátem. Často si ho proto do interiérů vybírají i majitelé luxusních hotelů a provozoven, kde by klasický nevzhledný stojan působil jako „pěst na oko“.

„Musím říct, že v době, kdy jsme jednoduchý mechanismus začali vyrábět, tak opravdu tento systém a mechanický způsob dávkování na trhu chyběl, minimálně na evropském poli. Troufnu si říct, že náš nápad těchto bezkontaktních mechanických nášlapných stojanů byl jeden z prvních, ne-li opravdu první v Evropě," říká David Borovka. Kromě této „designovky" mají nově v nabídce rovněž i dezinfekční stojan pro děti, který je vhodný například do škol či na dětská hřiště. 

Kromě této „designovkyKromě této „designovky

„Naše stojany jsou dnes ve velké míře po celé České republice, a i v zahraničí (Slovensko, Rakousko, Německo, Švýcarsko, Maďarsko, Polsko, Itálie). Našimi spokojenými klienty jsou Škoda Auto, ČEZ, IKEA, SAP, Globus, Alza, dále spoustu měst a obcí a také Národní památkový ústav, který stojany objednal na každý hrad a zámek u nás," doplňuje majitel firmy. Při větších objednávkách nabízí tato firma personalizaci zakoupených stojanů. Tělo stojanu se jednoduše přestříká přesně do barev konkrétní společnosti. Nově si také tento stojan můžete i pronajmout, což je skvělé řešení například pro ty, kteří potřebují tento produkt jen na jednorázovou akci.

Tato rodinná firma je skvělým příkladem toho, že i v krizové situaci se dá vymyslet skvělý fukční designový produkt. Zároveň však díky tomuto nápadu dali pracovní příležitost nejen svému zhruba padesátičlennému týmu, který by jinak zůstal bez práce, ale i dalším lidem, kteří se tak nově věnují produkci tohoto výrobku. 

Borovka Facility nabízí i možnost personalizace stojanů pro konkrétní firmu | Zdroj: Borovka FacilityBorovka Facility nabízí i možnost personalizace stojanů pro konkrétní firmu | Zdroj: Borovka Facility

Článek vznikl v rámci placené spolupráce.

Další články