Městská část Praha 10 představuje výrazné logo a vizuální identitu od studia MadLove

Římská číslice X je hlavním prvkem nové vizuální identity Prahy 10. | Zdroj: MadLove Římská číslice X je hlavním prvkem nové vizuální identity Prahy 10. | Zdroj: MadLove

Druhá největší městská část hlavního města se bude nově prezentovat pomocí profesionálně zpracované značky. Ta je součástí vizuální identity, která vznikla v rámci designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign.

Historicky první vizuální identitu pro Prahu 10 vytvořilo studio MadLove. | Zdroj: MadLove

Římská číslice X značící deset je hlavním prvkem nové vizuální identity Prahy 10. Tento výrazný prvek designéři ze studia MadLove aplikovali do jednoduchého a odvážného vizuálního systému, který se propíše do komunikace městské části.

„Symbol je to podle nás přímočarý a signifikantní. Poznáme jej, i když na sebe vezme různé podoby a formy provedení. V tom vidíme sílu identity. Vybízí ke kreativitě a volné interpretaci. Není neosobním, rigidním znakem, ale flexibilním komunikačním jazykem. Proto věříme, že je tato identita dlouhodobě udržitelná, bude se lehce obměňovat a díky tomu se neomrzí,“ přibližuje koncept Pavel Mádl ze studia MadLove.

Historicky první vizuální identitu pro Prahu 10 vytvořilo studio MadLove. | Zdroj: MadLoveHistoricky první vizuální identitu pro Prahu 10 vytvořilo studio MadLove. | Zdroj: MadLove

Zvolené grafické provedení římské číslovky je výrazné natolik, aby komunikaci úřadu ve veřejném prostoru obyvatelé vždy dokázali identifikovat. Identita primárně stojí na černobílé barevnosti, která podtrhuje důstojný úřad, ale designéři ji rozehrávají i do barevnějších aplikací.

Základními barvami vizuální identity jsou bílá a černá, doplněné jsou o další barvy. | Zdroj: MadLoveZákladními barvami vizuální identity jsou bílá a černá, doplněné jsou o další barvy. | Zdroj: MadLove

„Desítka je pestrou architektonickou mozaikou a neméně bohatá je i skladba lidí, kteří tuto městskou část nazývají svým domovem. Dlouho nám však chyběla jednotná vizuální identita a jasně rozpoznatelné logo, které by nás spojovalo. Vítězný návrh z dílny MadLove toto napravuje a dává nám možnost začít budovat unikátní značku. Nový styl se postupně propíše do všech komunikačních kanálů, do tiskovin i brandingu radnice,“ komentuje Martin Valovič, starosta Prahy 10.

Tiskoviny v rámci nové identity mají pomoci jasné identifikovatelnosti komunikace úřadu. | Zdroj: MadLoveTiskoviny v rámci nové identity mají pomoci jasné identifikovatelnosti komunikace úřadu. | Zdroj: MadLove

Městská část Praha 10 doposud ke své komunikaci využívala pouze městský znak, který ale historicky odkazoval pouze na čtvrť Vršovice. Postrádala ucelený a moderní vizuální systém, který by dobře fungoval i pro digitální řešení. Na pořádání designérské soutěže oslovila odbornou organizaci Czechdesign, která má již zkušenosti s organizací soutěží také pro další městské části jako Praha 3 nebo Praha 6.

Hlavním cílem soutěže bylo najít odvážnou identitu, která bude reflektovat různorodost městské části a podpoří hrdost u místních obyvatel. Zadání splnil nejlépe koncept od pražského studia MadLove.

„Naším záměrem bylo vytvořit profesionální, hrdou a seriózní identitu městské části, jakou ji člověk od úřadu očekává a chce, ale která zároveň dává prostor i pro svobodnou interpretaci, je pro občany lehce uchopitelná, lidská a přístupná. Nesoustředili jsme se jenom na vizuální prvky, ale také na sebevědomý jazyk, kterým městská část promlouvá ke svým občanům,“ doplňuje Pavel Mádl ze studia MadLove.

Klíčovým bodem konceptu od MadLove je jednoduchost s ohledem na potřebu mnoha aplikací. Systém autoři postavili s důrazem na čitelnost a jasná pravidla při aplikacích.

Navigační systém Prahy 10 stojí převážně na viditelné kombinaci černá a bílá. | Zdroj: MadLoveNavigační systém Prahy 10 stojí převážně na viditelné kombinaci černá a bílá. | Zdroj: MadLove

Symbol římské číslice X doplňují vizuály s kreativním znázorněním tématu – ať už jde o oslavu státního svátku, veřejnou událost nebo jakékoliv jiné téma, které chce úřad komunikovat cílovým skupinám.

Autoři vybrali s ohledem na harmonické doplnění celé identity použité písmo BC Novatica TXT od tuzemské písmolijny Briefcase Type Foundry.

„Jasně rozpoznatelná číslice X mezi ostatními městskými částmi rozhodně nezapadne. Navazuje navíc na historické dělení pražských městských částí z první poloviny minulého století, kdy bylo používáno právě římské číslování,“ doplňuje Adam Šilar, zastupitel MČ Praha 10.

„Navržená značka je založena na jednoduchém grafickém prvku, a tak věřím, že si ji občané vezmou za svou, využijí ji pro vlastní aktivity a brzy se bude objevovat i ve veřejném prostoru,“ uzavírá Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign.

Vizuální styl Prahy 10 dává prostor kreativitě. | Zdroj: MadLoveVizuální styl Prahy 10 dává prostor kreativitě. | Zdroj: MadLove

MadLove

Pražské studio MadLove se zaměřuje primárně na tvorbu značek a komunikačních kampaní. Snaží se propojovat kvalitní a udržitelný design s funkčním reklamním přístupem. Návrh identity Prahy 10 vznikal v týmu designérů pod výtvarným vedením Petra Adamce a Evy Machajdíkové.

Petr Adamec a Eva Machajdíková ze studia MadLove | Zdroj: MadLovePetr Adamec a Eva Machajdíková ze studia MadLove | Zdroj: MadLove

O soutěži

Soutěž proběhla jako uzavřená, dvoufázová, neanonymní a na základě pečlivé rešerše do ní bylo vyzváno šest profesionálních grafických designérů nebo studií:

  • Klára Kvízová graphics,
  • MadLove,
  • OAX STUDIO,
  • Adam Uchytil a Martin Egrt,
  • Matej Vojtuš a Josefína Karlíková,
  • Miroslav Žáček.

Kromě grafického konceptu identity a loga museli soutěžící odevzdat i návrh plakátů, zpravodaje Desítka, merchandisingu nebo značky Centra sociální a ošetřovatelské pomoci. Do druhého kola postoupilo studio MadLove, duo Adam Uchytil a Martin Egrt a duo Matej Vojtuš a Josefína Karlíková.

Všichni účastníci za svůj návrh obdrželi skicovné, vítězné studio pak zakázku na dopracování vítězného návrhu, implementaci finálního konceptu a vytvoření grafického manuálu vizuální identity městské části Praha 10.

Porota soutěže

Nezávislá část poroty:

  • doc. MgA. Kristina Fišerová – grafická designérka a pedagožka,
  • doc. MgA. Radek Sidun – grafický designér, typograf a pedagog,
  • doc. MgA. Mikuláš Macháček – grafický designér a pedagog,
  • MgA. Lukáš Kijonka – grafický designér a pedagog.

Závislá část poroty:

  • Ing. arch. Martin Valovič – starosta, MČ Praha 10,
  • Mgr. Adam Šilar – zastupitel, MČ Praha 10,
  • Ing. Viktor Lojík – předseda Výboru pro sport a volnočasové aktivity, MČ Praha 10.

Související

Celní správa ČR představuje nové logo a vizuální styl, který se propíše i do označení vozidel
Grafický design

Celní správa ČR představuje nové logo a vizuální styl, který se propíše i do označení vozidel

Jarmila Řehořková - 15. 12. 2023

Sázka na hrdost. Praha 6 představuje nový vizuální styl od studia ReDesign
Ostatní

Sázka na hrdost. Praha 6 představuje nový vizuální styl od studia ReDesign

Jarmila Řehořková - 6. 10. 2022

Vizuální styl, který mění image. Ústecký kraj představuje nový směr komunikace od studia Petrohrad
Ostatní

Vizuální styl, který mění image. Ústecký kraj představuje nový směr komunikace od studia Petrohrad

Jarmila Řehořková - 27. 9. 2022

Sejdeme se na III. Praha 3 představuje novou vizuální identitu
Grafický design

Sejdeme se na III. Praha 3 představuje novou vizuální identitu

Jarmila Řehořková - 15. 1. 2020

ujep 2024
zuz banner