Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Vítězný návrh, studio Side2 Vítězný návrh, studio Side2

Logo České republiky

Od minulého týdne promlouvá Česká republika do zahraničí bublinami.

V loni v létě vyhlásilo Ministerstvo zahraničí soutěž o nové, moderní logo České republiky. Logo samozřejmě státní znak nenahradí, jde o promlouvání a zviditelňování směrem do zahraničí. Sloužit má zejména pro prezentační a informační aktivity ČR. Ze 190 uchazečů z 9 zemí postoupilo do druhého kola 5 návrhů: ( 2 návrhy Studia Najbrt , 1 návrh studia ReDesign, 1 návrh studia Side2, 1 návrh studia Heyduk, Musil&Hošek). Autoři byli vyzváni k rozpracování vize loga na několik typů použití jako webovou stránku, plakát atd.

Minulý týden porota ohodnotila jako vítězný návrh bubliny studia Side2, jmenovitě autory: Tomáše Machka, Luďka Kubíka a Karla Halouna. V porotě zasedla i Eva Jiřičná či Zdeněk Ziegler.

Logo jak je vidět na ukázkách má velmi tvárné použití. Bubliny mohou fungovat jako barevný prvek, mohou také poučovat o naší historii. Národ známý jako pivní, tak může promlouvat k veřejnosti T.G. Masarykem, vynálezem kostek cukru či stavbou Ještědu nebo Králíky z klobouku.

Logo je tak nezaměnitelné a originální. Neuvidíte ho stále stejné, přizpůsobit lze na marketingové akce i výstavy. Vznikl tak pohotový symbol, který vždy sdělí co má.

Loga ostatních finalistů ukazují, jak je obtížné dát do jednoho symbolu charakter České republiky. Jedno z log značně asociuje proměnu starého a nového loga CZECHDESIGN.CZ

Galerie