Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Jaroslav Juřica, kolekce LaVista, Jelínek, zdroj: Jelínek Jaroslav Juřica, kolekce LaVista, Jelínek, zdroj: Jelínek

Lidé z firmy také tvoří, což se mi moc líbí

Designér Jaroslav Juřica po známé židli 002 uspěl v další výzvě, a to ve spolupráci s firmou Jelínek. Tento rodinný podnik je na trhu už přes sto let. Letos se rozhodl změnit strategii a rozšířil svou produkci o úplně oddělený sortiment s názvem JELÍNEK COLLECTION. Koncept nechává vyniknout osobitý přístup designéra, čímž firma navazuje také na počátky, kdy její výrobky nesly rukopis návrháře-architekta a bývaly po designové stránce řešeny do nejmenších detailů.

Postel, kterou jsi navrhl pro firmu Jelínek, získala jednu z cen Designbloku. Jak vaše spolupráce vlastně vznikla?

Majitel se tento rok rozhodl obměnit a posunout jejich nabídku. Po restituci dostali zpět firmu a v 90. letech se z nich stali odborníci ve výrobě matrací, ale v sortimentu měli i nábytek do ložnic. Cítili, že trh se proměnil a oni by se měli také posunout. Návrh nábytku už nechtějí dělat sami, ale snaží se spolupracovat s designéry. 

Jaroslav Juřica, postel LaVista, Jelínek, zdroj: JelínekJaroslav Juřica, postel LaVista, Jelínek, zdroj: Jelínek

 

Oslovili tě na základě tvého portfolia, nebo jak jste se našli?

Moje portfolio našli na stránkách CzechTrade a vybrali si mě z několika designérů, asi jsem jim nějak padl do oka. Nakonec je ta spolupráce ale dost osobní a komunikuji tam s velkým množstvím lidí, včetně pana ředitele. Spolupráce s nimi mě chytla, protože to je rodinná firma, která má své zásady, zázemí a tradici. Je tam velmi otevřená atmosféra. „Když to risknete, tak já to risknu taky.“

 

Jak jste se dostali k výslednému designu?

Hodně jsme se zabývali tím, jak se na Designbloku vymezit vůči konkurenci. Řešili jsme to, že firma je na českém trhu již dlouho, sortiment má nějakou podobu, a jak tedy udělat design tak, aby byl něčím jiný.

Rozhodli jsme se také spustit nové stránky, nechceme novou kolekci spojovat se stálou nabídkou. Vytvořili jsme paralelní prezentaci JELÍNEK COLLECTION, která bude odrážet atmosféru nového designu. Nová strategie je vlastně experiment a já je obdivuji, že do toho jdou.

Jaroslav Juřica, komoda LaVista, Jelínek, zdroj: JelínekJaroslav Juřica, komoda LaVista, Jelínek, zdroj: Jelínek

Teď mezi námi probíhá dialog. Lidé z firmy také tvoří, což se mi moc líbí. Je to klient, který jenom nečeká na to, až něco přinesu, ale aktivně do procesu vstupuje a já jejich návrhy buď vyvrátím, nebo řeknu „jo“. Jsem rád, když mi řekne svůj názor i marketér a práce není pouze diskuze o tom, jak design funguje.

 

Postel získala cenu šéfredaktorů, berete to nyní jako potvrzení toho, že se spolupráce povedla? Jak na změnu reagují zákazníci?

Určitě to bereme společně jako signál, že se vydáváme dobrým směrem. Reakce návštěvníků na Designbloku byla úžasná. Upřímně jsem ani nečekal tak pozitivní ohlas. Teď musíme lidi přesvědčit, že to myslíme vážně. Věřím, že v Česku už přichází čas i pro takovouto prémiovou značku.

 

Vystavil jsi na Designbloku ještě nějakou jinou práci?

V rámci výběru bloggerů byla vystavena moje šperkovnice GloryFired. Tam je vidět posun od průmyslového designu, který jsem začal řešit už na sochařství, k přeměně do nějakého objektu.

A pak zde byly k vidění redesignované koloběžky Yedoo, na kterých jsem pracoval ještě v rámci spolupráce s agenturou Cocoon.

 

 

Galerie

Další články