Společnost Office Depot každý rok hledá nejen kvalitní vzhled výrobků, ale rovněž dbá na přesah, který by soutěž měla mít. Na úplném počátku myšlenky uspořádat designovou soutěž pro Office Depot byl strategický cíl dodat dodavateli kancelářských potřeb druhou, lidštější tvář, a dostat se tak do povědomí veřejnosti. Z několika nápadů se tak Office Depot vydal cestou designu, který nejvíc nabízel propojení s produkty. Osloveni byli primárně studenti grafických škol, zapojit se ale mohl každý kreativní nadšenec.
První ročník soutěže nesl název „Stromy pro život“ a to z toho důvodu, že každým rokem Office Depot hrdě podporuje naše lesy. Za každých 50 kusů prodaných balíků kancelářského papíru vysadí stromy. Od roku 2003 bylo tímto způsobem vysazeno již 630 532 stromů. V rámci tohoto ročníku soutěžící navrhovali bloky, které jsou stále v prodeji, navíc za každý prodaný blok jde 10 % Klokánku.
Loni zase soutěžící navrhovali takový potisk kartonových krabic, který měl nabídnout jejich další využití – ať už jste krabicemi dali najevo svou náladu, postavili z nich celé město nebo se vrátili do dětských let k papírovým skládačkám. Tyto krabice se stále distribuují.
Vítězné návrhy třetího ročníku soutěže Office Depot | Zdroj: archiv Office Depot
Pro tento ročník se stala tématem VODA. Hledal se unikátní potisk lahve, který přežije. Cílem bylo navrhnout lahev tak, aby ji každý miloval, nevyhodil ji, měl ji stále při sobě a šetřil tím alespoň trochu naši planetu. Zamezí se tak nákupu plastových lahví. I tento rok byli oceněni tři nejlepší designéři. Přihlášené práce hodnotila odborná porota zastoupena členy Office Depot a také výtvarným umělcem Marcellem Vallasem.
1. Místo – Štěpánka Koutná, Jana Wrightová
„Voda jako koloběh života“
Vítězný návrh vytvořily grafická designérka Štěpánka Koutná a ilustrátorka Jana Wrightová: „Uvědomujeme si důležitost vody nejen pro nás, ale pro celé životní prostředí a proto tuto myšlenku vetkáváme do designu lahve. Pracujeme zde s uvědoměním si koloběhu vody a jak moc nás ovlivňuje. Věříme v to, že touto cestou lze přispět k podpoře opakovaného užití láhví. Vznikne tak pomyslný koloběh láhví odkazující na koloběh vody."
2. Místo – Daniela Tůmová
„Koloběh života od narození až po smrt“
Částka 20 000 Kč putuje studentce Střední uměleckoprůmyslové školy Jihlava-Helenín Daniele Tůmové, která svůj návrh charakterizuje následovně: „Téma bylo ,,voda pro život,, hned mě napadl koloběh života. Proto na mém návrhu můžete vidět vyobrazení od dítěte v břiše až po smrt. Jelikož láhev je kulatá a i tento cyklus je ve tvaru kruhu, tak mi to přišlo jako dobrý nápad." Tento návrh byl také jeden z nejoblíbenější a nejdiskutovanějších na Facebooku.
3. Místo – Kateřina Yonová
„Velryba jako symbol života v oceánu, který je potřeba chránit“
„Tvůrčím vnuknutím pro zvolený grafický návrh pro mě byla návštěva Havaje, kde velryby předvádějí dech beroucí show, kdy mávají ocasem nad hladinou, hrají si a jsou doslova ztělesněním radosti ze života. Velryba přestavuje paměť, je nositelkou pradávného vědění a symbolem nekonečnosti moře. Velrybí zpěv v nás má probouzet tvůrčí inspiraci a pomoci nám si uvědomit, že harmonie celku je založena na jednotlivostech. A protože voda se skládá z jednotlivých kapek a velryba je největším savcem, stejně jako člověk, představuje pro mě osobně dokonalou harmonii soužití s vodou. Právě z toho důvodu je dokonalým symbolem ‚vody pro život'“.
Na další soutěžní návrhy se můžete podívat v galerii nebo na facebooku Office Depotu.