Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Jógová značka Ananasana nabízí kromě jóygamatek a oblečení také láhve a skleněná brčka. | Foto: Karolina Kadlčáková Jógová značka Ananasana nabízí kromě jóygamatek a oblečení také láhve a skleněná brčka. | Foto: Karolina Kadlčáková

Kvalitně, lokálně a ekologicky. Představujeme 3 české značky, které józe dodávají osobitý styl - 1. díl

Adélu Porubskou, zakladatelku Yoga Movement, Barboru Podlipnou, která stojí za značkou ANANASANA, a zakladatelku LÍYOGA Denisu Gančarovou nespojuje pouze jóga a vztah ke kvalitnímu designu. K založení vlastního projektu je všechny tři přivedla cesta do jihovýchodní Asie – Indonésie, Singapuru a Bali. Z různých důvodů začaly s cvičením jógy a po návratu do Česka se jí nechtěly jen tak vzdát. Jenže na českém trhu postrádaly dostatečně esteticky hodnotná místa nebo kvalitní produkty na jógu. A to se rozhodly změnit.

YOGA MOVEMENT

Boutiqové studio YOGA MOVEMENT na pražském Smíchově založila Adéla Porubská, kterou ke konceptu inspiroval život v Singapuru, kam kdysi odjela za prací. Punc jihovýchodní Asie přenesla Adéla na 380 m² v podobě moderního, čistého a minimalistického interiéru rovných linií v tlumených barvách betonové stěrky v kombinaci se dřevem. 

Adéla Porubská, zakladatelka Yoga Movement | Zdroj: Yoga MovementAdéla Porubská, zakladatelka Yoga Movement | Zdroj: Yoga Movement

Dominantou lounge zóny jógového studia je ruční malba na zdi s názvem Rainforest od umělkyně Elišky Pechové. „Malbu se Eliška učí od své babičky Taj-ťün Hejzlarové, jež je známá pro čínskou krajinnou malbu a kaligrafii. Motiv malby odráží prvek deštného pralesa, stejně jako interiér samotný,“ doplňuje majitelka, která před nedávnem navázala spolupráci mezi jejím studiem a českou módní značkou Odivi

Interiér Yoga Movement / Malba na stěně Rainforest Elišky Pechové | Zdroj: Yoga MovementInteriér Yoga Movement / Malba na stěně Rainforest Elišky Pechové | Zdroj: Yoga Movement

„S Ivou Burkertovou jsme začaly přemýšlet nad možnou kolekcí, když jsme v Singapuru tvořili Odivi pop up v prostorech české firmy Lasvit. Pro tuto kolekci byla hlavním kreativcem Iva, já jsem pak dodávala praktické poznatky tak, aby oblečení fungovalo i během jógy samotné. Inspirací pro vzory byl opět indonéský deštný prales,“ přibližuje Adéla kolaboraci Yoga Movement s Odivi.

Část jógového studia funguje jako obchod, kde si můžete pořídit české lokální kousky na jógu. / Kolekce oblečení Odivi x Yoga Movement | Zdroj: Yoga Movement Část jógového studia funguje jako obchod, kde si můžete pořídit české lokální kousky na jógu. / Kolekce oblečení Odivi x Yoga Movement | Zdroj: Yoga Movement

Celá výroba kolekce Odivi x Yoga Movement se šila v malé rodinné firmě v Hradci Králové, odkud mimo jiné Adéla i Iva pocházejí. Ekologie i lokálnost je pro majitelku zásadní. Proto je celé studio vybaveno jen lokálními značkami – od skleniček z recyklovaných lahví přes jógové pomůcky malé české značky Anjou po jógamatky vlastní výroby. „A zároveň spolupracujeme vždy se značkami, které mají podobnou vizi a přístup,“ komentuje Adéla a prozrazuje, že momentálně připravují limitovanou kolekci Yoga Movement triček a přírodní svíčky, ale především pracují na znovuotevření studia, až se situace zlepší. Provoz momentálně probíhá skrze on-line kurzy. Za běžného provozu lektoři pod svým osobitým vedením předcvičují lekce, které vychází z tradičních prvků jógy a zároveň objevují moderní trendy celkového pohybu. Mezi typickými lekcemi Hatha jógy či Vinyasa jógy najdete například lekce, které jsou zaměřené na mobilitu těla anebo třeba jen na stoj na rukou.

Pohled do sálu | Zdroj: Yoga Movement Pohled do sálu | Zdroj: Yoga Movement

Ananasana

Druhý jógový tip s designem v hlavní roli, který se už primárně zaměřuje na jógové oblečení, jógamatky a doplňky, je brněnská značka ANANASÁNA jógové lektorky Barbory Podlipné, jejíž značce dala vzniku také cesta do zahraničí, daleké Indonésie. Ananasana jsou produkty ryze autorských a originálních návrhů nejen potisků, ale i střihů. Majitelka má od počátku značky v lásce spolupráce se známými i dosud neznámými umělci, malíři, grafiky a designéry.

Barbora Podlipná / Jógamatka pod kolaborací s tatérkou Duhovka | Foto: Karolina KadlčákováBarbora Podlipná / Jógamatka pod kolaborací s tatérkou Duhovka | Foto: Karolina Kadlčáková

Synonymem pro slovo Ananasana je smysl pro detail a precizní provedení. | Foto: Karolina KadlčákováSynonymem pro slovo Ananasana je smysl pro detail a precizní provedení. | Foto: Karolina Kadlčáková

„Máme za sebou báječné spolupráce, kterých si velmi cením, mezi nimi je například vášnivá kuchařka Kamu, umělec Radim Kašpárek, tatérka Duhovka, malířka Magda Ševčík, nadaná umělkyně Zuzana Cimrová. Nyní spolupracujeme s českou malířkou Lénou Brauner, s kterou jsme již spolupracovali v minulostis Eliškou Podzimkovou pracujeme na dětské jógamatce a účast na další kolekci přislíbil také ilustrátor Michal Bačák.“ Za všechny ostatní designy a následně také střihy pak stojí sama Barbora. „Baví mě spojovat zdánlivě nespojitelné, ať už jde o barvy, tvary či materiály, fascinuje mě tvořit designy z věcí, které by v hotovém designu nikdo nehledal – rozmixovaný papír, vylité barvy, oloupaná omítka apod.

Kolaborace Ananasana s českou malířkou Lénou Brauner | Foto: Karolina KadlčákováKolaborace Ananasana s českou malířkou Lénou Brauner | Foto: Karolina Kadlčáková

Nové kolekce odtajní Ananasana už v květnu tohoto roku. „Kromě nich také odhalíme jógamatky z nového materiálu, který se nám konečně podařilo doladit do potisknutelné podoby.“ Majitelka zároveň prozrazuje, že značku v blízké budoucnosti čeká zásadní redesign nejen webu, ale i produktů samotných. „Pomalu se chceme oprostit od jemného až spirituálního vizuálu a přineseme šťavnatý, moderní a nečekaný zvrat.“

Ananasana stojí na základech udržitelnosti a ekologie a pokud nelze využít přírodní materiály, snaží se zakladatelka značky Ananasana využívat materiály recyklované. | Foto: Karolina KadlčákováAnanasana stojí na základech udržitelnosti a ekologie a pokud nelze využít přírodní materiály, snaží se zakladatelka značky Ananasana využívat materiály recyklované. | Foto: Karolina Kadlčáková

LÍYOGA 

Poslední představená značka – LÍYOGA zcestovalé zakladatelky a jogínky Denisy Gančarové – se zaměřuje pouze na legíny a sportovní podprsenky vhodné nejen na jógu, ale i volný čas. Denisa se totiž inspirovala trendem tzv. „from studio-to-street“, tedy sportovní módou, kterou můžete sebevědomě nosit i ve volném čase. Ke vzniku značky ji ponoukaly cesty od Nového Zélandu po Asii včetně jógou věhlasného Bali. „Když se na chvilku usídlím v nějaké nové zemi, okamžitě se jako první začnu porozhlížet po jógovém studiu, kde se mohu seznámit s lokální komunitou,“ vypráví Denisa, která při hodinách jógy ráda pokukovala po modelech, které při lekcích ostatní ženy nosily.

Denisa Gančarová | Zdroj: Archiv autora / Legíny a sportovní podprsenka značky Líyoga  | Zdroj: li-yoga.comDenisa Gančarová | Zdroj: Archiv autora / Legíny a sportovní podprsenka značky Líyoga | Zdroj: li-yoga.com

Legíny a horní topy jsou navrženy k nanejvýš komfortnímu celodennímu nošení. Rozmístění švů, přizpůsobení materiálu vybrané tkaniny, to vše zajišťuje maximální pohodlnost. „Je pro mě velmi důležité, abych se v oblečení při jógové praxi cítila pohodlně a aby oblečení mělo styl a dodávalo mi pocit sebevědomí,“ dodává Denisa, která razí myšlenku, že žena by se neměla stydět nosit legíny třeba do kavárny nebo na nákup. 

Pružný materiál se dokonale přizpůsobí tvarům postavy. Bezešvý střih a vysoký pas navíc zajistí flexibilitu  při cvičení i běžném nošení. | Zdroj: li-yoga.comPružný materiál se dokonale přizpůsobí tvarům postavy. Bezešvý střih a vysoký pas navíc zajistí flexibilitu při cvičení i běžném nošení. | Zdroj: li-yoga.com

Móda značky Liyoga je inspirovaná trendem „from studio-to-street“. | Zdroj: li-yoga.comMóda značky Liyoga je inspirovaná trendem „from studio-to-street“. | Zdroj: li-yoga.com

Oblečení Líyoga je lehké, flexibilní, měkké, neprůsvitné, ale také ohleduplné k životnímu prostředí. „Střih i design se odehrává lokálně. Jako obalový materiál používáme výhradně ekologické krabice, které se vyhýbají plastům a jsou vyrobené pouze ze stoprocentně recyklovaného a recyklovatelného materiálu. Nákupem těchto boxů pomáháme díky organizaci One Tree Planted sázet stromy po celém světě.“ 

Další články