Kosmetika s přídavkem designu. České značky, které sází na krásné obaly

Trápilo vás, že chcete používat lokální kosmetiku, ale z pohledu na její obaly vám vyskakovala vyrážka? Čeští výrobci problém vyřešili. V poslední době se totiž na trhu objevilo několik jmen, kterým záleží nejen na tom, co je uvnitř, ale i jak lákavé je to navenek. Představujeme vám pět značek, jejichž krémy je radost vystavit si v koupelně.

Upřímnost v bílé krabičce

Čistý obsah, jednoduchý obal. To je filozofie značky ONEST, kterou před několika lety založila dvojice Ondřej Elsner a Jan Sippl. Co jim přidělávalo vrásky především, byl fakt, že české kosmetické výrobky zdaleka neodpovídaly formou ani obsahem zahraniční konkurenci. Vsadili tedy na nadčasový design obalů, které pro ně zpracoval Vojtěch Vavřín. Přímočaré logo má pak na svědomí Martina Marešová. Ne náhodou jsou obě jména grafiků spjatá s časopisem Dolce Vita. Elsner je jejím letitým redaktorem a zástupcem šéfredaktorky. Ostatně pozitivní inspirace načerpaná na stránkách lesklých magazínů je zde znát. Vše je promyšlené do detailu. Včetně toho nejdůležitějšího – účinného a přírodního obsahu. Lesk na rty, olej i pleťová maska rozhodně nebudou dělat české kosmetice ostudu.

Onest kosmetika. Zdroj. www.onest.czOnest kosmetika. Zdroj. www.onest.cz

Kouzla Mira Saba

Odskočil si od módy a výsledkem je kosmetická řada, která na první pohled zaujme tajuplnou typografií. A.Lab je nový projekt Mira Saba, slovenského návrháře etablovaného v Praze, jenž si připsal již řadu profesních úspěchů na poli módy. Aktuálně jeho značka nabízí různé varianty krémů, ale do budoucna slibuje rozšíření sortimentu. Grafika, na které pracovala Miroslava Mitísková, je odvozená od starých runových znaků a pradávné alchymie. K té se sám tvůrce záměrně odvolává, je pyšný na fakt, že A.Lab má zázemí v Praze – městě Rudolfa II. Uvnitř nádobek najdete samozřejmě jen přírodní náplň, bez přidaných barviv a škodlivin. Zdravé uvnitř, působivé navenek. Tenhle pokus se Mirovi povedl.

GOLDEN POTION. A. LAB. Miro Sabo. Zdroj. A. LABGOLDEN POTION. A. LAB. Miro Sabo. Zdroj. A. LAB

Efektní kooperace

Záliba módních návrhářů v kosmetice se českým prostředím šíří nakažlivou rychlostí. Do světa krémů, vůní a mastiček se vydala i Iva Burketová, známá značkou ODIVI. Do realizace se pustila spolu s českou firmou Nobilis Tbilia, která se již několik let zaměřuje na přírodní kosmetiku. Iva vsadila na správnou kartu. Firma původem z Krásné Lípy existuje na trhu už od roku 1994. A tím, že kývla na první pohled netradiční a možná i riskantní kolaboraci s mladou návrhářkou, prokázala, že spolupráce je tím pravým elixírem života. Výsledkem jejich progresivní symbiózy je několik produktů pro každodenní péči o pleť. Grafiku si vzal na starosti ostřílený Jan Kloss ze studia OKOLO. A ani tady si nebudete na první pohled jistí, zda je to opravdu český výrobek. A to je bráno stále jako poklona.

Kosmetika Odivi. Zdroj. www.odivi.czKosmetika Odivi. Zdroj. www.odivi.cz

Rodinná laboratoř

Svým způsobem raritou je v českém kosmetickém průmyslu značka Ushuaya. Nejen že ji založila matka s dcerou, ale zároveň samy stojí za kompletní vizuální identitou značky. A ta je více než podařená. Společný rys s výše zmíněnými průkopníky estetiky v českém kosmetickém průmyslu ale přece jen mají. Cecília Blanárová byla téměř dvacet let módní návrhářkou. Do tajů chemických sloučenin se vydala až tehdy, kdy její dcera Silvia Straková byla ve věku plnohodnotné parťačky. Výsledek? Esteticky výrazná, sebevědomá firma, jejíž obaly od krémů byste chtěli mít vystavené i potom, co zůstanou prázdné.

Ushuaya krém. Zdroj. www.ushuaya.czUshuaya krém. Zdroj. www.ushuaya.cz

Tradiční cesta

Havlíkova apotéka se za posledních několik let stala must-have trendem všech milovníků zodpovědné péče o tělo. Nesází na moderní minimalismus ale naopak akcentuje letitou tradici, na kterou navazuje. Tou je práce prvorepublikového lékárníka Karla Havlíka, který celý život oddaně věřil léčivé moci přírody. Komunistický režim zasáhl i jeho živnost, v novém miléniu se ale její odkaz podařilo vzkřísit. Veškeré obaly, krabičky, tuby a tubičky nesou estetiku belle epoque díky drobným florálním motivům, přesto zůstávají nevtíravě moderní a nadčasové. Tohle je krém, který bude zbožně používat vnučka i babička. A právě tato nadčasovost dělá z Havlíkovy apotéky značku hodnou obdivu. Skloubit tradici s inovaci totiž jen tak někdo neumí.

Sluneční mast. Zdroj. www.havlikovaapoteka.czSluneční mast. Zdroj. www.havlikovaapoteka.cz

Související

MYP 2024
SHOP 2025
pop up 2024
Štěpí soutěž