Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Konec nevkusným kancelářím. Firmy začínají chápat, že pěkné pracovní prostředí je výhra

V dobách, kdy se pracovní doba často protahuje do pozdních večerních hodin, nebo se naopak flexibilně ohýbá ve prospěch zaměstnanců, je kladen větší důraz na atraktivitu pracovního prostředí. Náš nový redaktor, student architektury a urbanismu, Vojtěch Eliáš pro vás vybral pět nových kanceláří, které jdou vzorným příkladem v Česku i na Slovensku. Ať už se rozhodly stavět na zelené louce, proměnit bytové prostory nebo projít kompletním redesignem, následující firmy získaly na soutěživém pracovním trhu jasnou výhodu – dokonalý interiér.

Redakce Forbes, Bratislava – Architekti Chybík+Krištof

sídlo Forbes; studio Chybík+Krištof; fotografie -  Alexandra Timpau - Alex Shoots Buildingssídlo Forbes; studio Chybík+Krištof; fotografie - Alexandra Timpau - Alex Shoots Buildings

Nové sídlo vydavatelství MediaRey, SE, v Bratislavě vychází z návrhu českého architektonického dua Ondřeje Chybíka a Michala Krištofa. Otevřený prostor o rozloze 260 m2 je rozdělen na tři části, které jsou doplněny šesticí vložených boxů sloužící k pracovním schůzkám či telefonování. Po vstupu do redakce se octnete ve středové hale, kde vás uvítá sezení a výstava titulních stran slovenské verze světoznámého média zaměřeného na business. Ta má navíc praktickou funkci – z druhé strany, v kanceláři redakce, totiž ukrývá pracovní tabuli pro přípravu dalšího vydání. Na designu prostor spolupracovali čeští architekti s předními slovenskými dodavateli a designéry.

Interiéry obchodního oddělení jsou laděny do modré, symbolizující barvu mezinárodního logotypu. Jednotlivé buňky, oddělující otevřený prostor, jsou z lehkých, ale zvukotěsných materiálů, aby zaručily příjemné pracovní podmínky. Celkový styl interiéru se odkazuje na vnímaní mezinárodní značky, doplňky a detaily záměrně pocházejí z dílen místních řemeslníků a designérů. 

Další práci studia si můžete prohlédnout na chybik-kristof.com.

DHL Supply Chain, Praha – Studio Vont

kanceláře DHL; studio Vont; fotografie - BoysPlayNicekanceláře DHL; studio Vont; fotografie - BoysPlayNice

Redesign kancelářských prostor pro vrcholový management společnosti DHL na Praze 4 se nesl v duchu odvětví, ve kterém se společnost pohybuje. Neutrálně laděné interiéry tak dávají vyniknout detailům, jako jsou podhledy z taženého kovu, svítidla, nábytek vyrobený na míru připomínající kartonové krabice či ližiny přepravních vozíků využité jako podnože stolů. Industriální ráz umocňují umělecká díla inspirována logistikou. Přesto na první pohled něco chybí – typické červenožluté logo spedičního giganta. Tato realizace je důkazem, že malá odchylka od striktního korporátního stylu nemusí být vždy na škodu.

Další realizace studia Vont najdete na vont.cz.

Projekt Flat to office, Praha – Barbora Léblová & Ivo Herrmann

Flat to office; Barbora Léblová & Ivo Herrmann; fotografie - Foto Studio FlusserFlat to office; Barbora Léblová & Ivo Herrmann; fotografie - Foto Studio Flusser

Proměnu secesního bytu v kanceláře na pražské Florenci má na svědomí dvojice Barbora Léblová a Ivo Herrman. V historickém bytě továrníka Aloise Breye se dochovala část vybavení – štukové stropy a masivní dřevěné bifé se povedlo architektům zrestaurovat. Všechny zásahy působí jemně a v souladu s původním interiérem. 

Dle požadavků investora na rozmístění objektu byla pozměněna dispozice východní části, kde vznikla zasedací místnost oddělená příčkou. Kompletní rekonstrukcí pak prošly toalety, které získaly společný kout s umyvadly. Minimalistické světlé kancelářské vybavení stojí v kontrastu s původními parketami, kazetovým stropem a bifé z tmavého dřeva. Moderní ráz dodaly interiéru výtvarné instalace od Petra Duba a doplňky studia Qubus. Přeměna je tak hravou kombinací protikladů v odstínech, materiálech, ale také střetu původního řemesla s moderním uměním.

Další projekty si můžete prohlédnout na leblova.com.

Mlynica, Bratislava - Studio GutGut

Mlynica; Studio GutGut; fotografie – BoysPlayNiceMlynica; Studio GutGut; fotografie – BoysPlayNice

Rekonstrukce mlýnice v komplexu bývalé betonárky v Bratislavě je experimentem, který pracuje s myšlenkou splynutí bývalého průmyslového objektu s klasickou urbánní strukturou. Slovenské architektonické studio GutGut rozdělilo objekt na tři části – obytnou, kancelářskou a kulturní. Všechny spojuje centrální halový prostor, kde v minulosti probíhala výroba betonových tvárnic. Architektonický návrh využívá původní statický a konstrukční systém a nové řešení volně vkládá do již existující stavby. Původní rastrová fasáda okenních otvorů, která je pro industriální prostory tak typická, stojí v kontrastu s nově vloženou kompozicí.

V interiéru se mísí tvrdá a chladná betonová konstrukce s teplými dřevěnými prvky, matnými příčkami ze skelného materiálu jménem Profilit a volně vedenými rozvody. Kulturní prostor obývá přízemí, ve vyšších patrech se nachází kanceláře, které nabízejí skladbu od malých individuálních kanceláří přes větší otevřené prostory až po prostorný coworking. Ve dvou nejvyšších patrech se pak nacházejí ještě loftové byty. Takovéto propojení různých funkcí jedné budovy zajišťuje, že je v bývalé mlýnici neustále živo. Setkávají se zde majitelé bytů, návštěvníci kulturního centra, zaměstnanci firem i pracovníci na vlastní noze.

Další realizace slovenského studia si můžete prohlédnout na gutgut.sk.

EOH, Praha - Studio Perspektiv

kancelářské prostory EOH; studio Perspektiv; fotografie - BoysPlayNicekancelářské prostory EOH; studio Perspektiv; fotografie - BoysPlayNice

Informačně technologický hub jihoafrické společnosti EOH se usídlil v budově Main Point na pražském Pankráci. Studio Perspektiv zde pracovalo se dvěma měřítky, která mezi sebou rozehrávají hru mikroskopického a makroskopického světa. Organický tvar budovy umožnil hru a experiment. Půdorys může připomínat organickou obálku, ve které jednotlivé prvky fungují jako miniaturní organismy. Ty se různými způsoby množí a proměňují. Spletité členění prostoru, kterému dominují buňky zasedacích místností, následují základní řád krystalické mřížky. Ten je navíc místy narušen pootočením buňky nebo jejím vykročením do prostoru.

Antracitově laděný interiér rozjasňují výrazné barvy. Z určitého úhlu pohledu se vám může zdát, že jste se ocitli na palubě legendární vesmírné lodi z filmu 2001: Vesmírná odyssea. Futuristický pocit umocňuje hra odrazů a odlesků, která vzniká samovolně díky chytře zvoleným materiálům jako je nerezový kov, leštěná dýha a sklo. V kombinaci s paprsky světla vzniká iluze, která má za úkol jediné – proudit vaši fantazii a kreativitu.

Další realizace studia můžete objevovat na perspektiv.cz.
 

Galerie

Další články