Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Nový vizuál vyjadřuje současnou pozici klasické hudby, která nemůže stavět pouze na svých dějinách, autorem 3D ilustrací je Zdeněk Trinkewitz, zdroj: Česká filharmonie Nový vizuál vyjadřuje současnou pozici klasické hudby, která nemůže stavět pouze na svých dějinách, autorem 3D ilustrací je Zdeněk Trinkewitz, zdroj: Česká filharmonie

Klasická hudba v hravých barvách i tvarech. Česká filharmonie odhaluje vizuál nové sezony

Duben patří Najbrtům! Spolu s karlovarským filmovým festivalem odhaluje během dubna vizuál nové sezóny také Česká filharmonie. Zpracování symbolicky uzavírá pětiletou sérii sezónních vizuálů ve spolupráci se Studiem Najbrt.

Také letošní vizuál navazuje na před lety stanovený cíl – vnést do propagace nadhled a svěžest, a omladit vizuální identitu instituce, která nabízí zážitek z klasické hudby moderní společnosti.

Vizuální styl 124. sezóny hraje barvami, autorem 3D ilustrací je Zdeněk Trinkewitz, zdroj: Česká filharmonieVizuální styl 124. sezóny hraje barvami, autorem 3D ilustrací je Zdeněk Trinkewitz, zdroj: Česká filharmonie

Když roku 2015 započala spolupráce Studia NajbrtČeskou filharmonií, tvůrci vizuálu proklamovali, že „někdo, komu je 120 let, vyžaduje respekt, ale už ho taky bereme trochu s nadhledem“. Česká filharmonie tak odmítá pojetí klasické hudby jako zkostnatělého odkazu minulosti.

Fantastické plastické barvy představují kreativní vzepětí pod taktovkou Semjona Byčkova. Autorem 3D ilustrací je Zdeněk Trinkewitz, zdroj: Česká filharmonie Fantastické plastické barvy představují kreativní vzepětí pod taktovkou Semjona Byčkova. Autorem 3D ilustrací je Zdeněk Trinkewitz, zdroj: Česká filharmonie

„Vizuál by měl vyjádřit současnou pozici klasické hudby, která nemůže jen stavět na svých dějinách. V našem pojetí vyjadřuje slavnostnost, tradici a prestiž instituce,“ tvrdí o vizuální lince autoři.

Vizuální styl prvního ročníku spolupráce odkazoval k tradici, zdroj: Česká filharmonieVizuální styl prvního ročníku spolupráce odkazoval k tradici, zdroj: Česká filharmonie

Pětiletá řada, která začala 120. sezonou u odkazu analogových meziválečných tiskovin, pokračovala infiltrováním digitálních solitérů do nástěnných maleb Rudolfina, až se postupně nechala zcela pohltit digitálním jazykem – pro sezonu 2019/2020 navíc dostala 3D boost. I fantastické plastické barvy signalizují kreativní vzepětí přicházející pod taktovkou nového šéfdirigenta Semjona Byčkova,“ popisuje letošní vizuál autorská skupina Pistora, Nanoru, Najbrt.

Vizuální styl sezóny 2018/2019, zdroj: Česká filharmonieVizuální styl sezóny 2018/2019, zdroj: Česká filharmonie

Začátek 124. sezony bude ve znamení Čajkovského projektu, první velké spolupráce České filharmonie se Semjonem Byčkovem, současným šéfdirigentem a hudebním ředitelem instituce. Se skladbami Čajkovského pak orchestr uskuteční rezidence na Dvořákově Praze, v Tokiu, ve Vídni a v Paříži, soubor plánuje také čínské a ruské turné. 

Vizuální identita se nechala pohltit digitálním jazykem, autorem 3D ilustrací je Zdeněk Trinkewitz, zdroj: Česká filharmonieVizuální identita se nechala pohltit digitálním jazykem, autorem 3D ilustrací je Zdeněk Trinkewitz, zdroj: Česká filharmonie

Poměr slavných děl hudební historie a nových skladeb je ve 124. sezoně ve vzácné symbióze. Dvořáka, Janáčka, Brucknera, Brahmse, Mahlera, Prokofjeva, Šostakoviče, Stravinského a Beethovena, od něhož u příležitosti oslavy 250 let od narození zazní v následujících dvou sezonách komplet jeho symfonií a klavírních koncertů, doplňují Dutilleux, Berio, Glanert, Eötvös a Reich.

Galerie

Další články