Také letošní vizuál navazuje na před lety stanovený cíl – vnést do propagace nadhled a svěžest, a omladit vizuální identitu instituce, která nabízí zážitek z klasické hudby moderní společnosti.
Když roku 2015 započala spolupráce Studia Najbrt s Českou filharmonií, tvůrci vizuálu proklamovali, že „někdo, komu je 120 let, vyžaduje respekt, ale už ho taky bereme trochu s nadhledem“. Česká filharmonie tak odmítá pojetí klasické hudby jako zkostnatělého odkazu minulosti.
„Vizuál by měl vyjádřit současnou pozici klasické hudby, která nemůže jen stavět na svých dějinách. V našem pojetí vyjadřuje slavnostnost, tradici a prestiž instituce,“ tvrdí o vizuální lince autoři.
Vizuální styl prvního ročníku spolupráce odkazoval k tradici, zdroj: Česká filharmonie
„Pětiletá řada, která začala 120. sezonou u odkazu analogových meziválečných tiskovin, pokračovala infiltrováním digitálních solitérů do nástěnných maleb Rudolfina, až se postupně nechala zcela pohltit digitálním jazykem – pro sezonu 2019/2020 navíc dostala 3D boost. I fantastické plastické barvy signalizují kreativní vzepětí přicházející pod taktovkou nového šéfdirigenta Semjona Byčkova,“ popisuje letošní vizuál autorská skupina Pistora, Nanoru, Najbrt.
Vizuální styl sezóny 2018/2019, zdroj: Česká filharmonie
Začátek 124. sezony bude ve znamení Čajkovského projektu, první velké spolupráce České filharmonie se Semjonem Byčkovem, současným šéfdirigentem a hudebním ředitelem instituce. Se skladbami Čajkovského pak orchestr uskuteční rezidence na Dvořákově Praze, v Tokiu, ve Vídni a v Paříži, soubor plánuje také čínské a ruské turné.
Poměr slavných děl hudební historie a nových skladeb je ve 124. sezoně ve vzácné symbióze. Dvořáka, Janáčka, Brucknera, Brahmse, Mahlera, Prokofjeva, Šostakoviče, Stravinského a Beethovena, od něhož u příležitosti oslavy 250 let od narození zazní v následujících dvou sezonách komplet jeho symfonií a klavírních koncertů, doplňují Dutilleux, Berio, Glanert, Eötvös a Reich.