Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Cílem redesignu mouky Pernerky bylo jasně ukázat, že jde o nový moderní produkt spíše pro mladší cílovou skupinu, který je vyráběn na moderních a unikátních technologiích. | Zdroj: Design Portal Cílem redesignu mouky Pernerky bylo jasně ukázat, že jde o nový moderní produkt spíše pro mladší cílovou skupinu, který je vyráběn na moderních a unikátních technologiích. | Zdroj: Design Portal

Když vás nasytí krása obalu. Vybíráme české potraviny, které se pyšní promyšleným a pěkným balením

Síla designu packagingu by se neměla podceňovat. Pro inspiraci vám představujeme pět povedených designů obalů českých potravin a nápojů, které rozhodně nepřehlédnete.

Mouka Pernerka 

Historie Mlýnu Perner sahá až do roku 1420 a v současné době je jedním z nejmodernějších mlýnů v České republice. Mlýn nezůstává pozadu ani se svými novými designy obalu mouky Pernerka. Každý typ mouky má svou unikátní barevnost a součástí redesignu byl i návrh loga. Za tímto povedeným redisignem stojí tým pod vedením Lukáše Tauchena z agentury Revolta

 

„Podařilo se nám ukázat, že i obyčejná mouka může překvapit, budit emoce a bavit,“ říká Matouš Kubáček, marketingový ředitel Mlýn Perner Svijany. | Zdroj: Design Portal„Podařilo se nám ukázat, že i obyčejná mouka může překvapit, budit emoce a bavit,“ říká Matouš Kubáček, marketingový ředitel Mlýn Perner Svijany. | Zdroj: Design Portal

„Výzvou byla diferenciace čtyř druhů pšeničné mouky při zachování jedné barvy. Zkoušeli jsme různé odstíny, ale vizuálně to nefungovalo. Proto jsme se rozhodli rozlišit navíc jednotlivé balení pomocí patternu na balení a výsledek byl skvělý. Získali jsme zcela nový produkt ve stejné tonalitě a feelingu, a přesto jiný, říká Lukáš Tauchen.

Obaly na B2B trhy jsou častokrát velmi opomíjené. U mouky Pernerky tomu tak není! | Zdroj: Design PortalObaly na B2B trhy jsou častokrát velmi opomíjené. U mouky Pernerky tomu tak není! | Zdroj: Design Portal

„Implementovali jsme grafiku i na 5kg pytle tak, abychom usnadnili klientům orientaci jak při nákupu, tak hlavně při skladování, a nabídli jim ucelenou a hlavně jasně rozpoznatelnou řadu produktů stejně jako v maloobchodu, dodává o balení pro B2B trhy designér.

„Domov je tam, kde…“

Další velmi zdařilou změnou designu obalu se pyšní od roku 2019 Korunní cukr. Nová produktová řada uceluje portfolio produktů a ještě více ji spojuje s domácím používáním, vrací se k tradičnímu pečení a vaření, ale hlavně hřejivému pocitu domova. Proto je i celá řada a na ni navázaná kampaň nazvaná „Domov je tam, kde…“. 

Srovnání starého a nového designu obalu kostkového cukru | Zdroj: Kupi / Zdroj: Korunní cukrSrovnání starého a nového designu obalu kostkového cukru | Zdroj: Kupi / Zdroj: Korunní cukr

Autorem vizuálního stylu je agentura Demner, Merlicek & Bergman, jejíž kreativní návrh byl vybrán na základě průzkumů mezi spotřebiteli z České republiky, Rakouska, Maďarska, Rumunska, Bulharska i na Slovensku.

Snové kresby přibližují domov jako nový obal Korunního cukrovaru. | Zdroj: Korunní cukrSnové kresby přibližují domov jako nový obal Korunního cukrovaru. | Zdroj: Korunní cukr

„Ucelené portfolio základních výrobků vypadá v obchodech sjednoceně a čistě,“ hodnotí nové obaly předseda představenstva Moravskoslezských cukrovarů Ing. Jiří Hollein.  

Jakub Vaněk Studio zabalilo zmrzlinu na dřívku DO:PUSY

Annu Rusnákovou a Kevina Vondráčka spojuje láska k přírodě, úcta k surovinám a radost z dobře odvedené práce. Společně vytvořili Zmrzlinu Do:pusy, která neobsahuje žádné meziprodukty, jako jsou pyré, zmrzlinové pasty, sušené mléčné výrobky, ani další složky, které jsou běžné u průmyslově vyrobených nanuků. Zaujme vás nejen skvělým složením, ale také designovém obalem, který má připomínat zamrzlé sklo aut a dětské prsty, které na ně píšou či kreslí.

DO:PUSY – dvojtečka mezi slovy spolu s písmenem „P“ má znázorňovat smajlík s jazykem :P olizující nanuk, který vyobrazuje písmeno „U“.  | Zdroj: Jakub Vaněk StudioDO:PUSY – dvojtečka mezi slovy spolu s písmenem „P“ má znázorňovat smajlík s jazykem :P olizující nanuk, který vyobrazuje písmeno „U“. | Zdroj: Jakub Vaněk Studio

Jakub Vaněk Studio: „Kamarád Kevin Vondráček, který vždycky rád vymýšlel nové kombinace a příchutě, za námi přišel se svým novým plánem na zmražené ovoce na dřívku, které potřebuje obal. To nás zaujalo. Nový svěží brand. Nové výzvy. Skvělý produkt. Cesta od loga až po web. Nabrousili jsme tužky a sepsali plán, co všechno budeme tvořit.

Celková propracovanost již zmíněné kresby byla inspirována ilustracemi v herbáři. Kombinace chutí je vždy znázorněna tak, že doplňková příchuť je vykreslena pouze černobíle. | Zdroj: Jakub Vaněk StudioCelková propracovanost již zmíněné kresby byla inspirována ilustracemi v herbáři. Kombinace chutí je vždy znázorněna tak, že doplňková příchuť je vykreslena pouze černobíle. | Zdroj: Jakub Vaněk Studio

Tereza Kovandová nakreslila ilustrace, díky kterým snadno a rychle rozlišíte příchutě jednotlivých nanuků. Kresba pastelkou má k dětskosti nejblíže a má jemné pastelové tóny. 

Bohemsca, ladně protikladná

Premiové české limonády, toniky a zahuštěné šťávy, které spojují hravé kombinace chutí, ale na nic si nehrají. Obsahují výhradně přírodní lokální suroviny. Hlavním prvkem vizuální identity Bohemsca je symbol zvířat v logu. 

To, že je produkt vždy tvořen neočekávanými kombinacemi chutí, bylo přeneseno i do myšlenky dvou zvířat. Na první dojem neslučitelné příchutě jsou v logu metaforicky ztvárněné dvěma zvířaty, která společně ve volné přírodě jen tak neuvidíte.

Jako zástupci byli vybráni králík a sova a jejich cílem je posílit hrdou identitu této značky. | Zdroj: Sabino StudioJako zástupci byli vybráni králík a sova a jejich cílem je posílit hrdou identitu této značky. | Zdroj: Sabino Studio

Za vizuální identitou stojí pražské kreativní studio Marlon, které se zaměřuje na design značky a obalů. Vizuální identita zůstává u všech konzistentní a dokáže fungovat jako prominentní hlavní značka limonád a toniků, stejně jako pečeť kvality v sortimentu sirupů.

Sirupy také obsahují dvě různé ingredience a ty jsou zobrazeny ručně kreslenou ilustrací každé přísady. | Zdroj: Sabino StudioSirupy také obsahují dvě různé ingredience a ty jsou zobrazeny ručně kreslenou ilustrací každé přísady. | Zdroj: Sabino Studio

Od minulého roku zařadili do svého portfolia produktů také zahuštěné šťávy. Ty už na první pohled zaujmou kombinací barev. Design obalu byl doplněn zlatými prvky a přírodním texturovaným papírem pro štítky. 

„…Nepůjdeme s davem, ale budeme vyčnívat!“

LifeLike je značka 100% ořechových produktů a jejich oříškové krémy vznikly z vášně k aktivnímu stylu. Nejen že skvěle chutnají, ale design jejich obalu zajisté nepřehlédnete.

 

Každý produkt má svého unikátního maskota a systém kresbiček, které jsou zobrazeny i na pečeti na víčku. | Zdroj: Studio FeopatitoKaždý produkt má svého unikátního maskota a systém kresbiček, které jsou zobrazeny i na pečeti na víčku. | Zdroj: Studio Feopatito

Každá příchuť má svoji originální kresbu a díky tomu, že produktů od značky LifeLike není málo, je rozhodně na co se dívat. 

Studio feopatito, které stojí za celým rebrandingem, do nich skrylo i několik vzkazů a vtípků, aby se obal jen tak neokoukal. Produkty jsou rozděleny do několika produktových řad, každé je určena identifikační barva a unikátní systém stavby kreseb. 

Produkty zabalili do nového kabátu a razí heslo: „…Nepůjdeme s davem, ale budeme vyčnívat!“ | Zdroj: LifeLikeProdukty zabalili do nového kabátu a razí heslo: „…Nepůjdeme s davem, ale budeme vyčnívat!“ | Zdroj: LifeLike

Po pár kolech návrhů se kreativní tým studia v čele s art directorem Tomášem Repou rozhodl, že přepracuje celý koncept původních obalů a zároveň změní i strategii značky. „No zprvu jsem si myslel, že si ze mě děláte srandu. Ale věřím tomu, tak do toho pojďme,“ ozvalo se z úst klienta při první prezentaci nového konceptu. Rozhodně se vyplatilo jít proti proudu, díky redesignu má LifeLike mnoho příznivců. 

Další články