Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek

Když města věří designu aneb 5 radnic, které pro své město získaly funkční vizualní styl

Grafický design je v současnosti stěžejním prvkem kvalitní komunikace i v případě státních institucí. Česká města se v posledních letech začala zapojovat do designérských soutěží a jejich výsledky dokazují, že je česká grafika na světové úrovni. Ohlédněte se společně s námi za městy, která v posledních letech zavedla nový vizuální styl a ukázala, že investovat do designu se vyplácí. Snad jich bude postupně přibývat.

Příbram


Příbramské logo, kterým se město pyšní od roku 2016, je výsledkem soutěže. Vítězné studio Lemon design grafika Štěpána Holiče odrazilo v novém logu historický erb ve zjednodušené podobě. Moderní a nadčasový symbol města tak zachovává vazbu na minulost a tradici. Zjednodušený erb ve čtverci je součástí souboru piktogramů s příbramskými motivy. Jednotlivé symboly dominant města jako jsou doly nebo Svatá hora jsou barevně i graficky sjednocené a nachází využití nejen v propagaci, ale i v orientačním systému města.

Erb, z něj odvozené logo a piktogramy Příbrami, Lemon design, zdroj: font.cz, mediar.czErb, z něj odvozené logo a piktogramy Příbrami, Lemon design, zdroj: font.cz, mediar.cz

Liberec

Cesta Liberce k novému logu byla klikatá. Po dvou vyhlášených a zrušených soutěžích našlo město novou vizuální identitu v otevřené designérské soutěži, kterou pro něj v roce 2016 zorganizoval CZECHDESIGN. Porotě složené z odborníků a zástupců města se nejvíce líbila praktická, jednoduchá a moderní grafika designéra Ondřeje Zámiše. Grafická zkratka Ještědu - otočené V se rastrově opakuje na všech materiálech města. Liberec tak získal jednoduchý a silný symbol, který se již stal ikonou města. Místní obyvatelé ho vzali za svůj a používají ho třeba i v komunikaci na sociálních sítích.

Liberecké logo, Ondřej ZámišLiberecké logo, Ondřej Zámiš

Uherské Hradiště

Uherské Hradiště mělo třináct let staré logo, když se jej rozhodlo vyhlášením dvoukolové soutěže na redesign v roce 2015 oživit a zjednodušit. Otevřenou soutěž vyhrálo studio Dynamo design, které porotu oslovilo kaligrafickým pojetím stávajícího loga. Autoři Libor JelínekJan Šlégr o logu říkají: „Nová značka pracuje primárně s motivem srdce, který jsme podpořili claimem „Srdce Slovácka“. Značka je postavena na principu kaligrafie a lze ji snadno nakreslit jedním tahem. Odkazuje na tvar stuhy, nedílnou součást slováckých krojů. Užití pouze jedné barvy eliminuje problémy s černobílou variantou značky a její následnou aplikací na různých podkladech a materiálech.”

staré (vlevo) a nové (vpravo) logo Uherského Hradiště, Dynamo design, zdroj: mesto-uh.czstaré (vlevo) a nové (vpravo) logo Uherského Hradiště, Dynamo design, zdroj: mesto-uh.cz

Frýdek-Místek

Návrh na novou vizuální identitu Frýdku-Místku nás zaujal komplexností svého využití. Vítězný návrh není jen logo, ale utváří jednotnou grafickou podobu města, která je dobře zapamatovatelná a nadčasová. Aktuální tvář sdílí i všechny příspěvkové organizace města. Nová image veřejných institucí jako je bazén, nemocnice nebo knihovna tak působí jako jednotný celek a potvrzuje jednotné smýšlení města.
Loňskou soutěž vyhrálo již zmíněné studio Lemon design. Logo Frýdku - Místku nese dvě vlnovky, které symbolicky propojují dvě části města, rozdělené řekou. Využití najde na webu, tiskovinách i reklamních předmětech. 

sjednocené logo města a příspěvkových organizací, Lemon design, zdroj: adc-czech.czsjednocené logo města a příspěvkových organizací, Lemon design, zdroj: adc-czech.cz

Ostrava

Město v roce 2007 napřímo oslovilo studio Najbrt a výsledkem je několikaletá spolupráce. Grafici Boris Maluš, Aleš NajbrtBohumil Vašák během prvního roku vypracovali detailní jednotný vizuální styl města a grafický manuál. Od roku 2008 se tak nezaměnitelný symbol města vrývá do paměti lidí skrze jednotnou propagaci na budovách, městské dopravě i tiskovinách.
Studio Najbrt o logu říká: „Tři vykřičníky za názvem Ostrava. To je energie, sebevědomí a humor. To je charakter města, těžký průmysl a nové příležitosti v proměňujícím se městě. Každý si může za tento abstraktní logotyp dosadit své vlastní pocity, nálady a zkušenosti. Vykřičníky je možné používat i samostatně jako symbol a zároveň před ně dosazovat různá slova nebo sdělení.“

Ostravské logo, studio Najbrt, zdroj: najbrt.czOstravské logo, studio Najbrt, zdroj: najbrt.cz

 

Pomůžeme i vašemu městu


Dobře víme, že udělat profesionální designérskou soutěž s kvalitními výsledky není jen tak. Vyžaduje to několikaměsíční práci týmu odborníků. Pokud takový tým nemáte, navíc děláte soutěž poprvé, je velmi pravděpodobné, že taková soutěž bude k ničemu. Přihlásí se do ní špatní designéři. Mnoho dalších se o ní ani nedozví. Proto je důležité zvolit správného partnera a tím může být právě Czechdesign.

Jde nám o profesionální výsledek, který má přinést nespočet kvalitních výstupů zadavateli a zajímavé příležitosti designérům. Soutěže připravujeme kompletně na klíč, nebo soutěž připomínkujeme a zpropagujeme, a to jak pro soukromé firmy, tak pro orgány státní správy.
Více o našich službách se dozvíte zde

Galerie

Další články