Kdo tu tak krásně voní? Vybrali jsme 6 nejzajímavějších českých parfumerií i vůní k vám domů

Představujeme vám šest českých značek niche parfémů, se kterými se budete cítit jako „vy“. I Zdroj: Scent Roche / Zdroj: Pigmentarium Představujeme vám šest českých značek niche parfémů, se kterými se budete cítit jako „vy“. I Zdroj: Scent Roche / Zdroj: Pigmentarium

Ať už si to přiznáváme nebo ne, vůně z velké části tvoří naši osobnost. Skrývají v sobě nespočty příběhů a emocí. Přitom lov za osobitou vůní může být náročný. My vám přinášíme tipy na české parfumerie, ve kterých zaručeně tu svou najdete.

Pigmentarium

Prvním parfumérským domem, který vám představíme, je snové Pigmentarium. Značka, kterou založil v roce 2018 Tomáš Ric s nemalými ambicemi. Portfolio těchto niche parfémů se každoročně rozrůstá a nyní je Pigmentarium zastupováno předními prodejci již v 18 zemích, mezi něž patří například Arménie, Island a Spojené Království.

Velkým tématem parfumerie je etičnost a udržitelnost, ale i sny, umění a design. K výrobě používají vysoce kvalitní esenciální oleje a přírodní raw materiály. Nejeden zákazník jistě ocení, že se vůně na základě použitých pižem přizpůsobují svým nositelům. Dva nositelé stejné vůně tak nikdy nebudou vonět zcela totožně.

Nabídka Pigmentaria však není omezená jen na parfémy. Nabízí také vonné tyčinky a pro ně porcelánové stojánky. Ty vznikly ve spolupráci s designérem a pedagogem Danielem Pirščem. Slouží samy o sobě jako estetický prvek do jakéhokoliv interiéru a jsou nabízeny hned ve třech barvách s metalickým finišem. Barvy se proměňují na každé části stojánku, a tak každému kusu propůjčují naprosto ojedinělý vzhled.

Na tvorbě jednotlivých prvků produktů značky se podílejí čeští řemeslníci a malé rodinné firmy. I Zdroj: PigmentáriumNa tvorbě jednotlivých prvků produktů značky se podílejí čeští řemeslníci a malé rodinné firmy. I Zdroj: Pigmentárium

Aroma ateliér

Pokud jste nadšenci do aromaterapie nebo do botanických parfémů, u Aroma ateliéru jste na správném místě. Zakladatelkou tohoto podniku je Kateřina Kloudová, která je zároveň i první českou aromaterapeutkou certifikovanou jak Aliancí mezinárodních aromaterapeutů, tak Národní asociací pro holistickou aromaterapii. 

Specializací této parfumerie jsou ingredience v bio kvalitě. Nabídka zahrnuje již zmíněné botanické parfémy, éterické oleje a mnoho další kosmetiky destilerie Florihana. Své znalosti a radost z tvorby parfémů Kateřina dále pravidelně předává na skupinových kurzech a přednáškách. Vytváří ale také botanické vůně na zakázku, a jejími výtvory se tak může prezentovat například síť butiků Nila nebo značka 27ascent. Její minimalistickou kamennou prodejnu můžete navštívit v Praze na Žižkově.

Aroma ateliér se může chlubit i prvenstvím ve zveřejnění biochemických analýz o složení jednotlivých éterických olejů. I Zdroj: Aroma ateliérAroma ateliér se může chlubit i prvenstvím ve zveřejnění biochemických analýz o složení jednotlivých éterických olejů. I Zdroj: Aroma ateliér

Scent Roche

Symfonie vůní pod značkou Scent Roche intenzivně míchá její zakladatelka, hudebnice a skladatelka Kateřina Šantrochová. Název značky je odvozen od původní formy příjmení, kterou nesli její předci z jižní Francie. Zabývá se především kompozicemi vybraných esencí, jež vytváří na míru nejrůznějším interiérům nebo touhám jejich nositele.

Mezi jedinečnosti značky patří i ručně foukané křišťálové flakóny a vonné vázy. Ty vznikly ve spolupráci s designérkou Eliškou Monsportovou a jsou již samy o sobě uměleckým dílem. Vonné vázy fungují na bázi vonných olejů a dřívka, které je upraveno japonskou technikou opalování a dřeva vyplaveného z moře. Dřívko postupem času nasákne, nabere na intenzitě a nádherně provoní jakýkoliv prostor.

Scent Roche navazuje na tisíciletou parfumérskou tradici a aplikuje parfémy pomocí skleněných tyčinek. I Zdroj: Scent RocheScent Roche navazuje na tisíciletou parfumérskou tradici a aplikuje parfémy pomocí skleněných tyčinek. I Zdroj: Scent Roche

Oraculum

Své nadšení pro sílu okamžiku předává Renata Muchová skrze svou značku Oraculum již 3 roky. Věří, že každý moment má svou neopakovatelnou vůni, barvu a tep, což reflektují i samotné názvy parfémů značených hodinami a minutami dne.

Oraculum se zaměřuje na olejové vůně poskytované ve stylových flakonech a na bytové vůně v podobě vonných tyčinek a svíček. Tyto parfémy jednoznačně vynikají svou kvalitou, jelikož každý z nich obsahuje skutečně vysoký podíl vonných esencí. Parfémy mají tak opravdu ohromující vůni, ale i výdrž. Jistě vás potěší, že některé vydrží vonět po dobu šesti hodin až několika dní. 

Parfémy Oraculum můžete najít v Beloved shopu nebo Ones concept storu v Praze. I Zdroj: Oraculum Parfémy Oraculum můžete najít v Beloved shopu nebo Ones concept storu v Praze. I Zdroj: Oraculum

Kintsugi

Vášeň pro všechno, co stimuluje naše smysly, sdílí dlouholetí přátelé a zakladatelé Kintsugi perfumes Martin Švaha a Daniel Niklov. Parfumerii založili na konci roku 2021 a nyní jsou jejich parfémy rozšířené po kamenných prodejnách ve více než deseti zemích světa. 

Jak již název značky napovídá, jedná se o české vůně inspirované japonskou kulturou. Kintsugi je pojem používaný pro starodávnou japonskou techniku opravy keramiky pomocí zlatého či stříbrného prášku. Z prasklin se tak stává zdobný prvek. Toto si přenáší značka do své filozofie a pracuje se svými parfémy jako s pomyslným zlatým práškem, který zahojí všechny vaše jizvy a trápení. Všechny parfémy jsou navíc vyráběny genderově neutrálně a šetrně k přírodě, což celou filozofii těchto niche parfémů jen podtrhuje a povznáší.

Parfém Luna a dárkový set. I Zdroj: KintsugiParfém Luna a dárkový set. I Zdroj: Kintsugi

ADEMI - Brunch in Copenhagen

Nakonec tu pro vás máme jeden unikátní tip na parfém v limitované edici od studia Ademi. Samotnou vůni umíchala zakladatelka studia a návrhářka Adéla Mitrengová ve vonném studiu Perfumed Prague poté, co se vrátila zpět domů ze svého pobytu v Kodani. 

V parfému je zásadní kombinace dvou protipólů. Spicy dřevitosti – díky kardamomu a santalovému dřevu – v kontrastu se svěžestí, kterou tvoří mořská voda, leknín a zelený čaj. Minimalistický, ale zároveň hravý design flakonku zpracovala sama zakladatelka Ademi. Grafický design etikety je dílem Adély Julišové. Jako sladkou tečku nakonec dostanete při zakoupení recept na lahodné šlehané máslo, který vytvořila pekařka a cukrářka Vanessa Vujtková.

Parfém je vyrobený v limitovaném počtu 30 kusů. I Foto: Gabriela KnýblováParfém je vyrobený v limitovaném počtu 30 kusů. I Foto: Gabriela Knýblová

Související

Jak se dělá design. Parfumérka Kateřina Šantrochová nechala nahlédnout do své laboratoře vůní a ručně foukaných flakónů
Produktový design

Jak se dělá design. Parfumérka Kateřina Šantrochová nechala nahlédnout do své laboratoře vůní a ručně foukaných flakónů

Redakce Czechdesign - 28. 3. 2024 - 4 min.

Rtěnkám dávají jména slavných žen a myslí na vegany. Kamarádky a zakladatelky kosmetické značky Fraela nabízejí zodpovědné líčení
Produktový design

Rtěnkám dávají jména slavných žen a myslí na vegany. Kamarádky a zakladatelky kosmetické značky Fraela nabízejí zodpovědné líčení

Tereza Bíbová - 20. 11. 2023 - 5 min.

Místo hudby skládá parfémy. Kateřina Šantrochová změnila profesi a míchá osobité vůně pod značkou Scent Roche
Móda a šperk

Místo hudby skládá parfémy. Kateřina Šantrochová změnila profesi a míchá osobité vůně pod značkou Scent Roche

Veronika Soukupová - 16. 6. 2020 - 9 min.

výstava czd
web expo
SHOP Snoubení
job lab 2024