Zavřít

Milí designéři,
chceme zjistit, jak vám novinky o vašem oboru zprostředkovat co nejlépe.

Pomozte nám zodpovězením 7 otázek
Klára Plicová a Matúš Opalka dali tvář letošnímu ročníku Model Young Package, zdroj: archiv autorů Klára Plicová a Matúš Opalka dali tvář letošnímu ročníku Model Young Package, zdroj: archiv autorů

Kdo stál za podobou letošního ročníku Model Young Package? Seznamte se s Klárou Plicovou a Matúšem Opálkou

Klára Plicová a Matúš Opálka se zasloužili o vizualitu uplynulého ročníku soutěže Model Young Package. Klára se stará o grafický design CZECHDESIGNu od roku 2017 a její práce jste si mohli všimnout například na kolekci našich hrnků a talířků nebo vizuálech výstav a soutěží. Matúš je designér, který vytvořil kolekci doplňků pro firmu TON nebo svítidla pro značku HALLA. Věnuje se také rekonstrukcím bytů a pracuje pod svým vlastním Opálka Design Studio. Jak se těmto dvěma mladým talentům pracovalo pro Model Young Package, co pro něj vytvořili, jak se jim dařilo a co je čeká v budoucnu?

Rozbalovaní

Kláro, jaká byla vaše první myšlenka, která stála u zrodu grafické podoby Model Young Package? 

KLÁRA: Loňské téma Model Young Package, na kterém jsem také pracovala, bylo Coffee Mania, bylo tedy jasné, kam vizuální styl směřovat. Letošní téma Unboxing Experience pro mě bylo v tomto ohledu více otevřené, proto jsem se zaměřila na krabici jako takovou. Nejdříve jsem pracovala jen s ní, ale nakonec jsme se rozhodli pracovat více se zážitkem z rozbalování, s radostí, kterou měla soutěž přinést. Proto ve finále vznikly jednotlivé boxy, ze kterých vystřelovaly konfety, ale i další jiné nečekané předměty.

Jaké bylo pracovat na tomto projektu?

KLÁRA: Práce na Model Young Package je zkušenost, za kterou jsem opravdu vděčná. Proces příprav bývá náročný, ale o to víc mě pak těší, když se soutěž spustí a postupně se začne objevovat všude kolem. A tím nemyslím jen mou práci, ale i práci dalších lidí, kteří s mou grafikou dále pracují. Matúš Opálka udělal parádní instalaci výstavy, kde pracoval s motivem krabic a opravdu mile mě překvapila firma Model obaly, když na svém instagramu zveřejnila fotku obřího ananasu z mého návrhu, který převedla do reality v papírové podobě.

Papírové ananasy podle Kláry, foto: Jan HromádkoPapírové ananasy podle Kláry, foto: Jan Hromádko

Kolik času jste tomuto projektu věnovala?

KLÁRA: Hodně času jsme nad tím všichni strávili hlavně na začátku, kdy se projekt vymýšlí a následně schvaluje s klientem, pak už se vizuální styl připravuje na samotné vyhlášení soutěže. Výstupů bylo opravdu hodně, ale zároveň už bylo stanovené, jakým způsobem s vizuálem pracovat, proto příprava jednotlivých formátu nebyla už tak náročná. S Model Young Package je spojeno spoustu dalších projektů, ke kterým je třeba také připravit grafiku, tím myslím výstavu, workshop spojený s marketingovou porotou a nebo samotné slavnostní vyhlášení.

Předpokládám, že tedy bylo potřeba mnoho druhů grafických výstupů. Je to tak?

KLÁRA: Ano, popravdě mě nenapadá, že bychom s CZECHDESIGNem vytvářeli k nějakému jinému projektu takové množství výstupů. Soutěž se v průběhu neustále aktualizuje a s tím souvisí i to, že je třeba pořád připravovat nové formáty. Samozřejmě je to včetně velkého množství těch, které se vytváří ještě před spuštěním soutěže. Jsou to různé výstupy na sociální sítě, obrázky k článkům, ale třeba i sazba pravidel. Vše je navíc většinou v češtině, angličtině a někdy i v polštině.

Klára (vlevo) na přípravách večera MYP, foto: Jan HromádkoKlára (vlevo) na přípravách večera MYP, foto: Jan Hromádko

Konfety a fíkusy

Výslední grafická podoba je hravá a zábavná. Jak byste ji ale popsala vy?

KLÁRA: O to jsme se snažili, chtěli jsme účastníkum soutěže co nejvíce zprostředkovat radost z rozbalování. Zároveň ale nějakým obecným způsobem, který je nebude navádět k tvorbě něčeho konkrétního. Proto jsem většinou použila vystřelující konfety a nebo objekty vykukující z krabic, které běžně nebalíte, jako fíkus a nebo právě ananas. To mohl být zároveň podnět k tomu, aby soutěžící pracovali i s neobvyklými předměty.

Jaké to bylo vytvářet animaci pro tak velký a jedinečný prostor, jako je CAMP?

KLÁRA: CAMP je opravdu jedinečný, ale pro mě byla zásadní hlavně dvacetipětimetrová projekční stěna, která mi byla už minulý rok velkou záhadou. Chvilku mi trvalo, než jsem pochopila, jakým způsobem s ní mohu pracovat a co všechno mi může nabídnout. Umožňuje pracovat ve vrstvách a i příprava a export dat je samozřejmě specifický. Loňský ročník jsem oproti tomu letošnímu byla určitě mnohem víc nervoźní, vůbec jsem nevěřila tomu, že se to může povést. 

Vizuály jsou plné krabiček a fíkusů, foto: Jan HromádkoVizuály jsou plné krabiček a fíkusů, foto: Jan Hromádko

Z obrazovky počítače do CAMP

Co vás na tom nejvíce bavilo?

KLÁRA: Asi to byla právě příprava animace na slavnostní vyhlášení. I když je pro mě samotná výroba stále dost náročná, pořád se tak učím novým věcem a nejlepší je pak pocit, když svou práci místo malé obrazovky počítače najednou vidím v takto velkém prostoru.

Tato animace byla zatím Kláry největší, foto: Jan HromádkoTato animace byla zatím Kláry největší, foto: Jan Hromádko

Na jaké projekty od vás se v blízké době ještě můžeme těšit?

KLÁRA: Už brzy se začnu věnovat přípravě katalogu Snoubení, který bude představovat české designéry a lidé si z něj budou moct objednat snubní prstýnky. Je to velký projekt, kterému se věnuje hodně lidí a věřím, že výsledek bude stát za to. Momentálně ale intenzivně pracujeme na návrhu Model Young Package 2020.

Rozbal si svou trofej

Matúši, trofej podobnou té, kterou jste vytvořil pro Model Young Package, asi běžně na předávání cen neuvidíme. Kde a jak jste našel inspiraci pro její výslednou podobu?

MATÚŠ: Inspirací mi bylo samotné téma soutěže, tedy Unboxing Experience. Chtěl jsem zážitek zprostředkovat také výhercům, proto byla trofej zabalená v krabičce, která se po rozložení proměnila v diplom. Nesla podobu zlatého vejce, které je symbolem bohatství, a také zrodu něčeho nového, nové myšlenky, a symbolem nových možností, které přináší tato soutěž výhercům po získání ocenění.

Diplom pro vítěze v sobě skrýval samotnou trofej, foto: Jan HromádkoDiplom pro vítěze v sobě skrýval samotnou trofej, foto: Jan Hromádko

Snažil jsem se především pokračovat a rozvíjet letošní velice podařenou vizuální identitu, kterou navrhla Klára Plicováchtěl jsem, aby to působilo jako jeden celek. Do navrhování jsme proto zapojili také samotnou autorku identity, která nám pomáhala s grafikou výstavy a zalamováním diplomů pro výherce.

Zlaté vejce, předzvěst zářivé budoucnosti, foto: Jan HromádkoZlaté vejce, předzvěst zářivé budoucnosti, foto: Jan Hromádko

Škatulata (ne)hejbejte se!

Vytvořil jste také výstavní systém, který prezentoval nominované projekty v TOP50. Co vše obnášela vaše práce na ní?

MATÚŠ: Tady bylo také inspirací samotné téma Unboxingu. První myšlenkou bylo umístit do galerie 666 krabic, které by symbolizovaly počet přihlášených prací do letošního ročníku soutěže, přičemž jenom 50 kusů z nich, které vybrala porota, byly také otevřené a vystavené. Pohrával jsem si s kontrastem všedního kartonového materiálu a sytých barev, ze kterých vystupovaly samotné soutěžní práce podpořené nasvícením.

Kolik času jste věnoval práci na tomto projektu?

MATÚŠ: Jednalo se o návrh a realizaci samotné putovní expozice, plus o návrh a výrobu trofejí. Tento proces navrhování a realizace jsem začal koncem června letošního roku a průběžně jsme na něm pracovali do půlky září, kdy probíhalo slavnostní vyhlášení v CAMPu.

Galerie CZECHDESIGN se proměnila v krabicový ráj, foto: Lenka Šulcová, zdroj: Model Young PackageGalerie CZECHDESIGN se proměnila v krabicový ráj, foto: Lenka Šulcová, zdroj: Model Young Package

Užíval jste si spolupráci s Model Young Package?

MATÚŠ: Ano, byla to opravdu skvělá spolupráce.

Na jaké projekty od vás se v blízké době ještě můžeme těšit?

MATÚŠ: Aktuálně pracuji na projektech interiéru kadeřnictví na Pankráci a zároveň také malého Barber shopu v Butovicích v Praze.

Balíček pro závodníky, autorka: Pavlína Kubínová, foto: Lenka Šulcová, zdroj: Model Young PackageBalíček pro závodníky, autorka: Pavlína Kubínová, foto: Lenka Šulcová, zdroj: Model Young Package

Soutěž Model Young Package byla pořádána pro společnost Model Group.

Více na https://young-package.com/

Galerie

Další články