Kdo navrhne identitu Národní galerie? Ve finále designérské soutěže jsou 3 studia

Jedna z největších tuzemských kulturních institucí se rozhodla jít příkladem. Nový vizuální styl hledá Národní galerie v Praze transparentní designérskou soutěží za asistence odborníků. První kolo soutěže přineslo 9 návrhů od předních českých designérů. Porota vybrala tři, které se ve 2. kole soutěže utkají o realizaci komplexní vizuální identity nejvýznamnější galerijní instituce u nás a zakázku v hodnotě 1.300.000 Kč.

O finalistech soutěže, kterou Národní galerie v Praze pořádá ve spolupráci s organizací CZECHDESIGN, rozhodla odborná porota složená ze zástupců galerie a odborníků z oblasti designu.

Za odbornou veřejnost v porotě usedli art director a grafický designér Alan Záruba, grafická designérka a pedagožka FDU Ladislava Sutnara ZČU Plzeň Kristýna Fišerová, typograf, grafický designér a pedagog UMPRUM Tomáš Brousil a ředitelka CZECHDESIGN Jana Vinšová. 

Zadavatele, Národní galerii v Praze, v porotě zastoupili ředitel Jiří Fajt, ředitelka Sekce prezentace, marketingu a komunikace Veronika Wolf, vedoucí Odboru marketingu a PR NGP Tereza Ježková, kurátor, pedagog a historik umění Otto M. Urban a ředitel Sbírky starého umění Marius Winzeler. 

Z 9 návrhů, které v soutěži předložili grafičtí designéři a studia, do finále soutěže postoupili následující tvůrci (řazeno abecedně):

Heyduk, Musil & Strnad

Grafické studio kreativně vede dvojice Filip Heyduk a Martin Strnad, oba absolventi ateliéru Zdeňka Zieglera na pražské UMPRUM. Studio má bohaté zkušenosti se širokou škálou zakázek od grafického řešení výstav, přes vizuálních identity institucí po firemní branding. Jsou autory vizuální identity Akademie múzických umění v Praze, České filharmonieKláštera Broumov a řady výstav, akcí, knih a katalogů předních českých galerií.

Martin Strnad a Filip Heyduk, zdroj: HMS studioMartin Strnad a Filip Heyduk, zdroj: HMS studio

Side2

Kreativní studio, které založil grafický designér Tomáš Machek, tvoří také designéři Marius Corradini a Richard Jaroš. Za své práce sklidili řadu cen - Czech Grand Design, Nejkrásnější kniha roku nebo Český lev za nejlepší filmové plakáty. V jejich porfoliu najdeme vizuální identitu časopisu Newsweek, festivalu Mezipatra, orientační systém multifunkční auly Gong nebo Fakulty architektury ČVUT.

Marius Corradini, Richard Jaroš a Tomáš Machek, zdroj: Side2Marius Corradini, Richard Jaroš a Tomáš Machek, zdroj: Side2

Studio Najbrt

Studio Najbrt v soutěži předložilo návrh, jehož autory jsou Aleš Najbrt, Zuzana Lednická, Martin Vácha a Andrea Vacovská. Studio vytváří vizuální identity českým institucím i firmám od roku 1994. Z mnoha realizací zmiňme dlouholetou spolupráci s Mezinárodním filmovým festivalem Karlovy Vary, skupinou Ambiente, vizuální identitu galerie DOXBotanické zahrady Praha, Masarykovy Univerzity, loga měst Hl. m. Prahy, Ostravy nebo Valašského Meziříčí.

Zuzana Lednická, Aleš Najbrt, Martin Vácha, zdroj: Studio NajbrtZuzana Lednická, Aleš Najbrt, Martin Vácha, zdroj: Studio Najbrt

Finalisté od odborné poroty dostali zpětnou vazbu na své návrhy a budou je dále rozpracovávat do dalších výstupů. Finální návrh porotě odprezentují na konci dubna.

Vítěz soutěže a autor nové vizuální identitu Národní galerie v Praze bude znám na začátku května.

Mezi dalšími účastníky 1. kola soutěže byla studia BREISKY, Dynamo Design, Laboratoř Petra Babáka, Markéta Steinert&Adam Uchytil, Studio PetrohradSymbiont. Jejich návrhy, stejně jako návrhy finalistů, rádi zveřejníme a představíme po skončení soutěže.

Související

O vizuální identitu Národní galerie v Praze se utkají nejlepší česká studia
Grafický design

O vizuální identitu Národní galerie v Praze se utkají nejlepší česká studia

Kamila Matoušková - 22. 1. 2018 - 4 min.

jelínek
MYP 2024
botanická zahrada
SHOP Snoubení