Jan Činčera v úvodu večera nastínil, jakou cestou se dostal k navrhování obalů a kdo ho ovlivnil v období jeho studií a povinné vojenské služby. Nejdůležitější ze všech bylo pro něj setkání s J. H. Kocmanem v roce 1983.
Konstrukce obalu má být taková, aby mohl spolehlivě sloužit svému účelu. Nesmí přebíjet svůj obsah a jeho prioritou je funkčnost. Podle Činčery by obaly měly žít a umírat s věcí, které slouží. Při navrhování je pro něj nutná fyzická přítomnost věci, které bude obal sloužit.
Pro Činčerovo studio je charakteristické, že se v něm zabývají jak návrhem, tak výrobou obalů, zatímco jinde jsou tyto procesy oddělené. Návrhy jsou výsledkem spolupráce výtvarníků, grafiků a designérů, kteří přinášejí do tohoto procesu konstrukční, materiálové a technologické znalosti. I přesto, že japonský designér Issey Miyake je jedním z Činčerových vzorů, jeho snahou je neprodukovat plagiáty japonského obalu.
Problém při navrhování představuje zužující se sortiment a klesající kvalita materiálů - jak papíru, tak plastů. Kromě toho má Činčera snahu o uzavření výrobního cyklu prostřednictvím výroby nových produktů studia z vlastního zbytkového materiálu.
Lze říct, že trendy v obalovém designu jednoznačně udávají výrobky, jako jsou čokoláda, alkohol a parfémy. Na besedu si Činčera donesl trojhranný obal z kartonu, do kterého se již více jak sto let balí čokoláda Toblerone.
Činčera je předsedou poroty mezinárodní soutěže Mladý obal, která představuje počátek jeho spolupráce s Janem Čtvrtníkem nebo Kateřinou Šáchovou, jejíž jméno se v současnosti dostává do povědomí hlavně v souvislosti s novým papírnictvím Papelote.
Beseda byla tentokrát ozvláštněna nejen obrazovým doprovodem, ale návštěvníci mohli na vlastní oči vidět plastové a papírové krabice a krabičky a doprovodné materiály.
Další beseda z cyklu Český design „světový“, jejíž hostem bude Eva Eisler se uskuteční 16. listopadu v holešovickém Centru současného umění DOX. Partnerem přednáškového cyklu je Vysoká škola uměleckoprůmyslová.
Jan Činčera byl v DOX také vyzpovídán pro Týdeník David Šťáhlavského Design, architektura.