Hledání dobře padnoucího obleku do práce, smokingu, sportovního saka nebo svatebního obleku dokáže kdejakého muže potrápit dlouhé týdny. Nelehký úkol nastává i při sestavování outfitu, který závisí na nejmenších detailech jako šířce a barvě pásku, výběru bot, kravaty, manžetových knoflíčků a dalších. Přitom stačí zajít za opravdovými odborníky, kde vám s výběrem poradí a vaší představu o obleku na míru ušijí.
Manemo
Na ateliér českého krejčovství MANEMO narazíte na rohu ulic Myslíkova a Pštrossova na Praze 1. Kromě konfekce, která zahrnuje čtyři limitované sezónní kolekce navržené made to measure specialistou Dominikem Jochymkem, najdete v nabídce také svatý grál každého panského šatníku – do detailu vyladěné outfity na míru nebo navržené rámové boty od ševce Erika Martina Lawarta, jejichž design vychází z jeho zkušeností ze zakázkové výroby. Vršky jsou vyrobeny výhradně z francouzské telecí usně.
Tým značky Manemo | Zdroj: Manemo
„Naším cílem bylo postavit pánskou módní značku s prvotřídním oblečením na míru,“ říká Nikola Jarošová, CEO, jejíž otec Pavel Jaroš spolu s investorem Radkem Stavinohou před pěti lety značku zakládal. „Chtěli jsme vymyslet něco, co bude vycházet z nás a bude odrážet to, co děláme. Nejsme klasický ‚navoněný‘ salón, kde se bojíte na cokoliv sáhnout. Vznikl funkční prostor s příjemnou atmosférou. Na stěnách visí naše fotky v MANEMO outfitech, které fotíme s naším dvorním fotografem a kamarádem Sašou Dobrovodským. I přesto, že nejsme profesionální modelové, všechnu naši práci fotíme sami na sobě,“ popisuje Nikola, která se svým týmem utváří ducha značky po vlastní ose od základů. Zakladatelé svépomocí navrhli kromě svého loga i celý interiér showroomu.
Interiér showroomu značky Manemo | Foto: Marcela Peterková
„Kromě salónků, kde probíhají schůzky na měření, máme i obchod (showroom), který slouží jako výkladní skříň a inspirace. Nechybí ani prostor s barem.“ Konstrukce a střih obleku je pro tým na prvním místě. Správně navržený oblek znamená souhru nespočtu detailů jako určení pozice zapínání, správné vyhodnocení tvaru ramen, zvolení vhodné vycpávky, vsazení rukávů a to nejdůležitější – vyhodnocení správné pozice rukávů. „Tyhle aspekty odlišují průměrnou měřenku od prémiové. Navíc pravidelně jezdíme pro inspiraci do Itálie, odkud si dovážíme vlastní kolekci látek. Jsme tak schopni nabízet limitované látky, které nikde jinde v ČR nenajdete,“ vysvětluje measure specialista Jiří Friedrich.
Blažek
Značka Blažek je synonymem mužské elegance. Za založením jedné z největších a nejproslulejších tuzemských oděvních společností přitom stojí šťastná životní náhoda. Zakladatele Ladislava Blažka, původně studenta Strojní fakulty na ČVUT, napadla myšlenka založit firmu s pánskými obleky, když si před třiceti lety na brněnském strojírenském veletrhu místo vystavených strojů všiml nápadných rozdílů kvality a estetiky oblečení domácích a zahraničních delegátů. Prvotní impulz – dělat v této branži věci jinak – ho dovedl až k založení vlastní značky.
Showroom krejčovství Blažek v samotném centru Prahy | Zdroj: Blažek
Módní produkce značky Blažek je proslulá kvalitním zpracováním, padnoucími střihy a netradiční inspirací filmovou produkcí, ke které má sám zakladatel velmi blízko. „Móda si podobně jako film pohrává s našimi emocemi. Pomáhá nám být tím, kým bychom chtěli být, a prostřednictvím našeho oblečení vysíláme signály k ostatním lidem. Spousta světových značek vyrostla na tom, že oblékla velké filmové hvězdy. Lidé se inspirují v módě tím, co viděli kdysi ve filmu,“ doplňuje.
Firma klade značný důraz na variabilitu a dostupnost obleků pro všechny typy postav, jejich sortiment proto nabízí čtyři siluety pro základní typy postav. Silueta Extra Slim je vhodná pro muže štíhlé postavy a Slim zdůrazní přednosti většiny mužů s běžným typem postavy. Siluetu Sport ocení především sportovci a Silueta Relax je ideální volba pro každého, kdo preferuje volnější střihy. Kromě klasických obleků Blažek nabízí kompletní výbavu pánského šatníku, včetně různorodých doplňků, obuvi či plavek. Po době pandemické se navíc značka uchýlila směrem k volnočasové a ležérní módě, jako jsou džíny, roláky a polokošile. A že neformální móda, která dnes tvoří 60 % portfolia, Blažkovi svědčí, dokazuje i pomalé oklepávání z krize, které během covidu čelila.