Implementace vizuální identity jednoduše a efektivně. Pro koho je vhodná platforma BrandCloud přibližuje Karel Drašnar, její spoluzakladatel

Hosty Czechdesign podcastu byli Karel Drašnar, spoluzakladatel cloudového uložiště, a Michaela Holubec Birtusová (vlevo), která se podílela na organizaci řady soutěží vizuálních identit měst a institucí. | Foto: Michal Hančovský Hosty Czechdesign podcastu byli Karel Drašnar, spoluzakladatel cloudového uložiště, a Michaela Holubec Birtusová (vlevo), která se podílela na organizaci řady soutěží vizuálních identit měst a institucí. | Foto: Michal Hančovský

Města hledají cesty, jak sdílet prvky svých vizuálních identit s vlastními odbory, příspěvkovými organizacemi nebo společnostmi, v nichž mají podíl. A to bez omezení z pohledu IT infrastruktury nebo nákupu licencí. Podobné otázky řeší veřejné instituce i soukromé firmy. V sedmnáctém speciálním díle Czechdesign podcastu jsme se proto věnovali tématu, které je i nám, jakožto organizátorovi nejen designérských soutěží, velmi blízké. Naše pozvání přijali Karel Drašnar, spoluzakladatel české platformy BrandCloud, jež slouží pro správu firemního obsahu a podporuje spolupráci marketingu, a Michaela Holubec Birtusová, projektová manažerka Czechdesign.

Sofistikovaný brand manuál

Vedení moderované diskuze se zhostila redaktorka Tereza Urban, která již tradičně uvádí speciální formáty našeho Czechdesign podcastu. Hosty Karla Drašnara, spoluzakladatele cloudového uložiště, a Michaelu Holubec Birtusovou, projektovou manažerku Czechdesign, která se podílela na organizaci řady soutěží vizuálních identit měst a institucí, konfrontovala otázkami, zda je služba BrandCloudu vhodná pro každého nebo proč k účelům uložení grafických podkladů neposlouží běžná úložiště typu Google Disk nebo Dropbox. Především si však se svými hosty povídala o efektivním používání vizuální identity, její správné implementaci, ale i o tom, jak na grafické výstupy, i když nejste zrovna profesionální grafický designér, a přesto chcete brand manuál dodržet. Na konci podcastu navíc Michaela a Karel upozorňují na nejčastější chyby, kterých se při implementaci vizuální identity nejen zástupci měst dopouštějí. 

V sedmnáctém díle Czechdesign podcastu jsme hovořili s Karlem Drašnarem, spoluzakladatelem multifunkční platformy BrandCloud, která umožňuje přenos a uložení dat. Poslouží však také jako účinný marketingový nástroj pro grafické výstupy s ohledem na jejich manuál. | Foto: Michal HančovskýV sedmnáctém díle Czechdesign podcastu jsme hovořili s Karlem Drašnarem, spoluzakladatelem multifunkční platformy BrandCloud, která umožňuje přenos a uložení dat. Poslouží však také jako účinný marketingový nástroj pro grafické výstupy s ohledem na jejich manuál. | Foto: Michal Hančovský

Podcast si můžete poslechnout na platformách: SpotifyApple Podcasts
Pocket CastsBreakerGoogle PodcastsOvercast či RadioPublic
.

BrandCloud jako uložiště vizuální identity v praxi | Foto: Maria FurletovaBrandCloud jako uložiště vizuální identity v praxi | Foto: Maria Furletova

BrandCloud 

Karel Drašnar je spoluzakladatelem a duchovním otcem BrandCloudu, české aplikace pro správu firemního obsahu, zejména agendy marketingu či brandingu. Nahrazuje úložiště marketingových a jiných firemních dat, řetězové e-maily, FTP i záložní disk. Karel stál u zrodu i celého vývoje spolu s Alešem Najbrtem. I proto je BrandCloud jiný. Designový a přívětivý.  

S marketingovou specialistkou Alici Brádkovou, druhou spoluzakladatelkou BrandCloudu, jsme se bavili o základních funkcích této platformy, jež jsme shrnuli do samostatného článkuAle jak sama Alice říká, nepřeberné možnosti integrace BrandCloudu v celé své šíři pochopí jen osvícený uživatel. 

Speciální díl podcastu v podání Terezy Urban, která své hosty zpovídala ve studiu ve Vojtěšské. | Foto: Michal HančovskýSpeciální díl podcastu v podání Terezy Urban, která své hosty zpovídala ve studiu ve Vojtěšské. | Foto: Michal Hančovský

Karel Drašnar a Tereza Urban | Foto: Michal HančovskýKarel Drašnar a Tereza Urban | Foto: Michal Hančovský

Pro koho BrandCloud je? 

Kvalitní identita stojí nemalé finanční prostředky a úsilí. Teprve její skutečné zavedení a pravidelné používání napříč spolupracovníky rozhoduje o úspěšnosti nové značky.

  • firmy
  • franšízy & pobočky
  • města
  • neziskový sektor​

O hudbu k našemu podcastu se postaral hudební skladatel, klavírista a producent David Solař, který složil muziku například k oceňovanému filmu Fair Play či Budiž světlo. Za technickým zpracováním stojí Kryštof Čížek.

Související

Učí Čechy milovat kvalitní brýle. Ondřej Vicena přibližuje, jaké to je navrhovat pro nýrskou Okulu a mít za modelku Saskii Burešovou
Ostatní

Učí Čechy milovat kvalitní brýle. Ondřej Vicena přibližuje, jaké to je navrhovat pro nýrskou Okulu a mít za modelku Saskii Burešovou

Tereza Bíbová - 30. 11. 2021

Ne každé město potřebuje nové logo, říká grafická designérka Markéta Steinert
Grafický design

Ne každé město potřebuje nové logo, říká grafická designérka Markéta Steinert

Tereza Urban - 19. 10. 2021

Uplatnil se u Českých drah nebo Národní galerie. BrandCloud je nástroj pro ty, kteří chtějí používat svůj vizuální styl správně, jednotně a efektivně
Design služeb

Uplatnil se u Českých drah nebo Národní galerie. BrandCloud je nástroj pro ty, kteří chtějí používat svůj vizuální styl správně, jednotně a efektivně

Tereza Bíbová - 11. 10. 2021

Jak vznikala nová vizuální identita Prague City University? Hosty našeho speciálního dílu byli grafičtí designéři Klára Zápotocká a Ondřej Fučík
Grafický design

Jak vznikala nová vizuální identita Prague City University? Hosty našeho speciálního dílu byli grafičtí designéři Klára Zápotocká a Ondřej Fučík

Tereza Urban - 30. 7. 2021

job shop
Přerov lab
výstava czd
SHOP Snoubení